Prešľapy servisov / feedback na nespoľahlivé firmy.

Kecajte o čom chcete...

Moderátori: mirosne, Moderátori

Používateľov profilový obrázok
E001
Zaslúžilý člen
Zaslúžilý člen
Príspevky: 1214
Dátum registrácie: 18 Nov 2012, 19:05
Vek: 66

Re: Prešľapy servisov / feedback na nespoľahlivé firmy.

Príspevok od používateľa E001 » 06 Dec 2015, 19:56

juraj77 napísal:servisáci sú zlodeji bohužial.Opraví 20centovú súčiastku a vypýta si 25EUR. Alebo vymení celý napájací zdroj namiesto hladania chyby.Samozrejme pokazený zdroj si nechá a neskor predá.....
Trepeš piate cez deviate. Servisák, ako to tu nazývate, musí to pokazené zariadenie rozobrať, nájsť na nete schému, alebo servisný návod, zistiť kde je problém, a keď sa v tom bude šprtať dve hodiny, aby zistil, že na doske je vadná súčiastka za 20 centov ti má vyfakturovať dve eurá päťdesiat? Skús si to na vlastnej koži a uvidíš. Žijeme v časoch, kde je pre zákazníka, aj servisáka lacnejšie a jednoduchšie vymeniť celú dosku, alebo zdroj ako píšeš, ako hodiny hľadať dokumentáciu, merať jednotlivé parametre a v konečnom dôsledku vymeniť súčiastku za dvadsať centíkov. Čo tým trpí najviac, je životné prostredie.
0

MiroH
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 176
Dátum registrácie: 13 Dec 2009, 00:00
Bydlisko: Nitra
Vek: 60

Re: Prešľapy servisov / feedback na nespoľahlivé firmy.

Príspevok od používateľa MiroH » 06 Dec 2015, 19:59

juraj77 napísal:servisáci sú zlodeji bohužial.Opraví 20centovú súčiastku a vypýta si 25EUR. Alebo vymení celý napájací zdroj namiesto hladania chyby.Samozrejme pokazený zdroj si nechá a neskor predá.....
Vies ono tych 24.80 je za to, ze servisak vie ktoru suciastku za 0.20 treba vymenit. A niekedy je lacnejsie vymenit cely blok ako ho opravovat.
Ak mas ale takyto nazor na servisakov, tak si to skus a potom sa mozeme bavit dalej. Robim servis v roznych organizaciach od 1982.
0

Používateľov profilový obrázok
xmilos
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 3671
Dátum registrácie: 04 Máj 2011, 00:00
Bydlisko: Povazie

Re: Prešľapy servisov / feedback na nespoľahlivé firmy.

Príspevok od používateľa xmilos » 06 Dec 2015, 20:07

Mno myslim, ze vysvetlenie cenotvorby zainteresovani aspon trosku objasnili miestnym neznalym, vratme sa k teme:

mozna dobra tema, ale ako som uz pisal, je mozne davat le vskutku preukazane preslapy!
0

Používateľov profilový obrázok
E001
Zaslúžilý člen
Zaslúžilý člen
Príspevky: 1214
Dátum registrácie: 18 Nov 2012, 19:05
Vek: 66

Re: Prešľapy servisov / feedback na nespoľahlivé firmy.

Príspevok od používateľa E001 » 06 Dec 2015, 20:56

To xmilos: Mňa sa to dotklo, lebo som "servisák" telom i dušou už dobrých 40 rokov /kurňa musím to prerátať ešte raz, ale asi to sedí 8) /
A tej téme, je to problematické, ohľadom dokazovania viny. Ako ten úvodný príspevok. Je ťažko dnes dokázať, či bol ten plošák spálený pred opravou, alebo opravár použil autogén miesto certifikovanej pece.
0

Používateľov profilový obrázok
oravan
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 2993
Dátum registrácie: 13 Sep 2014, 01:43
Bydlisko: Martin
Vek: 59

Re: Prešľapy servisov / feedback na nespoľahlivé firmy.

Príspevok od používateľa oravan » 06 Dec 2015, 21:15

5ko babráci nevykapú vždy príde niekto nový ,ono aj fuškár môže byť dobrý a zručný ,
0

Používateľov profilový obrázok
RoboR5
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 305
Dátum registrácie: 22 Sep 2014, 23:48
Bydlisko: Prešov, SR

Re: Prešľapy servisov / feedback na nespoľahlivé firmy.

Príspevok od používateľa RoboR5 » 07 Dec 2015, 05:35

Fíha, tu to žije, dve stránky za jediný deň :D

Aby som uviedol veci na pravú mieru a zodpovedal otázky.

So zákazníkom som rozprával osobne, pre istotu som si s ním aj dnes písal a opäť mi to potvrdil. Notebook fungoval do poslednej chvíle, nedával ho nikomu opravovať. Keď sa mu pokazil, (nenabiehal obraz, zapnúť sa dal, kontrolka zasvietila) odniesol notebook tam kde ho kúpil, do PVS. Odniesol to tam normálne a oficiálne, žiadne bočáky mimo pracovnú dobu s technikom (v prílohe je servisný protokol).


Keď mu ho vrátili tak ho priniesol rovno ku mne a ešte sa sťažoval, že už sa nedá zapnúť vôbec (nezasvieti ani kontrolka) ja som tomu neprikladal veľkú váhu, sme len ľudia, možno nezapojili flex kábel alebo nepripojili káblik od DC konektora. Ani zďaleka som nečakal že uvidím to čo som videl.

Na otázku či sa to ešte dá opraviť odpovedám, jednoznačne nie, čip s bublinkami je viac než určite po smrti a takto kvalitne pripečený DPS už nikto pri zmysloch nebude skúšať preguličkovávať a dávať naňho nový grafický čip, určite pri tej teplote došlo k popraskaniu drážok prípadne aj ku skratom.
Prílohy
protokol 001.jpg
0
Existujú 3 druhy elektrikárov: neschopný, normálny a schopný všetkého. Ja som tak z každého trochu :D

Používateľov profilový obrázok
xmilos
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 3671
Dátum registrácie: 04 Máj 2011, 00:00
Bydlisko: Povazie

Re: Prešľapy servisov / feedback na nespoľahlivé firmy.

Príspevok od používateľa xmilos » 07 Dec 2015, 07:04

E001 napísal:To xmilos: Mňa sa to dotklo, lebo som "servisák" telom i dušou už dobrých 40 rokov
To ti verim, zivnost na servis elektroniky som zakladal este za 200 KCs.
0

Používateľov profilový obrázok
zdenoeddie
Power user
Power user
Príspevky: 4083
Dátum registrácie: 25 Júl 2009, 00:00
Bydlisko: ked kus ta Presov 15km na vychod
Vek: 23

Re: Prešľapy servisov / feedback na nespoľahlivé firmy.

Príspevok od používateľa zdenoeddie » 07 Dec 2015, 07:42

Vidim to tak. Na protokole je napisane ze sa to "neda" opravit, vratene ako nefunkcne. Mozno sa to ozaj nedalo opravit, tak aspon vyskusali novu pec/noveho zamestnanca.
Inak by to bolo keby to bolo v zaruke. Predpokladam ze nie je.
0

alidedko
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 3963
Dátum registrácie: 04 Feb 2013, 22:04
Bydlisko: U alibabky v Poprade
Vek: 32

Re: Prešľapy servisov / feedback na nespoľahlivé firmy.

Príspevok od používateľa alidedko » 07 Dec 2015, 07:48

Paci sa mi, popis poruchy: DEAD :D
0
Motto: Nikto nie je tak velky, aby sa nevosiel do truhly.

elmoto
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 3154
Dátum registrácie: 15 Aug 2011, 00:00
Bydlisko: Žilina
Vek: 44

Re: Prešľapy servisov / feedback na nespoľahlivé firmy.

Príspevok od používateľa elmoto » 07 Dec 2015, 11:56

Ja by som poprosil osobne skusenosti a nie polopravdy. Kamarat povedal.... a na zakazke je DEAD to dajako nesuhlasi s vykladom kamarata.
A kludne sa mohlo stat, ze to tam zapli a zhorelo im to pred ocami. Bezna skusenost v servise, zakaznik pride v poriadku s vecou a akurat v servise sa poserie. Podla mna je toto nezodpovedne osocovanie cudzej osoby. Este mi povedz, ze to riadne poskladali a vsetko pozapajali. Pravda bude taka, ze to nakoniec ani neotvarali.

Prepacte ale toto by sa malo zamknut. Preco? Lebo jeden kamarat povedal.
0
nie som tu

pocitujlasku
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 6224
Dátum registrácie: 20 Júl 2007, 00:00
Vek: 41

Re: Prešľapy servisov / feedback na nespoľahlivé firmy.

Príspevok od používateľa pocitujlasku » 07 Dec 2015, 12:28

veru, chcelo by to fotky pred odoslanim do servisu a po vrateni.
ten popis poruchy DEAD - to sa mi tiez nezda, co som riesil x-reklamacii (aj pre známych), tak vzdy v popise bolo popisane, ako sa to sprava, a odpalenu grafiku popisuju ako zapne sa, ale nenaskoci obraz, pripadne svietia kontrolky a huci.
0
Jedním z největších projevů nedůvěry v Boha je hromosvod na kostele.

Používateľov profilový obrázok
Merak
Moderator
Moderator
Príspevky: 7704
Dátum registrácie: 10 Júl 2012, 22:04
Bydlisko: Bratislava - Vrakuňa
Vek: 44

Re: Prešľapy servisov / feedback na nespoľahlivé firmy.

Príspevok od používateľa Merak » 07 Dec 2015, 13:13

Svokra pred pár rokmi kúpila v BB v GigaComputri NTB Compaq Pentium-IV pre dcéru, kvôli cene sa rozhodla pre repasovaný NTB
asi po pol roku začal mať daný NTB problém so zapínaním, tak ho dali do servisu že v rámci reklamácie, bohužiaľ reklamácia sa nedala uplatniť, lebo záruka bola iba 1 mesiac, keďže išlo o repas.
ale čo servismani spravili:
naformátovali HDD a dali nový systém bez toho, aby zákazníka upovedomili o tom, že príde o všetky dáta
NTB vydali zo servisu s tým, že bol obliaty nejakou tekutinou a že ho museli vyčistiť, za čo si vypýtali cca 35,-€
NTB vrátili s adaptérom bez napájacej šnúry, lebo v zázname šnúra nebola spomenutá ale len adaptér (čo mi príde divné, lebo keď som si kupoval adaptér, tak šnúra bola súčasťou), teda svokra musela dať ešte 5,-€ za šnúru

po pár týždňoch začal mať NTB znovu rovnaký problém so zapínaním, a dali sme reklamovať opravu, bez výsledku, že aby sa úplne odstránila porucha, musia vymeniť matičnú dosku (už neviem za koľko EUR), lebo danou tekutinou sú pozalievané aj konektory a tie sa nedajú úplne vyčistiť

keď som potom doma NTB rozobral, nenašiel som ani kvapku po nejakej tekutine, a keď mi ho Psicháč pozeral, tak našiel nejakú vadnú cievku v napájaní

tož asi toľko ku Giga Computru v BB
0
život je ako sínusovka, raz si hore, raz si dolu, a medzitým si dvakrát na nule
P.S.: skôr som vedel zapojiť vidlicu a zásuvku ako rozprávať

Používateľov profilový obrázok
RoboR5
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 305
Dátum registrácie: 22 Sep 2014, 23:48
Bydlisko: Prešov, SR

Re: Prešľapy servisov / feedback na nespoľahlivé firmy.

Príspevok od používateľa RoboR5 » 08 Dec 2015, 01:37

Kto kedy opravoval slaboprúdovú elektroniku a má aspoň základné vedomosti o tom, aké napätia/prúdy tam prechádzajú vie, že je nemožné aby sa doska sama odpálila takýmto spôsobom. Stačí si všimnúť zhnednuté plastové konektory na flex kábel.

Popis poruchy dead som videl u množstva protokolov zo servisov na východe, pri obhliadke sa nikomu nechce vypisovať litánie čo daný notebook robí a čo nie. Je to také univerzálne slovo zastrešujúce akúkoľvek poruchu na notebooku (nedá sa zapnúť, zapne sa ale nenabehne obraz, zapne sa, nabehne obraz ale nenabootuje, pri boote hodí modrú obrazovku .........) Nezastávam sa ho, u nás je zakázaný akýkoľkvek druh nevýstižného popisu poruchy.

Áno, všetko bolo riadne pozapájané, chýbalo niekoľko skrutiek ale na to som si už zvykol. To by bol parádne nezodpovedný prístup od firmy ktorá napíše na protokol, že niečo sa nedá opraviť a pritom to ani neotvorí. :roll:
Kamarát nič nepovedal lebo kamarát nie je a ani nebol, je to zákazník. :idea: Podľa mňa je toto nezodpovedné osočovanie cudzej osoby :wink:

Fotografie pred odoslaním do servisu a po odoslaní do servisu - koľko takých fotografií si v živote videl alebo o nich počul? Ja ani jednu. To môže fungovať tak v prípade keď niekto vie, že daná firma nejako vedome ničí matičné dosky a tak spraví pascu s fotografiami pred a po. Nepoznám nikoho kto by pred prinesením notebooku na servis ho rozobral a fotil si matičnú dosku :idea:
0
Existujú 3 druhy elektrikárov: neschopný, normálny a schopný všetkého. Ja som tak z každého trochu :D

Používateľov profilový obrázok
Drakoush
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 10964
Dátum registrácie: 07 Feb 2012, 23:22
Bydlisko: Nitra
Vek: 28
Kontaktovať používateľa:

Re: Prešľapy servisov / feedback na nespoľahlivé firmy.

Príspevok od používateľa Drakoush » 08 Dec 2015, 03:06

RoboR5 napísal:Popis poruchy dead som videl u množstva protokolov zo servisov na východe, pri obhliadke sa nikomu nechce vypisovať litánie čo daný notebook robí a čo nie.
Vieš, ten servisný protokol sa na niečo vypisuje. Na utieranie prdele to nie je vhodné, jeho opodstatnenie je teda také, že zákazník, ako aj servis, majú dokument, ktorý dokazuje, že zariadenie bolo prebraté servisom od zákazníka. Ten stav vstupu do servisu je tam podstatný práve kvôli tomuto, čo tu spomíname. To, že sa to niekomu nechce vypĺňať, je argument, ktorým môžeš napadnúť nejakého dôchodcu, ale nie mňa. Keby mi odovzdali preberací protokol s popisom závady "dead", hnal by som ich osratou metlou. Prečo? Lebo odovzdajú mi to z polovice rozbité a rozpredané na diely a dokáž im, že si tam mal RAMku... Táto kolónka musí byť vyplnená rozsiahle a pokiaľ možno čo najpresnejšie. Keby to Tvoj kamarát tak mal, tak by im teraz mohol otrieskať NTB o hlavu. Takto ho môže len sebe.
Bohužiaľ, toto je na zákazníkovi, aby si odsledoval, ako sú papiere vyplnené. Kamarát mal v nemenovanej predajni v Nitre problém s tým, že pri reklamácii mu vypísali dátum s pridaným mesiacom, takže predajňa natiahla čas na vybavenie reklamácie o rovný mesiac... Bohužiaľ, kamarát si to nevšimol a tak keď tam o mesiac prišiel po stroj, bol vyhostený z obchodu, že to tu len nedávno odovzdal... Mne sa v tej istej predajni stalo to isté, akurát ja som už bol poučený, tak som mu to dal prepísať, zahral sa na hlúpeho, že žije v inej dimenzii a bolo. Obdobne si treba všímať výrobné čísla, ak sa píšu a podobné identifikačné znaky stroja. Aby sa nestalo, že dostaneš nejakú rozbitú hergu späť, lebo číslo na papieroch sedí a Ty si podpísal...
0
Odkupujem zaujímavé meracie prístroje. Ponuky mailom alebo SS.

pocitujlasku
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 6224
Dátum registrácie: 20 Júl 2007, 00:00
Vek: 41

Re: Prešľapy servisov / feedback na nespoľahlivé firmy.

Príspevok od používateľa pocitujlasku » 08 Dec 2015, 08:03

RoboR5 napísal:Fotografie pred odoslaním do servisu a po odoslaní do servisu - koľko takých fotografií si v živote videl alebo o nich počul? Ja ani jednu.
No vidis, a ja ked som riesil mimozarucny servis, teda notas som mal na stole a nebola to bezna zavada, tak som si to pekne nafotil (fotak ma uz kazdy mobil), a v servise som konkretne povedal co potrebujem.
0
Jedním z největších projevů nedůvěry v Boha je hromosvod na kostele.

Používateľov profilový obrázok
RoboR5
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 305
Dátum registrácie: 22 Sep 2014, 23:48
Bydlisko: Prešov, SR

Re: Prešľapy servisov / feedback na nespoľahlivé firmy.

Príspevok od používateľa RoboR5 » 09 Dec 2015, 01:27

Drakoush - Ako som napísal v príspevku vyššie, ja to neobhajujem. Len som napísal, že to nie je až také neobvyklé ako sa niektorým užívateľom zdalo. Keby som to napísal na protokol v robote ja, tak prídem o časť prémií z nadčasov, keby som to spravil ešte dvakrát po prvej sankcii, letím z roboty. Súhlasím s tebou, že to má byť vypísané čo najdetailnejšie a že zákazník si to má starostlivo skontrolovať.
A nie je to môj kamarát, je to zákazník :idea:

pocitujlasku - Áno, ale Ty nie si obyčajný zákazník/návštevník servisu, si jeden z odborne zameraných, vieš ako na to. Ja som skôr narážal na to, že obyčajný smrteľník si ťažko pred návštevou servisu rozoberie notebook (bez toho aby niečo poškodil) nafotí ho a poskladá nazad. ľudia na to väčšinou nemajú čas alebo si na to netrúfajú. A tých pár mladých šprtov / starých ujcov čo to zo zvedavosti rozoberú (či náhodou dnu neuvidia niečo čo by vedeli opraviť) sú väčšinou najhorší zákazníci, lebo po nich musíme lepiť závity do krytov, plastové časti, meniť potrhané flex káble alebo doplňovať vylomené zarážky na flex a pod. Už som mal prípad kedy sme museli meniť WiFi antény lebo zákazník ich pri rozoberaní pretrhol :mrgreen:
0
Existujú 3 druhy elektrikárov: neschopný, normálny a schopný všetkého. Ja som tak z každého trochu :D

Používateľov profilový obrázok
Drakoush
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 10964
Dátum registrácie: 07 Feb 2012, 23:22
Bydlisko: Nitra
Vek: 28
Kontaktovať používateľa:

Re: Prešľapy servisov / feedback na nespoľahlivé firmy.

Príspevok od používateľa Drakoush » 09 Dec 2015, 02:00

RoboR5 napísal:Drakoush - Ako som napísal v príspevku vyššie, ja to neobhajujem. Len som napísal, že to nie je až také neobvyklé ako sa niektorým užívateľom zdalo. Keby som to napísal na protokol v robote ja, tak prídem o časť prémií z nadčasov, keby som to spravil ešte dvakrát po prvej sankcii, letím z roboty. Súhlasím s tebou, že to má byť vypísané čo najdetailnejšie a že zákazník si to má starostlivo skontrolovať.
A nie je to môj kamarát, je to zákazník :idea:
Ja som to písal viacmenej všeobecne, nebolo to mierené proti Tebe. Chcel som poukázať na to, aké dôležité je dostať SPRÁVNE VYPLNENÝ papier, nie len papier.
A s tým kamarátom sa ospravedlňujem a opravujem - zákazník.
0
Odkupujem zaujímavé meracie prístroje. Ponuky mailom alebo SS.

pocitujlasku
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 6224
Dátum registrácie: 20 Júl 2007, 00:00
Vek: 41

Re: Prešľapy servisov / feedback na nespoľahlivé firmy.

Príspevok od používateľa pocitujlasku » 09 Dec 2015, 08:36

RoboR5 napísal:pocitujlasku - Áno, ale Ty nie si obyčajný zákazník/návštevník servisu, si jeden z odborne zameraných, vieš ako na to. Ja som skôr narážal na to, že obyčajný smrteľník si ťažko pred návštevou servisu rozoberie notebook (bez toho aby niečo poškodil) nafotí ho a poskladá nazad. ľudia na to väčšinou nemajú čas alebo si na to netrúfajú.
Jasne, a preto vacsina známych to riesi cezo mna :D
0
Jedním z největších projevů nedůvěry v Boha je hromosvod na kostele.

Napísať odpoveď