Strana 9 z 12

Re: Čo sa stane keď ..... ????

Napísané: 06 Aug 2012, 16:12
od používateľa AlbertEinstein
No neviem o tom žeby sa malo niečo stať ale asi najskôr by si nenaštartoval :D takisto ani ked naleješ naftu do benzíňaka :D no skôr naftu do benzíňaka pretože nafta sa spaľuje pri vysokej teplote a benzín je stále chladný a vplyvom tepla sa odparuje takže nafta potrebuje žhaviče a benzín sviečky aby sa auto "pohlo" :D Naftu v benzínovom nenaštartuješ ale za jazdy ak naleješ naftu tak ti to bude klepať pretože nafta má velké výbuchy :D Prepáčte že píšem ako maďar :D

Re: Čo sa stane keď ..... ????

Napísané: 06 Aug 2012, 17:59
od používateľa mato3000
píšeš, píšeš presne ako maďar a samozrejme blbo. nafta nepotrebuje žhaviče, aj keď sa tam montujú, ale to je len kôli zime keď je - x °C
tá zmes čo písal sa dá kludne v správnom pomere použiť, dokonca tie zložky nafta obsahuje.

ale moja otázka znie naďalej - načo by to robil ?

Re: Čo sa stane keď ..... ????

Napísané: 06 Aug 2012, 18:04
od používateľa Tommyk
Nafťák má žhavící svíčky proto, aby se motor rozběhl. Nafta se totiž zapaluje při vysokým tlaku ve válci protože při stlačování vzduchu vzniká teplo. Při kompresy tj když píst jdedo horní úvrati se do válce vstříkne nafta a ono to udělá bum a auto jedé. Jinak třeba pincek na naftu jezdí normálně, jen se nedá zdechnout a propálíš píst.

Jiank abych odpověděl na tvůj dotaz tak se nestane nic.. Auto nenastartuje... Benzín + líh vycucneš z nádrže a olej tam klidně nech ten smícháš s naftou... Ale kdybys todle udělal u benzíňáku budes muset vyčistit celou nádrž, palivový potrubí atd...

Tak a ted doufám, že sem nenapsal žádnou blbost :rolleyes:

Re: Čo sa stane keď ..... ????

Napísané: 06 Aug 2012, 18:09
od používateľa AlbertEinstein
No neviem ako ty ale mne ujo čo opravuje autá (myslím že 20rokov alebo tak nejak) vravel že nafta potrebuje určitú teplotu a tlak aby nastal výbuch a piest sa stlačil dole :) Naposledy ma tiež upozorňoval aby som do kosačky nenalial naftu pretože bude klepať a ked ju vypnem už nenaštartujem iba ak by som všetku naftu vylial a nalial znova benzín :) No neviem načo kedže nafta je lacnejšia ako benzín :lol: podľa mňa len chce vedieť čo sa stane :) Tiež sa stalo že niekto vymenil zle rozvody na jednom aute (myslím že fiat marea ale neviem či obyč. či Weekend ) tak sa stretol piest s ventilom :D mal si vidieť tú dieru v pieste :D

Re: Čo sa stane keď ..... ????

Napísané: 06 Aug 2012, 18:30
od používateľa mato3000
no fešáci, viete kedy sa zapnú žhaviace sviečky ? no u mňa je to tuším pod 6°C :D no vidím hemži sa to tu skúsenoťami.

no mne môj ujo nič nepovedal, ja bežne robím s nafťákmi :D . ale to som už sem veľa krát písal .....


nič sa mu nestane a nafťák normálne nabehne. pokiaľ to dá v rozumnom pomere, a to tak že olej bude dostatočne mazať palivový systém, a má variabilné časovanie , tak na to kľudne môže aj jazdiť. samozrejme životnosť celého systému sa prudko znižuje.

samozrejme nafta tieto zložky už priamo obsahuje, a benzín je nízka destilačná frakcia nafty , tuším do 170°C. a lieh sa bežne používa ako prísada do nafty, ktorá ho aj v niektorých prípadoch už obsahuje. nafotvé motory tuším do 1988 roku ale používali žhaviace sviečky častejšie, lebo vtedy bola norma pre koniec destilácie nafty je tuším 300°C a dnes ja 260°C čím sa vyskozita nafty prudko znížila koli palivovým okruhom malých naftových motorov, čo dalo možnosť vzniknúť dnešným motorom s rýchlym spalovaním nafty. teda vysokotlkovým okruhom ako HDi a pod ....

otázka naďalej ostáva a snáď už odpovie on sám a nie nejaký múdry .... - prečo by si to robil ?

Re: Čo sa stane keď ..... ????

Napísané: 06 Aug 2012, 21:26
od používateľa elmoto
este doplnim mata3000 /inak dobre pise/, ze na nastartovanie moderneho diesel motora so vstrekovanim common rail nemusi pre start zhavit ani pri -15 st. C a nastartuje. Samozrejme s tazkostami ale nastartuje. Zhavenie sa pouziva samozrejme na ulahcenie startu ale hlavne na znizenie tvorby emisii a znizenie hlucnosti a hladsi chod motora na nizkych otackach pri studenom motore. Ale upozornujem pouzivanie akehokolvek ineho kentusu ako je certifikovana nafta z kvalitnej pumpy sa vam odplati na zavadach o ktorych radsej ani len nepocut. Ak to chces pouzivat na modernom diesli tak si priprav kopec peniazkov na opravy.

Re: Čo sa stane keď ..... ????

Napísané: 07 Aug 2012, 17:43
od používateľa 5ko
Dôkazom, že nafta sa vznieti pri samotnom vysokom tlaku,bez žhavenia je aj obyčajný buchar,ktorý sa používa na zatlkanie mostových pilotov alebo ocelového debnenia pri zemných prácach/injektážne jamy na betonové piloty mostov.../ .
V podstate je to len valec a piest, ktorý sa pohybuje po saniach hore a dolu.
Pri štarte stačí buchar vytiahnuť do hornej polohy,vstreknúť do valca naftu, a odistiť horný diel.
Ten váhou pdá dolu, udrie na pilótu, zarazí ju do zeme, ale zároveň stláča naftu vo valci, tá sa vznieti,expanduje a vymrští ťažký piest do hornej polohy, pričom nasaje do valca zmes a cyklus sa opakuje, kým nezavrieme prívod paliva.Jednoduché a spolahlivé,bez elektroniky a vymyslené hádam pred sto rokmi. :wink:

Re: Čo sa stane keď ..... ????

Napísané: 15 Aug 2012, 11:46
od používateľa Vojta
Jezdit se (údajně) dá i na přefiltrovaný fritovací olej - bez ohrožení motoru.

Re: Čo sa stane keď ..... ????

Napísané: 15 Aug 2012, 11:54
od používateľa elmoto
Udajne sa da jazdit.
Co je to " udajne " ?
Co je to " da sa jazdit " ?

Udajne sa da napisat vselico.

Re: Čo sa stane keď ..... ????

Napísané: 15 Aug 2012, 11:59
od používateľa jaromir
V neviemktorom diely MythBusters to bolo, vzali nejake stare dizlove auto a jazdili na prefiltrovany olej z kuchyne. Chapem, ze je to zabavna relacia, ale IMHO to ma nejaku vypovednu hodnotu. Myslim, ze oni sami tam konstatovali, ze sice to nejako jazdi, ale nie je to idelane, filtracia je netrivialna ak ma byt dobre a nie je jasne ako dlho to vydrzi motor.

Cize funguje to, ale je to nespolahlive, zrejme to bude motoru trochu skodit a vobec nie je iste, ci je to az tak uzasne lacne (po prefiltrovani).

Re: Čo sa stane keď ..... ????

Napísané: 15 Aug 2012, 12:18
od používateľa husak
Kontrolní otázka Kefalín...
Jestli pak víte, kolik procent rostlinné složky (podobnej tomu fritovaciemu oleju) obsahuje současná nafta, která se prodáva u pumpy?

Re: Čo sa stane keď ..... ????

Napísané: 15 Aug 2012, 12:27
od používateľa AndiCibula
Kamos chvilu lieval prepaleny fritak do svojej dieselovej Felicie spolu s normalnou naftou, ale potom s tym prestal. Mam zistit podrobnosti ?

Re: Čo sa stane keď ..... ????

Napísané: 15 Aug 2012, 12:28
od používateľa jaromir
Mohlo by to byt zaujimave mat konkretne skusenosti - viac hlav viac kapus... teda rozumu :)

Re: Čo sa stane keď ..... ????

Napísané: 15 Aug 2012, 12:47
od používateľa husak
Na to, aby mohlo nejaké komôrkové čudo jazdiť na prepálený olej treba splniť dve pomerne jednoduché podmienky.
- zohriať ten olej a prefiltrovať ho
- zohriať ho pred vstupom do motora.

Niekedy, hlavne za studeného počasia je dobré cvrknúť do toho oleja trochu viacpercentného liehu. Renault 11 GTD už taj jazdí cca 8rok.

Re: Čo sa stane keď ..... ????

Napísané: 15 Aug 2012, 13:10
od používateľa Charlie282
Prajem dobrý deň všetkým.

Tu je o tom viac: http://biom.cz/cz/odborne-clanky/ekolog ... erspektivy,

Dávnejšie aj u nás predávali Enviropal, bolo to vlastne MERO. Mal som diesel, jazdil som na to dosť dlho. Auto bolo živšie a hlavne spoľahlivo štartovalo aj pri -27 st.C. Nevylučovali sa žiadne parafíny. Najväčšou výhodou však bola cena. Ale mali to len niektoré pumpy, napr. Šajgal. Potom to zrazu prestali predávať. Keď som chodieval do Česka, tam to bolo bežnejšie. Česi sú všeobecne pružnejší v týchto veciach. Aj teraz sa dá natankovať zmes 85% benzínu s bioetanolom. Viac o tom na jednotlivých autofórach. A prepálený friťák - v Nemecku je viacero stránok venovaných tejto tématike, predávajú aj sady na filtráciu a predohrev. Ekológia ?? - ťažko povedať, čo je lepšie.

S pozdravom
Karol

Re: Čo sa stane keď ..... ????

Napísané: 15 Aug 2012, 14:08
od používateľa elmoto
jasne do starych dieslov si dajte co chcete ale dajte si to do auta ktore vas stalo 20tis. eur a ma motor sucasnosti teda splna euro 4 a 5 , ma teda partikularny filter, vstrekovacie tlaky 1800bar a s tym spojene pouzite materialy a presnost suciastok.

No a potom si chodte do servisu pre kalkulaciu opravy a mozete sa trieskat o zem, ze som nic neusetril ale naopak som spravil viacej skody.

To iste plati o novodobych benzinakoch prerobenych na plyn. Ono casom zhniju vstrekovace benzinu a ked ich vymenite lebo musite lebo start motora je na benzin tak tie vstreky potrebujete, zistite, ze ste nic neusetrili a opat je len vacsia skoda.

Osobne denno denne skusenosti. papa

Takze ono to pojde aj na popucene hovno ale co s tym clovek chce? :finga: Treba si definovat priority a realne ciele v ktorych je ratane so vsetkym.

Re: Čo sa stane keď ..... ????

Napísané: 15 Aug 2012, 14:16
od používateľa jaromir
elmoto napísal: Takze ono to pojde aj na popucene hovno ale co s tym clovek chce? :finga: Treba si definovat priority a realne ciele v ktorych je ratane so vsetkym.
Toto nepis ani zo srandy, lebo sa toho chytia ekologovia a zajtra mame v nafte/benzine eko prisady z lajnoveho recyklatu, bez toho aby sa s niecim ratalo - ale priorita bude jasna :)

Re: Čo sa stane keď ..... ????

Napísané: 15 Aug 2012, 14:50
od používateľa mato3000
Charlie282 napísal: Keď som chodieval do Česka, tam to bolo bežnejšie. Česi sú všeobecne pružnejší v týchto veciach.
vôbec niesú pružnejší v tomto, problém je to že na mero nebola spotrebná daň, a vlastne nebol špecifikovaný obsah rastlinnej zložky v nafte. proste šlo o to že si pridal 5% do klasickej nafty a už z toho bol ENVIROPAL. takže to bol vlastne ojeb na spotrebnú daň a preto sa to zrušilo. vlastne nezrušilo, ale ja no ta uvalené spotrebka tak ako na klasickú nafu a takže výsledná cena je vyššia ako klasická nafta. a špecifikoval sa minimálny obsah MERA,

obsah rastlinnej zložky - teda MERA je podla smerníc EU 5%. a tých pár percent zvýšilo cenu nafty, takže buďte radi že len tolko.

naftový motor ide na všetko čo horí a má aké také cetánové číslo, čiže spaluje sa v istých rýchlostných medziach. nebudem to to tu zbytočne rozoberať, lebo aj tak sa pohádame.

takže nechápem prečo sa divíte že ide auto na olej a to akýkoľvek. problém je len dodávka paliva do motora, teda palivový okruh, ktorý je u dnešných motoroch neskutočne vyladený na presnú viskozitu a kvalitu motora a je poddimenzovaný. takže ak natankujete niečo viskóznejšie tak riadiaca jednotka namerá na tlakovom čidle vysokotlakového okruhu nízky tlak a motor odstaví. samozrejme toto rieši jeden odpor na čidle a je pokoj :D.
vážnym problémom ale je filter, pretože MERO obsahuje dvojité väzby v molekule a má tendenciu polymerizovať, čím vytvára viacmolekulové štruktúry, ktoré spoľahlivo zalepia ten filter, takže ho treba často meniť a tým pádom je jazda na takéto palivo vysoko predražená.

Re: Čo sa stane keď ..... ????

Napísané: 15 Aug 2012, 15:06
od používateľa genius3258

Re: Čo sa stane keď ..... ????

Napísané: 09 Feb 2016, 01:24
od používateľa AlbiDartanan
čo sa stane keď pustíme dobrú/nabitú a zlú/vybitú batériu na zem/stôl/nejaku podložku s tým aby spadli na ich mínus pól z rovnakej výšky?Bude tam nejaký rozdiel alebo nie ?