GPS/GSM/NMT... atd. rušičky
Moderátori: mirosne, Moderátori
GPS/GSM/NMT... atd. rušičky
Ahojte.Neviete ako by sa dalo nieco take postavit?Chcel by som aby to rusilo iba nejake max.2m stvorcove.Nechcem mat opletacky s operatormi.
Vopred Dakujem.
Vopred Dakujem.
0
- Peťus
- Ultimate člen
- Príspevky: 3940
- Dátum registrácie: 07 Mar 2009, 00:00
- Bydlisko: Praha
- Vek: 34
- Kontaktovať používateľa:
http://www.cbradio.cz/forum/read.php?14,14929
http://www.elektroworld.info/modules.ph ... pic&t=1904
http://www.elektroworld.info/modules.ph ... pic&t=1904
0
https://chiptron.cz - novinky ze světa elektro (Arduino, Raspberry Pi, STM32, ESP8266, ESP32,...)
- Peťus
- Ultimate člen
- Príspevky: 3940
- Dátum registrácie: 07 Mar 2009, 00:00
- Bydlisko: Praha
- Vek: 34
- Kontaktovať používateľa:
To se mi taky nezdá,ale detektory tam jsou ...
a co tohle? bylo v té diskuzi na cbradio
http://www.moobilz.ic.cz/docasne_riesen ... jammer.png
a co tohle? bylo v té diskuzi na cbradio
http://www.moobilz.ic.cz/docasne_riesen ... jammer.png
0
https://chiptron.cz - novinky ze světa elektro (Arduino, Raspberry Pi, STM32, ESP8266, ESP32,...)
-
- Okoloidúci
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 02 Aug 2010, 00:00
- Vek: 49
GPS/GSM/NMT... atd. rusicky
Zdravim,
spekulujem nad zabezpecenim auta. Uz mi jedno auto ukradli, takze viem, ze ak chcu, tak ho zoberu. Ked ho nenastartuju, tak ho odvezu, ked huka, odpalia celu elektroniku EM pulzom. Skor sa sustredim na to, ako auto lokalizovat, ked ho nemam "online" (sposob ako ho mam online nechcem rozoberat).
Takze:
1. zlodej si urcite donesie GPS/GSM rusicku a polozi ju do auta, prip. uz je v nakladaku.
Otazka: da sa nejako ucinne zatienit antena, aby sa chovala ako smerova a odolala naporu rusicky ? Aky material, hrubku stien pouzit, aky tvar je najlepsi, pomala rotacia...
2. aky dosah ma mobil ? Pokial by som posunul jeho frekvenciu do ineho pasma a mal by som vlastny GSM hotspot, ako daleko by som sa dostal ?
Diki moc.
Fuego
spekulujem nad zabezpecenim auta. Uz mi jedno auto ukradli, takze viem, ze ak chcu, tak ho zoberu. Ked ho nenastartuju, tak ho odvezu, ked huka, odpalia celu elektroniku EM pulzom. Skor sa sustredim na to, ako auto lokalizovat, ked ho nemam "online" (sposob ako ho mam online nechcem rozoberat).
Takze:
1. zlodej si urcite donesie GPS/GSM rusicku a polozi ju do auta, prip. uz je v nakladaku.
Otazka: da sa nejako ucinne zatienit antena, aby sa chovala ako smerova a odolala naporu rusicky ? Aky material, hrubku stien pouzit, aky tvar je najlepsi, pomala rotacia...
2. aky dosah ma mobil ? Pokial by som posunul jeho frekvenciu do ineho pasma a mal by som vlastny GSM hotspot, ako daleko by som sa dostal ?
Diki moc.
Fuego
0
-
- Pokročilý člen
- Príspevky: 591
- Dátum registrácie: 16 Júl 2010, 00:00
Myslim, ze tade cesta nevedie. Skor by som ti poradil zamerat sa na ine frekvencne pasma (tam, kde vysielaju radioamateri). Hladal by som nieco s paketovou prevadzkou, vysielat len kratke spravy a dlhe prestavky, aby si minimalizoval sancu, ze to vysielanie odchytia zlodeji (a potom logicky pojdu po vysielaci a znicia ho).
Problem bude skor v tom, ze ti urcite zarusia prijem GPS takze nebudes moct vysielat info o realnej polohe auta.
Problem bude skor v tom, ze ti urcite zarusia prijem GPS takze nebudes moct vysielat info o realnej polohe auta.
0
-
- Okoloidúci
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 02 Aug 2010, 00:00
- Vek: 49
Tiez takto rozmyslam. Kratke impulzy, ani by nemuseli byt GPS data, stacil by radiolokator... A keby ten vysielac bol dostatocne silny, mohlo by to mat efekt. Problem je, ze by som musel rychlo reagovat, lebo auta vacsinou skladuju v podzemnych garazach... a odtial nebude signal.
Este ma napadlo namontovat tam nejaku super silnu rusicku vo frekvencii statnej televizie.. To by mi auto nasiel samotny telekomunikacny urad )
Ale to by asi zlodeji hned nasli.
Este ma napadlo namontovat tam nejaku super silnu rusicku vo frekvencii statnej televizie.. To by mi auto nasiel samotny telekomunikacny urad )
Ale to by asi zlodeji hned nasli.
0
-
- Stály člen
- Príspevky: 310
- Dátum registrácie: 19 Okt 2008, 00:00
- Vek: 30
- Kontaktovať používateľa:
Proste a jednoducho.. ZederLock.. alebo odpáliť celú elektroniku cez CAN bus VN. Ak chceš rádiolokátor, umiestnnil by som ho na najnedostupnejšie miesto, alebo také miesto, čo by nikoho nenapadlo.. napr.. Dutiny auta (keď hodíš dole nárazník, máš tam protinárazovú výstuhu. tú daj dole, a mala by ísť dutá diera do karosérie.) kto by na ulici rozoberal nárazník? je tam dosť miesta na velkú anténu. nacpeš tam aj záložné baterky..
0
-
- Pokročilý člen
- Príspevky: 591
- Dátum registrácie: 16 Júl 2010, 00:00
- Thales
- Ultimate člen
- Príspevky: 13834
- Dátum registrácie: 07 Okt 2008, 00:00
- Bydlisko: White Hill, Prague
- Vek: 42
- Kontaktovať používateľa:
Kde to žiješ? Dneska už se auta nedělají z poctivého kovu ale z lisovaného papíru. Křivě se podíváš a už tam máš promačklinu nebo rovnou díru. kdo tvrdí že má auto z poctivého plechu tomu se po něm proběhnu a uvidíme
0
Zapamatuj si:
- To že něco funguje neznamená že je to tak správně a už vůbec ne bezpečně.
- Je třeba se učit od těch co opravdu umí a ne od těch co si jen myslí že to umí
- To že něco funguje neznamená že je to tak správně a už vůbec ne bezpečně.
- Je třeba se učit od těch co opravdu umí a ne od těch co si jen myslí že to umí
-
- Stály člen
- Príspevky: 122
- Dátum registrácie: 12 Apr 2008, 00:00
- Bydlisko: TN
- Vek: 42
- Kontaktovať používateľa:
GSM rusicka
Ahojte, mna dost zaujal tento prvy prispevok...
a kedze su tu ludia znaly problematiku skusim sa aj ja spytat zo svojho pohladu:
existuje teda nejaka moznost ako obist/prehlusit rusicku GSM?
ide mi o to ze dnes su alarmy na domoch vybavene GSM peagermi, ak by zlodej prisiel s rusickou, peager neodosle spravu o poplachu a sirena je uz detail na odpojenie...
dala by sa teda zostrojit nejaka odtienena smerova GSM antena ktora by smerovala priamo na BTS a tak by odolala aj GSM rusicke?
a kedze su tu ludia znaly problematiku skusim sa aj ja spytat zo svojho pohladu:
existuje teda nejaka moznost ako obist/prehlusit rusicku GSM?
ide mi o to ze dnes su alarmy na domoch vybavene GSM peagermi, ak by zlodej prisiel s rusickou, peager neodosle spravu o poplachu a sirena je uz detail na odpojenie...
dala by sa teda zostrojit nejaka odtienena smerova GSM antena ktora by smerovala priamo na BTS a tak by odolala aj GSM rusicke?
0
Pozri ked zlodej chce tak ti to auto skor ci neskor ukradne.Ja som nad tým dlho rozmýšlal, ale na nič zmysluplné som neprišiel.To, že zlodej odpali elektroniku cez Can Bus sa mi zda (otázka ja by reagovali airbagy,myslím ze by bez ujmi na zdravi nevisiel z auta )prehnane lebo polovica auta je elektronika cidla atd.Cize ked ju odpali co z toho auta ma skoro nic.Jedine na nahradne dieli ale aj tak sa to neoplati.Proste su to organizované skupiny ktore ta istý cas sleduju a vedia vsetky tvoje naviky kde mas skrytý spínač atd.Najlepší alarm je garaz a zederlock.Nam tiez ukradli octaviu.
//Automatické spojenie príspevkov. Pridané po 3 minútach:
Tod mate výpoved profika:
Krádežou áut sa dá zarobiť na luxusný dom, povedali nám autičkári. Polícia je proti ich vyčíňaniu veľakrát bezmocná.
Martin, ktorého výpoveď sa nám podarilo získať, tvrdí, že s kradnutím áut má bohaté skúsenosti. „Ak ste dobrý, za rok si zarobíte na dom a luxusný automobil.“ Dnes sa podľa neho kradne iba na objednávku. „Klient si presne zadá, aký chce mať model, farbu, rok výroby a počet najazdených kilometrov.“
Krádež auta je otázkou sekúnd
Zlodeji sú schopní ukradnúť prakticky všetko. Majú na to rôzne spôsoby. Neuvádzame ich preto, aby sme dávali návod, ale aby sme vám pomohli zvýšiť ostražitosť. „Najúbohejší spôsob je rozbiť okno dlažobnou kockou alebo ho otvoriť háčikom. Čistá prácička ide cez kľúč. Autá, ktoré sa vyrábali zhruba v polovici 90. rokov, mali kľúče so zúbkami vonku. V ich prípade jednoducho vytrhnete zámok a odnesiete ho do vedľajšieho auta, kde sedí profík, ktorý z prineseného polotovaru kľúča urobí za chvíľu nový. Celé to trvá najdlhšie tri minúty. Pri novších typoch áut sa ide cez centrál. Za vyhliadnutým vozidlom ide ďalšie, v ktorom sedí chlapík s čítačkou, ktorá načíta kód jeho centrálu. Po odchode majiteľa ho vysielačkou odblokuje a je vnútri.“
Ukradnutiu auta mnohokrát nezabráni ani mechanické zabezpečovacie zariadenie, napríklad zamknutie spiatočky. „Používa sa na to dusík. Ľahnete si pod auto a postriekate zamykanie zospodu. Ľahko to praskne a môžete s vozidlom odísť.“ Ďalším zariadením, ktoré treba odstrániť, je alarm. „Násilím vniknete pod kapotu a kliešťami odstrihnete sirénu. Ona síce trikrát zahúka, ale potom stíchne.“
Ukradnuté autá putujú do špeciálnych dielní, kde im úplne zmenia identitu. „Všetky pevné a plávajúce kódy šikovný klampiar dokáže za veľmi krátky čas vymeniť.“ Potrebné papiere k autu sa dajú zohnať od policajtov či colníkov, ktorých jednoducho podplatia. Kradnuté autá sa predávajú zhruba za pätinu pôvodnej ceny. „Polmiliónové auto môžete kúpiť za 120-tisíc korún. Päťdesiat dáte zlodejom, päťdesiat vás stoja papiere a dvadsať zoberie klampiar.“
Majiteľa zlodeji pozorujú
Autičkárov netreba podceňovať. V mnohých prípadoch sú to profesionáli, ktorí auto určené na krádež veľmi dobre poznajú. Sú vybavení najmodernejšou technikou. Ich činnosť je vysoko organizovaná a nič nenechávajú na náhodu. Auto, ktoré sa rozhodnú ukradnúť, často najskôr sledujú. Pozorujú všetko, kde majiteľ s vozidlom parkuje, kde býva, na ktorú stranu má okná bytu, kedy chodí do práce a z práce. Sledujú aj jeho návyky.
„Nie je možné, aby ste auto, ktoré bežne používate, stopercentne uchránili,“ poznamenáva Bátovský z policajného prezídia. Keď sa ho zlodeji rozhodnú ukradnúť, v mnohých prípadoch je otázkou doslova pár sekúnd, aby doň vnikli, naštartovali ho a odišli.
Hoci to vyzerá beznádejne, policajný vyšetrovateľ hovorí, že aj zabezpečovacie zariadenia môžu pomôcť aspoň odradiť zlodejov, ktorí by dali prednosť ľahšej koristi. „Bohužiaľ, na krádežiach áut sa veľkou mierou podieľa práve ľahostajnosť ich majiteľov. Niektorí z nich sú nepochopiteľne presvedčení, že im auto neukradnú. Ani nevedia, ako veľmi sa mýlia,“ prízvukuje.
Aj Martin potvrdzuje, že ukradnutiu auta sa síce nedá úplne zabrániť, ale krádež sa dá zlodejom značne sťažiť. „Napríklad, ak budú vedľa seba dve autá, jedno so zamykaním spiatočky a druhé bez neho, vždy si vyberiem to bez zamykania. Máte menej práce a ste skôr preč,“ vysvetľuje autičkár.
Ochrana odrádza od krádeže
V súčasnosti je v ponuke celý rad zabezpečovacích zariadení. Každé z nich má svoje výhody aj slabé miesta. „Veľa závisí od toho, koľko mienite investovať do ochrany svojho auta,“ poznamenáva Bátovský.
Netreba sa spoliehať iba na zabezpečovacie systémy, ktoré do vozidla inštaluje výrobca. Vo väčšine prípadov ich totiž profesionálni zlodeji dokážu prekonať. S tým súhlasí aj Martin, ktorý priznáva, že autičkári majú strach najmä zo špeciálne upravených áut. Podľa Bátovského je najbezpečnejšou ochranou auta kombinácia mechanického a elektronického zabezpečenia spolu s vyhľadávaním.
Potvrdzuje to aj ďalší anonymný odborník na krádeže áut, ktorý tvrdí, že „vozidlá s väčším počtom zabezpečovacích zariadení autičkári nezvyknú kradnúť, lebo existuje veľké riziko, že ich pritom pristihnú“. Ak je napriek tomu o auto záujem, ukradne sa pomocou odťahovacej služby, „ktorá ho za päťtisíc korún odtiahne preč“.
Bátovský tvrdí, že je dobré označiť si auto na skrytých miestach. „Napríklad niekde urobiť malú dierku alebo nejaký podobný poznávací znak.“
Slavomír Majerník z internetového portálu tuning.sk, ktorý sa venuje problematike krádeží áut, dodáva, že ukradnutiu auta môže zabrániť aj jeho dodatočná tuningová výbava. „Spomeniem špeciálne disky s osobitými kľúčmi a atestované bezpečnostné fólie. Okrem toho pomáha aj vytočenie kolies do strán, zaradenie prvého prevodového stupňa a zatiahnutie ručnej brzdy. Pri dlhšom nepoužívaní auta, keď idete napríklad na dovolenku, je najlepšou ochranou vybratie autobatérie.“
Veľkou pomôckou pri ochrane auta by mohla byť aj pripravovaná novinka. „Na budúci rok by sa mala pri autách zaviesť kontrola originality,“ vysvetľuje Bátovský. „Dôjde tak k istému zamedzeniu krádeží a následných legalizácií.“
Najkradnutejšie autá na Slovensku
VW 620
Octavia 487
Felicia 475
Peugeot 180
Seat 162
Favorit 133
Audi 131
Fiat 81
BMW 73
Ford 25
Mercedes 18
Mitsubishi 7
(policajné prezídium, za rok 2005)
Najžiadanejšie sú golfy a octavie
„Na Slovensku zmizne zhruba každé dve hodiny jedno auto,“ hovorí Slavomír Majerník. Podľa policajného vyšetrovateľa Bátovského zlodeji denne ukradnú až 15 vozidiel.
Na Slovensku sú najohrozenejšími značkami Volkswagen a škoda. „úplne najviac idú Octavie a VW Golf IV,“ hovorí jeden z autičkárov. „Výnimkou nie sú ani Fabie, Pola, Passaty alebo Audi A3 a A4.“ Naopak, k najmenej kradnutým patria vozidlá japonských výrobcov.
Najrizikovejšia je streda
Najväčšie riziko, že vám ukradnú auto, je v stredu večer po desiatej hodine. Najviac sa kradne v Bratislave, nasledujú krajské mestá a turistické strediská. Zlodeji majú záujem nielen o nové, ale aj o staré autá, ktoré sa odcudzujú hlavne pre náhradné diely.
Typy zlodejov a ochrana pred nimi
Slavomír Majerník rozdeľuje autičkárov na skupiny:
Čističi
Ide o zlodejov vo veku od 10 do 17 rokov. Kradnú všetko, čo sa nachádza v aute. Pracujú vo dvojici alebo v trojici. Dvere na aute otvárajú pomocou drôteného háčika alebo rozbijú okno. Celá operácia sa dá zvládnuť za 15 sekúnd. Základná ochrana proti nim je nenechávať nič na viditeľnom mieste. Ak máte odnímateľný panel autorádia, zoberte ho vždy so sebou.
Zásobovači
špecializujú sa na kradnutie predných skiel a kolies. Sklá zlodeji buď vyrežú, alebo vytlačia nohami. Celá akcia netrvá dlhšie ako tri minúty. Niektorí ju však dokážu zvládnuť aj za 30 sekúnd. Proti krádeži skla je veľmi účinný dobrý autoalarm s interiérovým senzorom, na kolesách s polohovým. Existujú aj rôzne spôsoby značenia skiel, kolesám môžu pomôcť bezpečnostné skrutky.
Amatéri
Autá kradnú len sporadicky, keďže im nedokážu zmeniť identitu, zväčša ich rozoberú a predajú na náhradné diely. Často sú spojení s nejakým autoservisom, ktorý si ich priamo objednáva. Proti amatérskym autičkárom sú účinné mechanické a elektronické zabezpečovacie systémy alebo ich kombinácia.
Profesionáli
Ide o zlodejov, ktorí sa zaoberajú výhradne kradnutím áut. Zvyčajne patria do organizovanej skupiny, ktorej členmi sú špecialisti na kradnutie, falšovatelia dokladov, „servisáci“ na pozmeňovanie identifikačných znakov a predajcovia. Sú dobre technicky vybavení a majú prehľad o sériovom zabezpečení automobilov. Zaoberajú sa zväčša novšími a drahšími autami a zaujímaví sú pre nich aj cudzinci. Stáva sa, že takéto kradnuté auto môžu ponúkať aj niektoré autobazáre. Lepšie z nich však za pôvod auta ručia.
Ochrániť vozidlo pred touto skupinou zlodejov môže okrem klasických zabezpečovacích systémov aj kvalitný dvojcestný autoalarm a vyhľadávací systém, ktorý dokáže auto lokalizovať aj po odcudzení. Samozrejme, auto treba mať poistené.
Čas vlámania do niektorých typov áut:
Daewoo Matiz SE Plus 1,00 s
Fiat Seicento 1.1 Sporting 1,54 s
Citro¨en Saxo 1.6 VTS 1,97 s
Hyundai Atos Plus 3,72 s
Ford Focus 2.0i Ghia 3,85 s
škoda Felicia 6,15 s
Chrysler Voyager 2.5 TD LE 8,28 s
Peugeot 306 1.9 TD GLX 19,03 s
Seat Cordoba 2.0 SX 23,87 s
Mercedes A160 Avantgarde 37,43 s
VW Polo 1.6 GL 52,66 s
škoda Octavia 1.6 GLXi Estate viac ako 5 min.
VW Golf 1.9 TDi SE viac ako 5 min.
//Automatické spojenie príspevkov. Pridané po 3 minútach:
Tod mate výpoved profika:
Krádežou áut sa dá zarobiť na luxusný dom, povedali nám autičkári. Polícia je proti ich vyčíňaniu veľakrát bezmocná.
Martin, ktorého výpoveď sa nám podarilo získať, tvrdí, že s kradnutím áut má bohaté skúsenosti. „Ak ste dobrý, za rok si zarobíte na dom a luxusný automobil.“ Dnes sa podľa neho kradne iba na objednávku. „Klient si presne zadá, aký chce mať model, farbu, rok výroby a počet najazdených kilometrov.“
Krádež auta je otázkou sekúnd
Zlodeji sú schopní ukradnúť prakticky všetko. Majú na to rôzne spôsoby. Neuvádzame ich preto, aby sme dávali návod, ale aby sme vám pomohli zvýšiť ostražitosť. „Najúbohejší spôsob je rozbiť okno dlažobnou kockou alebo ho otvoriť háčikom. Čistá prácička ide cez kľúč. Autá, ktoré sa vyrábali zhruba v polovici 90. rokov, mali kľúče so zúbkami vonku. V ich prípade jednoducho vytrhnete zámok a odnesiete ho do vedľajšieho auta, kde sedí profík, ktorý z prineseného polotovaru kľúča urobí za chvíľu nový. Celé to trvá najdlhšie tri minúty. Pri novších typoch áut sa ide cez centrál. Za vyhliadnutým vozidlom ide ďalšie, v ktorom sedí chlapík s čítačkou, ktorá načíta kód jeho centrálu. Po odchode majiteľa ho vysielačkou odblokuje a je vnútri.“
Ukradnutiu auta mnohokrát nezabráni ani mechanické zabezpečovacie zariadenie, napríklad zamknutie spiatočky. „Používa sa na to dusík. Ľahnete si pod auto a postriekate zamykanie zospodu. Ľahko to praskne a môžete s vozidlom odísť.“ Ďalším zariadením, ktoré treba odstrániť, je alarm. „Násilím vniknete pod kapotu a kliešťami odstrihnete sirénu. Ona síce trikrát zahúka, ale potom stíchne.“
Ukradnuté autá putujú do špeciálnych dielní, kde im úplne zmenia identitu. „Všetky pevné a plávajúce kódy šikovný klampiar dokáže za veľmi krátky čas vymeniť.“ Potrebné papiere k autu sa dajú zohnať od policajtov či colníkov, ktorých jednoducho podplatia. Kradnuté autá sa predávajú zhruba za pätinu pôvodnej ceny. „Polmiliónové auto môžete kúpiť za 120-tisíc korún. Päťdesiat dáte zlodejom, päťdesiat vás stoja papiere a dvadsať zoberie klampiar.“
Majiteľa zlodeji pozorujú
Autičkárov netreba podceňovať. V mnohých prípadoch sú to profesionáli, ktorí auto určené na krádež veľmi dobre poznajú. Sú vybavení najmodernejšou technikou. Ich činnosť je vysoko organizovaná a nič nenechávajú na náhodu. Auto, ktoré sa rozhodnú ukradnúť, často najskôr sledujú. Pozorujú všetko, kde majiteľ s vozidlom parkuje, kde býva, na ktorú stranu má okná bytu, kedy chodí do práce a z práce. Sledujú aj jeho návyky.
„Nie je možné, aby ste auto, ktoré bežne používate, stopercentne uchránili,“ poznamenáva Bátovský z policajného prezídia. Keď sa ho zlodeji rozhodnú ukradnúť, v mnohých prípadoch je otázkou doslova pár sekúnd, aby doň vnikli, naštartovali ho a odišli.
Hoci to vyzerá beznádejne, policajný vyšetrovateľ hovorí, že aj zabezpečovacie zariadenia môžu pomôcť aspoň odradiť zlodejov, ktorí by dali prednosť ľahšej koristi. „Bohužiaľ, na krádežiach áut sa veľkou mierou podieľa práve ľahostajnosť ich majiteľov. Niektorí z nich sú nepochopiteľne presvedčení, že im auto neukradnú. Ani nevedia, ako veľmi sa mýlia,“ prízvukuje.
Aj Martin potvrdzuje, že ukradnutiu auta sa síce nedá úplne zabrániť, ale krádež sa dá zlodejom značne sťažiť. „Napríklad, ak budú vedľa seba dve autá, jedno so zamykaním spiatočky a druhé bez neho, vždy si vyberiem to bez zamykania. Máte menej práce a ste skôr preč,“ vysvetľuje autičkár.
Ochrana odrádza od krádeže
V súčasnosti je v ponuke celý rad zabezpečovacích zariadení. Každé z nich má svoje výhody aj slabé miesta. „Veľa závisí od toho, koľko mienite investovať do ochrany svojho auta,“ poznamenáva Bátovský.
Netreba sa spoliehať iba na zabezpečovacie systémy, ktoré do vozidla inštaluje výrobca. Vo väčšine prípadov ich totiž profesionálni zlodeji dokážu prekonať. S tým súhlasí aj Martin, ktorý priznáva, že autičkári majú strach najmä zo špeciálne upravených áut. Podľa Bátovského je najbezpečnejšou ochranou auta kombinácia mechanického a elektronického zabezpečenia spolu s vyhľadávaním.
Potvrdzuje to aj ďalší anonymný odborník na krádeže áut, ktorý tvrdí, že „vozidlá s väčším počtom zabezpečovacích zariadení autičkári nezvyknú kradnúť, lebo existuje veľké riziko, že ich pritom pristihnú“. Ak je napriek tomu o auto záujem, ukradne sa pomocou odťahovacej služby, „ktorá ho za päťtisíc korún odtiahne preč“.
Bátovský tvrdí, že je dobré označiť si auto na skrytých miestach. „Napríklad niekde urobiť malú dierku alebo nejaký podobný poznávací znak.“
Slavomír Majerník z internetového portálu tuning.sk, ktorý sa venuje problematike krádeží áut, dodáva, že ukradnutiu auta môže zabrániť aj jeho dodatočná tuningová výbava. „Spomeniem špeciálne disky s osobitými kľúčmi a atestované bezpečnostné fólie. Okrem toho pomáha aj vytočenie kolies do strán, zaradenie prvého prevodového stupňa a zatiahnutie ručnej brzdy. Pri dlhšom nepoužívaní auta, keď idete napríklad na dovolenku, je najlepšou ochranou vybratie autobatérie.“
Veľkou pomôckou pri ochrane auta by mohla byť aj pripravovaná novinka. „Na budúci rok by sa mala pri autách zaviesť kontrola originality,“ vysvetľuje Bátovský. „Dôjde tak k istému zamedzeniu krádeží a následných legalizácií.“
Najkradnutejšie autá na Slovensku
VW 620
Octavia 487
Felicia 475
Peugeot 180
Seat 162
Favorit 133
Audi 131
Fiat 81
BMW 73
Ford 25
Mercedes 18
Mitsubishi 7
(policajné prezídium, za rok 2005)
Najžiadanejšie sú golfy a octavie
„Na Slovensku zmizne zhruba každé dve hodiny jedno auto,“ hovorí Slavomír Majerník. Podľa policajného vyšetrovateľa Bátovského zlodeji denne ukradnú až 15 vozidiel.
Na Slovensku sú najohrozenejšími značkami Volkswagen a škoda. „úplne najviac idú Octavie a VW Golf IV,“ hovorí jeden z autičkárov. „Výnimkou nie sú ani Fabie, Pola, Passaty alebo Audi A3 a A4.“ Naopak, k najmenej kradnutým patria vozidlá japonských výrobcov.
Najrizikovejšia je streda
Najväčšie riziko, že vám ukradnú auto, je v stredu večer po desiatej hodine. Najviac sa kradne v Bratislave, nasledujú krajské mestá a turistické strediská. Zlodeji majú záujem nielen o nové, ale aj o staré autá, ktoré sa odcudzujú hlavne pre náhradné diely.
Typy zlodejov a ochrana pred nimi
Slavomír Majerník rozdeľuje autičkárov na skupiny:
Čističi
Ide o zlodejov vo veku od 10 do 17 rokov. Kradnú všetko, čo sa nachádza v aute. Pracujú vo dvojici alebo v trojici. Dvere na aute otvárajú pomocou drôteného háčika alebo rozbijú okno. Celá operácia sa dá zvládnuť za 15 sekúnd. Základná ochrana proti nim je nenechávať nič na viditeľnom mieste. Ak máte odnímateľný panel autorádia, zoberte ho vždy so sebou.
Zásobovači
špecializujú sa na kradnutie predných skiel a kolies. Sklá zlodeji buď vyrežú, alebo vytlačia nohami. Celá akcia netrvá dlhšie ako tri minúty. Niektorí ju však dokážu zvládnuť aj za 30 sekúnd. Proti krádeži skla je veľmi účinný dobrý autoalarm s interiérovým senzorom, na kolesách s polohovým. Existujú aj rôzne spôsoby značenia skiel, kolesám môžu pomôcť bezpečnostné skrutky.
Amatéri
Autá kradnú len sporadicky, keďže im nedokážu zmeniť identitu, zväčša ich rozoberú a predajú na náhradné diely. Často sú spojení s nejakým autoservisom, ktorý si ich priamo objednáva. Proti amatérskym autičkárom sú účinné mechanické a elektronické zabezpečovacie systémy alebo ich kombinácia.
Profesionáli
Ide o zlodejov, ktorí sa zaoberajú výhradne kradnutím áut. Zvyčajne patria do organizovanej skupiny, ktorej členmi sú špecialisti na kradnutie, falšovatelia dokladov, „servisáci“ na pozmeňovanie identifikačných znakov a predajcovia. Sú dobre technicky vybavení a majú prehľad o sériovom zabezpečení automobilov. Zaoberajú sa zväčša novšími a drahšími autami a zaujímaví sú pre nich aj cudzinci. Stáva sa, že takéto kradnuté auto môžu ponúkať aj niektoré autobazáre. Lepšie z nich však za pôvod auta ručia.
Ochrániť vozidlo pred touto skupinou zlodejov môže okrem klasických zabezpečovacích systémov aj kvalitný dvojcestný autoalarm a vyhľadávací systém, ktorý dokáže auto lokalizovať aj po odcudzení. Samozrejme, auto treba mať poistené.
Čas vlámania do niektorých typov áut:
Daewoo Matiz SE Plus 1,00 s
Fiat Seicento 1.1 Sporting 1,54 s
Citro¨en Saxo 1.6 VTS 1,97 s
Hyundai Atos Plus 3,72 s
Ford Focus 2.0i Ghia 3,85 s
škoda Felicia 6,15 s
Chrysler Voyager 2.5 TD LE 8,28 s
Peugeot 306 1.9 TD GLX 19,03 s
Seat Cordoba 2.0 SX 23,87 s
Mercedes A160 Avantgarde 37,43 s
VW Polo 1.6 GL 52,66 s
škoda Octavia 1.6 GLXi Estate viac ako 5 min.
VW Golf 1.9 TDi SE viac ako 5 min.
0
Ja mam v plane urobit zariadenie, ktore (na podnet) mechanicky stlaci kaser. V aute by to bolo ale treba dost dobre opatrit pred nechcenym spustenim koli bezpecnosti majitela...
0
Pribeh o centralnej banke
http://www.youtube.com/watch?v=TKurU_7zV8k
http://www.youtube.com/watch?v=eEFITGpXwZk
http://www.youtube.com/watch?v=IaPqCMIu ... re=related
A vadí mi to...
http://www.slobodavockovani.sk/
http://www.youtube.com/watch?v=TKurU_7zV8k
http://www.youtube.com/watch?v=eEFITGpXwZk
http://www.youtube.com/watch?v=IaPqCMIu ... re=related
A vadí mi to...
http://www.slobodavockovani.sk/
-
- Stály člen
- Príspevky: 310
- Dátum registrácie: 19 Okt 2008, 00:00
- Vek: 30
- Kontaktovať používateľa:
Ale nebolo by od veci tam hodiť nejaký Tesla Coil.. Nie každému autu sa inštaluje Construct, alebo Defend lock na podvozok.. niektoré, a vačšina majú cez interiér.. (rozobereš stredový tunel..) Ak sa niekomu nepodarí ukradnúť auto, tak v nom môže, ale nemusí urobiť neporiadok. (V servisi OCT III vypáčený zámok na dverách, vytrhnutá húkačka, a rozliata Coca Cola ktorá bola v aute po interiéri.. Schytalo to rádio.. ) Doporučujem inštaláciu Meta Alarmov, alebo neoriginálnych kvalitných výrobkov. Zlodejovi to dá viacej času najsť húkačku. Ale pri odtiahnutí auta neviem ako pomôcť.. keď aj nejako zablokuješ kolesá, hodia ti ich na "korčule" a ide sa..
0
-
- Podobné témy
- Odpovedí
- Zobrazení
- Posledný príspevok