ZBYTOČNÉ OTÁZKY VŠETKÉHO DRUHU 10
Moderátori: mirosne, Moderátori
Re: ZBYTOČNÉ OTÁZKY VŠETKÉHO DRUHU 10
Zdravím,mozem pouzit taketo konektory na 220V?Zatazenie by bolo max 150W.
https://www.gme.cz/konektor-molex-mini- ... 39-01-2100
https://www.gme.cz/konektor-molex-mini- ... 39-01-2100
0
Re: ZBYTOČNÉ OTÁZKY VŠETKÉHO DRUHU 10
Zdá že je to má minimálne IP2x a izolačná vzdialenosť je dostatočná. Katalóg by napovedal viac ale bežne sa používajú do 250VAC/6A takže nevidím dôvod pre čo to nepoužiť. Hlavne ak tade potečie max 0,5A ako píšeš.
0
-
- Stály člen
- Príspevky: 215
- Dátum registrácie: 02 Máj 2012, 07:57
- Bydlisko: Bratislava
- Vek: 43
Re: ZBYTOČNÉ OTÁZKY VŠETKÉHO DRUHU 10
Pani mam jednu otazku. Idem previnut MOT transformator na pouzitie ako pomocne startovanie auta a rozmyslam co by bolo lepsie.
Po precitani prispevkov na tomto fore, nejakych inych kde si stavaju zvaracky sa chcem opytat ktora varianta by bola vhodnejsia...
1.varianta pouzit jedno sekundarne vinutie (12-15V) s co najhrubsim kablom
2.varianta pouzit dve vinutia (6-7,5V) ktore sa po usmerneni zapoja seriovo
3.varianta pouzit dve vinutia (12-15V) ktore sa po usmerneni zapoja paralerne
Vdaka
Po precitani prispevkov na tomto fore, nejakych inych kde si stavaju zvaracky sa chcem opytat ktora varianta by bola vhodnejsia...
1.varianta pouzit jedno sekundarne vinutie (12-15V) s co najhrubsim kablom
2.varianta pouzit dve vinutia (6-7,5V) ktore sa po usmerneni zapoja seriovo
3.varianta pouzit dve vinutia (12-15V) ktore sa po usmerneni zapoja paralerne
Vdaka
0
- boraicho
- Ultimate člen
- Príspevky: 12414
- Dátum registrácie: 03 Feb 2007, 00:00
- Bydlisko: Prešov
- Vek: 35
- Kontaktovať používateľa:
Re: ZBYTOČNÉ OTÁZKY VŠETKÉHO DRUHU 10
použiviac motov, minimalne 2 , idealne možno 4
0
"Aj nevinne vyzerajúca súčiastka, môže byť príčinou nefunkčnosti zariadenia a tou kondenzator 100% je"
3D REBEL II + PLA + PETG
CNC 1810 na DPS
3D REBEL II + PLA + PETG
CNC 1810 na DPS
-
- Stály člen
- Príspevky: 215
- Dátum registrácie: 02 Máj 2012, 07:57
- Bydlisko: Bratislava
- Vek: 43
Re: ZBYTOČNÉ OTÁZKY VŠETKÉHO DRUHU 10
Ano. To som tiez cital....
Ale ak by som chcel pouzit len 1ks?
Ale ak by som chcel pouzit len 1ks?
0
-
- Power user
- Príspevky: 11714
- Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
- Bydlisko: Prešporok (BA)
- Vek: 71
Re: ZBYTOČNÉ OTÁZKY VŠETKÉHO DRUHU 10
MOT je mizerný trafák na mizerných plechoch, presýtený, mäkký. Osobne by som navinul dva sekundáre, dva 50 A mosty a potom paralelne.
Podľa mňa, jeden 300 VA 11,5 až 11,8 V toroid pre halogény dodá výrazne vyšší prúd, ako MOT. Tam by som tiež použiť dva 50 A mosty, ale pre ľavú aj pravú stranu paralelne tú druhú časť mostu, (v podstate teoreticky vzniknú dve 100 A polovice mostu).
Podľa mňa, jeden 300 VA 11,5 až 11,8 V toroid pre halogény dodá výrazne vyšší prúd, ako MOT. Tam by som tiež použiť dva 50 A mosty, ale pre ľavú aj pravú stranu paralelne tú druhú časť mostu, (v podstate teoreticky vzniknú dve 100 A polovice mostu).
0
Druhotriedny nadriadený si nikdy nevyberie prvotriedneho ale treťotriedneho podriadeného.
- Drakoush
- Ultimate člen
- Príspevky: 10964
- Dátum registrácie: 07 Feb 2012, 23:22
- Bydlisko: Nitra
- Vek: 28
- Kontaktovať používateľa:
Re: ZBYTOČNÉ OTÁZKY VŠETKÉHO DRUHU 10
MOT je náhodou veľmi dobrý trafák. Ak vymeníš vinutie, jadro, kostričku a prípojnice, dá sa veľmi dobre použiť na čokoľvek.
0
Odkupujem zaujímavé meracie prístroje. Ponuky mailom alebo SS.
- mr.dred
- Ultimate člen
- Príspevky: 5741
- Dátum registrácie: 17 Aug 2011, 00:00
- Bydlisko: Handlová
- Vek: 58
Re: ZBYTOČNÉ OTÁZKY VŠETKÉHO DRUHU 10
to už by vymenil celé trafoDrakoush napísal: Ak vymeníš vinutie, jadro, kostričku a prípojnice
0
Čo ťa nezabije... to sa vráti a skúsi to znova !!!
-
- Stály člen
- Príspevky: 215
- Dátum registrácie: 02 Máj 2012, 07:57
- Bydlisko: Bratislava
- Vek: 43
Re: ZBYTOČNÉ OTÁZKY VŠETKÉHO DRUHU 10
Dolfi, skusim to spravit ako si poradil. Naviniem 2 vinutia, usmernim 50A mostikom a potom spojim paralerne, rozmyslam este o velkosti filtracie...
Paci sa my toto riesenie nakolko netreba predrazeny mostik ale staci pouzit bezne 50A...
K tym toroidom, ano toroid je super, ale zataz typu pomocne startovanie auta sa skorej podoba ku bodovemu zvaraniu, teda extra silnom kratkodobom prude a chalani od zvaraciek pouzivaju tieto MOT transformatori tak snad vedia co je najlepsie...
Ja mam objednany tento MOT: Typ: XB-1000-31 Class 220, snad to oznacenie 1000 znamena 1000W jeho vykon v mikrovlnke, mala by to byt teda vykonejsia verzia MOT-ov kedze sa robia tusim od 600-700W
Este rozmyslam ci tam treba dat nejaky ventilator na chladenie, kedze neviem ci ten impulz stihne vobec zohriat ten MOT, ak hej, zohrieva sa vynutie ktore je z velkej casti schovane vnutri transformatora a fukat na plechy asi nema nejaky extra efekt, co poviete?
Paci sa my toto riesenie nakolko netreba predrazeny mostik ale staci pouzit bezne 50A...
K tym toroidom, ano toroid je super, ale zataz typu pomocne startovanie auta sa skorej podoba ku bodovemu zvaraniu, teda extra silnom kratkodobom prude a chalani od zvaraciek pouzivaju tieto MOT transformatori tak snad vedia co je najlepsie...
Ja mam objednany tento MOT: Typ: XB-1000-31 Class 220, snad to oznacenie 1000 znamena 1000W jeho vykon v mikrovlnke, mala by to byt teda vykonejsia verzia MOT-ov kedze sa robia tusim od 600-700W
Este rozmyslam ci tam treba dat nejaky ventilator na chladenie, kedze neviem ci ten impulz stihne vobec zohriat ten MOT, ak hej, zohrieva sa vynutie ktore je z velkej casti schovane vnutri transformatora a fukat na plechy asi nema nejaky extra efekt, co poviete?
0
-
- Power user
- Príspevky: 11714
- Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
- Bydlisko: Prešporok (BA)
- Vek: 71
Re: ZBYTOČNÉ OTÁZKY VŠETKÉHO DRUHU 10
S filtráciou si nerob starosti. Aj tak by tam bolo treba dať konskú batériu kondenzátorov, aby to nebolo moc zvlnené. S jedným trafákom, aj keď 1 000 VA, auto nenahodíš. Musí tam byť aspoň polohnilá/ vybitá baterka. A tá ti ten prúd vyfiltruje dostatočne.
A nepáči sa mi ani tých 23 V naprázdno/ v špičke. Určite sa treba o dosť krotiť, nech prípadne si nevyrobíš problémy na elektronike, (podľa mňa tak do tých 17 V naprázdno/ v špičke).
Chladiť trafo je zbytočné. Ak ten pomocný zdroj nebudeš dlho trápiť, lebo ti nebude chcieť chytiť auto, tak teplo "prestúpi" z vinutia do celého trafa až o hodne neskôr.
A nepáči sa mi ani tých 23 V naprázdno/ v špičke. Určite sa treba o dosť krotiť, nech prípadne si nevyrobíš problémy na elektronike, (podľa mňa tak do tých 17 V naprázdno/ v špičke).
Chladiť trafo je zbytočné. Ak ten pomocný zdroj nebudeš dlho trápiť, lebo ti nebude chcieť chytiť auto, tak teplo "prestúpi" z vinutia do celého trafa až o hodne neskôr.
0
Druhotriedny nadriadený si nikdy nevyberie prvotriedneho ale treťotriedneho podriadeného.
Re: ZBYTOČNÉ OTÁZKY VŠETKÉHO DRUHU 10
Ak chceš robiť 2 vinutia, tak:
Na SVARBAZAR 100A diódy ( polomost ) za pár eur.
Na SVARBAZAR 100A diódy ( polomost ) za pár eur.
0
Amatéri postavili Noemovu archu, profesionáli Titanic.
- boraicho
- Ultimate člen
- Príspevky: 12414
- Dátum registrácie: 03 Feb 2007, 00:00
- Bydlisko: Prešov
- Vek: 35
- Kontaktovať používateľa:
Re: ZBYTOČNÉ OTÁZKY VŠETKÉHO DRUHU 10
nebolo by lepšie použiť trafo z trafozvaračky? či ako to tam je s tým jadrom?
0
"Aj nevinne vyzerajúca súčiastka, môže byť príčinou nefunkčnosti zariadenia a tou kondenzator 100% je"
3D REBEL II + PLA + PETG
CNC 1810 na DPS
3D REBEL II + PLA + PETG
CNC 1810 na DPS
-
- Power user
- Príspevky: 11714
- Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
- Bydlisko: Prešporok (BA)
- Vek: 71
Re: ZBYTOČNÉ OTÁZKY VŠETKÉHO DRUHU 10
V trafozváračke je sekundár navinutý minimálne na 24 V a pomocou pohyblivého magnetického bočníka, (regulovateľný magnetický skrat), sa dá nastavovať rozptyl, (mäkkosť trafáka), a tým veľkosť zváracieho prúd.
Pravdepodobne by veľkosť trafa stačila na nahodenie auta. No sekundár by bolo treba "rozpoliť, (vyviesť stred), a dať tam dve diódy podľa toho obrázku vyššie. A či by bolo treba úplne odstrániť magnetický bočník, alebo by stačilo ho len nastaviť na najvyšší prúd, by bolo treba odskúšať v reále.
Pravdepodobne by veľkosť trafa stačila na nahodenie auta. No sekundár by bolo treba "rozpoliť, (vyviesť stred), a dať tam dve diódy podľa toho obrázku vyššie. A či by bolo treba úplne odstrániť magnetický bočník, alebo by stačilo ho len nastaviť na najvyšší prúd, by bolo treba odskúšať v reále.
0
Druhotriedny nadriadený si nikdy nevyberie prvotriedneho ale treťotriedneho podriadeného.
Re: ZBYTOČNÉ OTÁZKY VŠETKÉHO DRUHU 10
, palec hore, si zabil ! (asi som sam kto pochopil čo si chcel povedat)Drakoush napísal:MOT je náhodou veľmi dobrý trafák. Ak vymeníš vinutie, jadro, kostričku a prípojnice, dá sa veľmi dobre použiť na čokoľvek.
ale k veci
rozmotat cele, kostricku upravit aby vinutia neboli oddelene (aby to bolo co najtvrdsie), navinut sekundar, izolacia, primar, nesiel by som nad 16V po usmerneni a zatazeni autoziarovkou.
pripadne urobit odbocky a prepinac na primary. Bez baterky, hoci mrtvej (lepsie kondiky nezozenies) to na ziadne auto nepripajaj, species si silove kontakty na startery a bude to tocit vkuse kym to nevypnes zo zasuvky (osobna skusenost mojho kamosa ktory ma nepocuval, iba chcel nieco na pomoc starteru, musel vymenit cievku s kontaktami , rozlepit to uz neslo jak to bolo zvarene).
0
- muziker
- Ultimate člen
- Príspevky: 6267
- Dátum registrácie: 10 Mar 2009, 00:00
- Bydlisko: BA, KE, RV, Praha, Toronto,
- Vek: 75
Re: ZBYTOČNÉ OTÁZKY VŠETKÉHO DRUHU 10
Dovolím si v tejto fáze malé zamyslenie ... a po tom všetkom čo tu na túto tému odznelo sa vám nezdá,
že by bolo jednoduchšie a zrejme aj lepšie (možno aj bezpečnejšie) použiť na štarovanie auta nejaké zariadenie na to primárne určené ?
Napr. taký starý dobrý český CARSTAR od Rukov Rumburk, aj keď ide o veľké a ťažké hovado, ale je to naprosto spoľahlivé riešenie štartovania akéhokoľvek auta. Ale možné sú aj iné profi továrenské produkty.
Bolo by to najmä bez špekulovania nad MOT-mi (primárne určenými pre mikrovlnky), bez zbytočného investovania množstva času a práce, bez vyhodených prachov, naviac dosť pravdepodobne s neistým výsledkom
že by bolo jednoduchšie a zrejme aj lepšie (možno aj bezpečnejšie) použiť na štarovanie auta nejaké zariadenie na to primárne určené ?
Napr. taký starý dobrý český CARSTAR od Rukov Rumburk, aj keď ide o veľké a ťažké hovado, ale je to naprosto spoľahlivé riešenie štartovania akéhokoľvek auta. Ale možné sú aj iné profi továrenské produkty.
Bolo by to najmä bez špekulovania nad MOT-mi (primárne určenými pre mikrovlnky), bez zbytočného investovania množstva času a práce, bez vyhodených prachov, naviac dosť pravdepodobne s neistým výsledkom
0
muziker
- Milos66
- Ultimate člen
- Príspevky: 4728
- Dátum registrácie: 28 Sep 2013, 11:31
- Bydlisko: Turčianska kotlina
- Vek: 57
Re: ZBYTOČNÉ OTÁZKY VŠETKÉHO DRUHU 10
A nie je jednoduchšie a vhodnejšie poriadne sa starať o auto a jeho batériu? Veď keď je po xy rokoch slabá, vyhodím ju a kúpim novú. To dáva väčší zmysel ako utrácať peniaze za nezmyselné pokusymuziker napísal:Dovolím si v tejto fáze malé zamyslenie ...
0
PC = Foobar2k = TEAC UD-H01 = Willi HA v.2.1 = Beyerdynamic T1 2g.
Gramo Rega Planar 3 = Audio-technica AT440Mlb = Actidamp MK3 v.2 = AKAI AM59 = Shan Aztec 100
The Mandalorian fan
Gramo Rega Planar 3 = Audio-technica AT440Mlb = Actidamp MK3 v.2 = AKAI AM59 = Shan Aztec 100
The Mandalorian fan
- muziker
- Ultimate člen
- Príspevky: 6267
- Dátum registrácie: 10 Mar 2009, 00:00
- Bydlisko: BA, KE, RV, Praha, Toronto,
- Vek: 75
Re: ZBYTOČNÉ OTÁZKY VŠETKÉHO DRUHU 10
Do istej miery máš pravdu. Batériu síce treba viac-menej pravidelne obmieňať, ale dôležité je aj venovať primeranú starostlivosť a údržbu tak batérii ako aj celému autu. Pri silných zimých mrazoch sa ale môže stať (aj keď vo výnimočných prípadoch) že si treba pomôcť pri ľtartovaní auta nejakým "prídavným zariadením". Samozrejme nemusí to byť výlučne štartovacie zariadenie - v ojedinelých prípadoch môže vypomôcť aj sused s naštarovaným autom a štartovacími káblami. Ale nie o tomto som chcel ...
Moje zamyslenie smerovalo k tomu, či má zmysel bastliť a investovať do niečoho neovereného, keď sú k dispozícii aj spoľahlivé profi riešenia. Ušetrený čas a prostriedky možno tak investovať do niečoho zmysluplného.
Veď nakoniec už máme dávno za sebou dobu socializmu, keď sa nedalo nič kúpiť ale muselo sa rôzne pokútne "zháňať". Ako príklad uvediem - vo fabrike vyradili sústruh, frézu či niečo iné, ale súkromná osoba si to nemohla odkúpiuť za zostatkovú hodnotu, ale tie stroje sa autogénom rozpálili a presunuli do šrotu.
Na druhej strane nové stroje, prístroje boli dostupné len pre tzv. socialistické organizácie a asúkromná osoba si nič také kúpiť nemohla, aj keby hneď na to mala prostriedky.
Moje zamyslenie smerovalo k tomu, či má zmysel bastliť a investovať do niečoho neovereného, keď sú k dispozícii aj spoľahlivé profi riešenia. Ušetrený čas a prostriedky možno tak investovať do niečoho zmysluplného.
Veď nakoniec už máme dávno za sebou dobu socializmu, keď sa nedalo nič kúpiť ale muselo sa rôzne pokútne "zháňať". Ako príklad uvediem - vo fabrike vyradili sústruh, frézu či niečo iné, ale súkromná osoba si to nemohla odkúpiuť za zostatkovú hodnotu, ale tie stroje sa autogénom rozpálili a presunuli do šrotu.
Na druhej strane nové stroje, prístroje boli dostupné len pre tzv. socialistické organizácie a asúkromná osoba si nič také kúpiť nemohla, aj keby hneď na to mala prostriedky.
0
muziker
-
- Power user
- Príspevky: 11714
- Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
- Bydlisko: Prešporok (BA)
- Vek: 71
Re: ZBYTOČNÉ OTÁZKY VŠETKÉHO DRUHU 10
Nám chudákom, stojacim pri panelákoch, môže pomôcť tak akurát sused. (Vliecť metrákovú baterku s boľavými krížami do bytu sa mi fakt nechce).
A kto má prístup k elektrine, nie je jednoduchšie zacvaknúť pod kapotu napríklad malú automatickú nabíjačku, povedzme z LIDL-a ?
Já by som sa nebál ani takýchto amatérskych bastlov. Napríklad do malého kufríka na náradie by som dal pomerne malý trafáčik do 12 V, jednu hermericky uzavretú 12 V baterku (do UPS), krátke hrubšie štartovacie káble a "Je-to !"
A kto má prístup k elektrine, nie je jednoduchšie zacvaknúť pod kapotu napríklad malú automatickú nabíjačku, povedzme z LIDL-a ?
Já by som sa nebál ani takýchto amatérskych bastlov. Napríklad do malého kufríka na náradie by som dal pomerne malý trafáčik do 12 V, jednu hermericky uzavretú 12 V baterku (do UPS), krátke hrubšie štartovacie káble a "Je-to !"
0
Naposledy upravil/-a Dolfi v 14 Máj 2018, 16:38, upravené celkom 1 krát.
Druhotriedny nadriadený si nikdy nevyberie prvotriedneho ale treťotriedneho podriadeného.
Re: ZBYTOČNÉ OTÁZKY VŠETKÉHO DRUHU 10
Akurát som písal to isté, čo Dolfi. Jednoduchšie kúpiť baterku, udržiavať ju nabitú a v prípade potreby len pripojiť káble.
0
-
- Stály člen
- Príspevky: 215
- Dátum registrácie: 02 Máj 2012, 07:57
- Bydlisko: Bratislava
- Vek: 43
Re: ZBYTOČNÉ OTÁZKY VŠETKÉHO DRUHU 10
Zdravím Pani, ďakujem za zaujímavú debatu.
Áno samozrejme je najlepšie sa o auto dobre starať, ale treba si uvedomiť že veľa ľudí auto nepoužíva často takže vtedy je problém s naštartovaním ak tam je zapojený alarm ktorý stále niečo žerie, k tomu keď sa pridá staršia autobatéria a jesenne alebo zimne mrazy auto nechytii.
MOT transformátor je pre začiatočníka ako som ja veľmi zaujímavý nakoľko vie dodať pri správnej konfigurácii vysoký prúd ktorý je priam ideálny na takéto krátkodobé špičkové zaťaženie. Áno pridanie menšieho akumulátora z UPS ako už spomínal Dolfi je skvelý nápad ktorý určíte vyskúšam.
Ďalej tento 1000W MOT transformátor ktorý ma stoji 10€ a vyskúšam si ho previnúť sám nakoľko mam k dispozícii bezodplatne hrubý silový vodič je zaujímavá skúsenosť pre začiatočníka ako som ja...
Zaujala ma variant vyviesť stredový vodič a použiť 2 vynútia v takomto režime len s použitím 2usmernovacich diód.
Rad by som tento transformátor využil aj v inom režime ako krátkodobom pomocnom štartovaní auta, ale ako som precital množstvo článkov tak je veľmi prebudení a bude sa rýchlo hriať aj bez zaťaženia... Toto prehrievanie by sa dalo nejako obmedziť inak ako okrem vhodne chladenia?
A posledná otázka, aká je hlavná výhoda v použitia vyvedením stredu vynútia oproti použiť 2samostatne sekundárne vynútia s použitím dvoch samostatných mostíkov a zapojenia paralelne?
BTW: nemá niekto na predaj 2x silne usmerňovacie diódy?
Áno samozrejme je najlepšie sa o auto dobre starať, ale treba si uvedomiť že veľa ľudí auto nepoužíva často takže vtedy je problém s naštartovaním ak tam je zapojený alarm ktorý stále niečo žerie, k tomu keď sa pridá staršia autobatéria a jesenne alebo zimne mrazy auto nechytii.
MOT transformátor je pre začiatočníka ako som ja veľmi zaujímavý nakoľko vie dodať pri správnej konfigurácii vysoký prúd ktorý je priam ideálny na takéto krátkodobé špičkové zaťaženie. Áno pridanie menšieho akumulátora z UPS ako už spomínal Dolfi je skvelý nápad ktorý určíte vyskúšam.
Ďalej tento 1000W MOT transformátor ktorý ma stoji 10€ a vyskúšam si ho previnúť sám nakoľko mam k dispozícii bezodplatne hrubý silový vodič je zaujímavá skúsenosť pre začiatočníka ako som ja...
Zaujala ma variant vyviesť stredový vodič a použiť 2 vynútia v takomto režime len s použitím 2usmernovacich diód.
Rad by som tento transformátor využil aj v inom režime ako krátkodobom pomocnom štartovaní auta, ale ako som precital množstvo článkov tak je veľmi prebudení a bude sa rýchlo hriať aj bez zaťaženia... Toto prehrievanie by sa dalo nejako obmedziť inak ako okrem vhodne chladenia?
A posledná otázka, aká je hlavná výhoda v použitia vyvedením stredu vynútia oproti použiť 2samostatne sekundárne vynútia s použitím dvoch samostatných mostíkov a zapojenia paralelne?
BTW: nemá niekto na predaj 2x silne usmerňovacie diódy?
0