Relé spínané vstupnou frekvenciou
Moderátori: Drakoush, Moderátori
Re: Relé spínané vstupnou frekvenciou
Áno je to presne 7,2 km/h. To nieje podstatne ci 7 alebo 8. Preto som napísal cca8. A viac impulzov na jednu otáčku je dobrý nápad . Man tam digi tachometer. Versys 1000. Všetko je len v štádiu teoretickej pripravy. Mazanie už je hotové, teraz riešim aby to mazalo len od určitej rýchlosti. (ktorá môže byť kľudne v rozmedzí cca 8-12km/h, takže to nemusí byť vždy úplne ta istá nastavená rýchlosť)..Chcem použiť hallov senzor a magnet. Nič lepšie ma nenapadlo . Nie som žiadny elektronický borec, len taky bastlic , preto tu hľadám nápady a rady, pokiaľ sa dá tak nie veľmi zložité riešenia ale aby to zase spoľahlivo fungovalo.
0
- lh
- Pokročilý člen
- Príspevky: 715
- Dátum registrácie: 23 Mar 2013, 14:02
- Bydlisko: z južnej strany Poľany
- Vek: 46
Re: Relé spínané vstupnou frekvenciou
Versys 1000 má ABS. Prečo nepoužiť existujúci perforovaný kotúč a buď sa paralelne pripojiť k existujúcemu snímaču, alebo použiť indukčný... A mal by si to oveľa presnejšie a jednoduché.
0
Re: Relé spínané vstupnou frekvenciou
Rozmyslal som nad tým ako by sa to dalo vyuzit ale nechcem, skôr mám obavu rýpať do bŕzd pripájanim niečoho k pôvodným snímačom. A dávať tam ďalší snímač moc nieje kam. Teraz ma napadlo nešli by tie impulzy snímať bezkontaktne? ( napr. Priloženom nejakej snímacej cievky k vodiču co ide z pôvodného snímača.) asi to je hlúposť
0
Re: Relé spínané vstupnou frekvenciou
Kondiky odpory tranzistor a ides, jednoduche riesenie je tranzistor kondik a rele...
0
Re: Relé spínané vstupnou frekvenciou
Prečo mazanie reťaze riešiš takým zložitým spôsobom, odvodením od pohybu a určitej rýchlosti?
To naozaj treba mazať reťaz tak precízne, že nestačia len nejaké naprogramované intervaly?
Časovač s dávkovačom, ktorý spustíš ručne pri rozbiehaní a vypneš pri zastavení, alebo je to o pohodlnosti ,
či skôr o blbuvzdornosti, ak by si to zabudol zapnúť.
Podla mňa by stačilo len počítadlo otáčok na koleso, a po určitom počte otáčok by čerpadlo cvrklo určitú dávku maziva na reťaz, aj keby si trebars len tlačil motorku.
To naozaj treba mazať reťaz tak precízne, že nestačia len nejaké naprogramované intervaly?
Časovač s dávkovačom, ktorý spustíš ručne pri rozbiehaní a vypneš pri zastavení, alebo je to o pohodlnosti ,
či skôr o blbuvzdornosti, ak by si to zabudol zapnúť.
Podla mňa by stačilo len počítadlo otáčok na koleso, a po určitom počte otáčok by čerpadlo cvrklo určitú dávku maziva na reťaz, aj keby si trebars len tlačil motorku.
0
Lenivosť je matka pokroku.Lenivý človek rozmýšla,ako by si robotu uľahčil a tak niečo vynájde.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.
Re: Relé spínané vstupnou frekvenciou
Mazanie sa spustí po zapnuti zapaľovania a je riadené intervalovym spínačom ktory ovláda dávkovač oleja. Spinac sa dá nastaviť 5polohovym prepínačom ktorým sa mení časový interval mazania podľa teploty dažďa a pod. Potrebujem len vyriešiť aby mazalo len pri jazde, aby nemazalo keď motorka stojí napr. na semaforoch a v zápchach. Je to tak lepšie. To riešenie aby mazalo po určitom počte otacok kolesa je zaujímavý nápad . Ako by si riešil keby to bolo podľa otacok kolesa? Aby sa dalo aj nastaviť prepínačom po koľkých otáčkach by to mazalo.
0
Re: Relé spínané vstupnou frekvenciou
Toto malo byť napísané už v prvom príspevku. Nestačí to napojiť na snímanie neutrálu prevodovky, aby počas toho bolo mazanie vypnuté?
0
Re: Relé spínané vstupnou frekvenciou
To s tým neutrálom som skúšal. Zo snímača zaradeneho prevodového stupna na prevodovej skrini idú 3 vodice a ako som meral tak som meral tak pri zaradenom neutrálne som nenameral žiadnu zmenu stavu. Potom ma napadla kontrolka neutrál na palubovke doske. Musel som rozobrať palubnú dosku aby som sa k nej dostal. Bola tam taka malinka smd led dióda a okolo veľa elektroniky ale podarilo sa mi ku nej paralelne prispajkovat optočlen cez ktorý by mi spinalo relé pri rozsvietenej kontrolke. Ale pri odberere optoclena 10mA jas kontrolky neutrál klesol o polovicu. Co ma trosku sklamalo a nechápem prečo. Tak som to riešenie zavrhol. A nechcem moc zasahovať do elektroniky motocykla.
0
- lh
- Pokročilý člen
- Príspevky: 715
- Dátum registrácie: 23 Mar 2013, 14:02
- Bydlisko: z južnej strany Poľany
- Vek: 46
Re: Relé spínané vstupnou frekvenciou
Elegantné riešenie by bolo čítať rýchlosť z OBD2 zásuvky. Kukni tu pre inšpiráciu. https://www.versys1000.com/index.php?topic=17081.0
0
Re: Relé spínané vstupnou frekvenciou
Když paralelne k LED připojíš optočlen, logicky nemůžeš čekat, že jas nepoklesne. Musel by ses připojit ještě před ochranný odpor té LEDky a optočlen připojit i s ochranným odporem. Druhá varianta by byla na místo, kam jsi připojil optočlen připojit operační zesilovač jako sledovač a z něj teprve spínat, co potřebuješ.
1
1
Re: Relé spínané vstupnou frekvenciou
Bol by si taky dobrý a nakreslil mi konkrétnu schému ako pripojiť optoclen pc 817 pomocou toho operačného zosilňovača k tej ledkovej kontrolke neutrálu? Vďaka
0
Re: Relé spínané vstupnou frekvenciou
a čo tak namiesto LED napojiť optočlen a na jeho výstup napojiť aj LED aj odber
1
1
Re: Relé spínané vstupnou frekvenciou
Bol som rád že som prispajkoval na smd led diódu dva malé drôtiky ktoré som vyviedol z palubnej dosky. Tam nieje veľa miesta na nič, všetko je strašne malinke a veľmi zle by sa to tam prespajkovavalo
0
Re: Relé spínané vstupnou frekvenciou
To, co jsi provedl je v tohle :
Musel bys to připojit takto : To znamená to přeletovat za místo, kde je u LEDky ochranný odpor a přidat ochranný odpor k optočlenu (ten tam budeš muset dát stejně)
A nebo to zkusit pomocí sledovače s OZ :
To fungovat nemůže.Musel bys to připojit takto : To znamená to přeletovat za místo, kde je u LEDky ochranný odpor a přidat ochranný odpor k optočlenu (ten tam budeš muset dát stejně)
A nebo to zkusit pomocí sledovače s OZ :
1
1
Re: Relé spínané vstupnou frekvenciou
Tu mu nezabudni pripomenúť, že OZ musí pripojiť tiež k napájaniu. To z tej schémy laikovi nemusí byť zrejmé.A nebo to zkusit pomocí sledovače s OZ :
2
2
Re: Relé spínané vstupnou frekvenciou
a prečo si mu nenakreslil aj to čo som mu navrhol ja ? namiesto led dať optočlen a na jeho výstup led a relátko .
1
1
Re: Relé spínané vstupnou frekvenciou
Jako, že mám procházet diskuze a vše, co kdo napíše překreslit do obrázků ?
Ale jako vtip to bylo dobrý...
Ale jako vtip to bylo dobrý...
1
1
Re: Relé spínané vstupnou frekvenciou
Ďakujem za nápady. Ochranný odpor pred optoclen som dával taky aby cez neho tieklo 10mA, aj tak ledka svietila o dosť slabšie. Letovat to pred odpor sa mi nedalo lebo je veľmi malinký. Nakoniec som tam dal odpor na 3mA a všetko funguje . Ledka už jasne svieti a optoclen spína cez tranzistor relé. A na miesto ledky prispajkoval optoclen nemôžem, musí byť na svojom mieste.
1
1
-
- Pokročilý člen
- Príspevky: 628
- Dátum registrácie: 25 Jún 2008, 00:00
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: Relé spínané vstupnou frekvenciou
Sto ľudí, sto názorov.
Prikladám riešenie pomocou frekvenčného meniča LM2917.
Miesto piezo bzučiaka, daj relé, prípadne aj s bzučiakom. Treba sa stým pohrať. Upraviť RC-člena na potrebnú rýchlosť.
Predošlé diskusné články sú inšpirujúce pre uvedú tému.
Rýchlostný alarm pre autá
Pri bežnom prímestskom jazdení prechádzate toľkými rôznymi rýchlostnými zónami, že môže byť otravné prepínať nastavenia rýchlosti. Rozptyľovať môže aj zobrazenie rýchlosti. Tento obvod eliminuje zobrazovanie a nutnosť voľby rýchlosti. Zakaždým, keď prekročíte určité nastavenie rýchlosti (napr. 40 km/h, 50 km/h, atď.), zapípa piezo bzučiak. Rýchlostné impulzy sú privádzané do bázy Q1 a výsledný priebeh na jeho kolektore je privádzaný cez RC sieť na vstup frekvenčného meniča na napätie LM2917, IC1. Výsledné napätie sa privádza do troch komparátorov (IC2d-IC2b), ktoré majú referenčné napätia na svojich invertujúcich vstupoch nastavené 10-otáčkovými trimpotmi VR1, VR2 & VR3. Výstup každého komparátora je privedený cez ďalšiu RC sieť do brány SCR. Anódy troch SCR sú spojené s invertujúcim vstupom zostávajúceho komparátora, IC2a.
Schéma okruhu rýchlostného alarmu
Jeho neinvertujúci vstup je nastavený na +2,3V pomocou trimpotu VR4. Keď pri používaní prekročíte nastavenie rýchlosti pre konkrétny komparátor, jeho pridružený SCR krátko potiahne kolík 2 IC2a na nízku úroveň a piezo bzučiak zaznie krátke pípnutie. Potom, keď prekročíte ďalšie nastavenie rýchlosti, zaznie ďalšie pípnutie. Ide o to, aby každé nastavenie rýchlosti bolo o niekoľko km/h vyššie, ako je skutočné, takže ak jazdíte správnou rýchlosťou v danej zóne, bzučiak nezaznie. Keď však zvýšite rýchlosť, bzučiak raz zapípa, keď prekročíte nastavenie rýchlosti pre každú zónu. Týmto spôsobom nie je potrebné neustále prepínať nastavenia rýchlosti pri jazde cez rôzne zóny a môžete sa rozhodnúť ignorovať pípanie, ktoré nie je „ilegálne“.
Autor: Col Edwards - Autorské práva: Silicon Chip Electronics Magazine
Prikladám riešenie pomocou frekvenčného meniča LM2917.
Miesto piezo bzučiaka, daj relé, prípadne aj s bzučiakom. Treba sa stým pohrať. Upraviť RC-člena na potrebnú rýchlosť.
Predošlé diskusné články sú inšpirujúce pre uvedú tému.
Rýchlostný alarm pre autá
Pri bežnom prímestskom jazdení prechádzate toľkými rôznymi rýchlostnými zónami, že môže byť otravné prepínať nastavenia rýchlosti. Rozptyľovať môže aj zobrazenie rýchlosti. Tento obvod eliminuje zobrazovanie a nutnosť voľby rýchlosti. Zakaždým, keď prekročíte určité nastavenie rýchlosti (napr. 40 km/h, 50 km/h, atď.), zapípa piezo bzučiak. Rýchlostné impulzy sú privádzané do bázy Q1 a výsledný priebeh na jeho kolektore je privádzaný cez RC sieť na vstup frekvenčného meniča na napätie LM2917, IC1. Výsledné napätie sa privádza do troch komparátorov (IC2d-IC2b), ktoré majú referenčné napätia na svojich invertujúcich vstupoch nastavené 10-otáčkovými trimpotmi VR1, VR2 & VR3. Výstup každého komparátora je privedený cez ďalšiu RC sieť do brány SCR. Anódy troch SCR sú spojené s invertujúcim vstupom zostávajúceho komparátora, IC2a.
Schéma okruhu rýchlostného alarmu
Jeho neinvertujúci vstup je nastavený na +2,3V pomocou trimpotu VR4. Keď pri používaní prekročíte nastavenie rýchlosti pre konkrétny komparátor, jeho pridružený SCR krátko potiahne kolík 2 IC2a na nízku úroveň a piezo bzučiak zaznie krátke pípnutie. Potom, keď prekročíte ďalšie nastavenie rýchlosti, zaznie ďalšie pípnutie. Ide o to, aby každé nastavenie rýchlosti bolo o niekoľko km/h vyššie, ako je skutočné, takže ak jazdíte správnou rýchlosťou v danej zóne, bzučiak nezaznie. Keď však zvýšite rýchlosť, bzučiak raz zapípa, keď prekročíte nastavenie rýchlosti pre každú zónu. Týmto spôsobom nie je potrebné neustále prepínať nastavenia rýchlosti pri jazde cez rôzne zóny a môžete sa rozhodnúť ignorovať pípanie, ktoré nie je „ilegálne“.
Autor: Col Edwards - Autorské práva: Silicon Chip Electronics Magazine
0
Človek môže uspieť v takmer čomkoľvek za čo má neobmedzené nadšenie.
Re: Relé spínané vstupnou frekvenciou
balu
to poslední zapojení z trojice obrázků s OZ by asi nefungovalo. OZ je zde jako sledovač s jednotkovým zesílením a napětí na jeho výstupu (shodné s napětím na LED) by asi nestačilo otevřít vstup optronu.
Do invertujícího vstupu bude potřeba zapojit dva odpory (k nastavení A větší než 1), nebo + vstup OZ zapojit před srážecí odpor LED
to poslední zapojení z trojice obrázků s OZ by asi nefungovalo. OZ je zde jako sledovač s jednotkovým zesílením a napětí na jeho výstupu (shodné s napětím na LED) by asi nestačilo otevřít vstup optronu.
Do invertujícího vstupu bude potřeba zapojit dva odpory (k nastavení A větší než 1), nebo + vstup OZ zapojit před srážecí odpor LED
0
-
- Podobné témy
- Odpovedí
- Zobrazení
- Posledný príspevok
-
- 2 Odpovedí
- 761 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa platon.rado
-
- 2 Odpovedí
- 1341 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa cs001
-
- 15 Odpovedí
- 1915 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa boraicho
-
- 15 Odpovedí
- 1253 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa SMITH
-
- 15 Odpovedí
- 1813 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa peterple