Tabula:
Snazil som sa nakreslit blokovu schemu tabule. Funguje Jednoducho. Su dva datove vstupy. Jeden pre Cervenu a druhy pre Zelenu farbu. Pomocou hodinovych impulzov Clk sa naplnia registre riadkov. (tvorene z 74HCT595) Prvych 30 bit su data pre LEDky a posledne 2 bity su pouzite pre poziciu riadku. Hodinove impulzy su tahane aj do monostabilneho klopneho obvodu, kde pri necinnosti Clk sa generuje impulz Strobe pre ulozenie dat. Kedze kazda tabula zopina inac, tak som prerusil vyvod z MKO a napojil som sa priamo na Stb. Ovladanie:
Za zaklad som pouzil Megu8. Je to cele zostrojene na skusobnom PCB. Do rezervy su vyvedene piny Txd, Rxd, Int0, Int1. Inac vsetko je pouzite pre panely a ISP. MCU je nataktovany na 16Mhz. Program:
Riadkovanie, teda cele vykreslenie je napojene na rutinu z casovaca 2604Hz. Teda pri 10 riadkoch obraz vykesli 260x za sekundu. Data sa odosielaju naraz do vsetkych troch tabul. Mozno sa ta frekvencia zda vysoka, no neskor vysvetlim preco..
Pamat je strankovana na 90x10 bodov. Jeden byte nesie informaciu o styroch strankach. Teda moze sa dat vykreslit ktorakolvek stranka, nezavysle od toho, do ktorej sa tlacia nove data na vykreslenie. Kniznica rg3010.asm
Tato kniznica obsahuje, hlavnu inicializaciu, obsluhu rutiny pre obsluhu tabule a zakladne graficke ukony.
Pomocov registra rgPage sa nastavuje, ktoru stranku ma vykreslit. Stranka do ktorej sa ukladaju data je v druhom registi rgWPage.
Ak su data vsetky na svojom mieste, zdvihne sa vlajka rgDone a po vykresleni posledneho riadku vymeni udaje v strankovacich registroch, teda prvy riadok uz vykresluje z novej stranky.
Medzi zakladne graficke ukony pari, vykreslenie bodu, textu, ciary.
Kniznica graphics.asm
Tato kniznica pouziva tabulu v mode dvojstrankoveho vykreslovania. Teda 1x vykresli 1. stranku (resp. 3. ) a 3x vykresli 2. stranku (resp. 4.). To vsetko este stale spada do 65Hz. Teda obraz neblika. Tak mozem docielit intenzitu 100% a 25%, ktora sa pre oko javy ako polovicna.
Dalej je ta kniznica vylepsena o posuvy pamate, kopirovanie z momentalne vykreslovanej pamate a dokonca s posuvom, Text s hranicami a offsetom pre vykreslenie napriklad s polovice pismenka.
Farba ma strukturu:
Kód: Vybrať všetko
0bT0IIGRGR
| |||||+- Cervena Pera
| ||||+-- Zelena Pera
| |||+--- Cervena Pozadia pri Texte
| ||+---- Zelena Pozadia pri Texte
| |+----- Intenzita Pera
| +------ Intenzita Pozadia
+-------- Transparentny Text
Klude sa da vykreslit okolo beziace "ohniky", Text s tienom a medzi Textom a tienom textu pobehovat odraziaca sa gulicka. Skusal som to, a pekne to funguje. No len zena to oznacila za "gicove", tak som to zrusil. Reklama s meranim teploty mi vosla do 4Kb, takze este 4Kb sprostosti sa tam da natrepat. Treba mat na to cas.
Fotky sa nedaju spravit, kedze tien poblikuje. Pre oko je to nepostrehnutelne, no neda sa to zachytit ani kamerou, ani fotakom.
Ber to ako tutorial, ked si prides ku mne po svoje tabule..