Škoda fábia,svieti kontrolka motora

Ak máte problém s elektronikou v aute a motorke, alebo proste chcete do auta a motorky niečo zapojiť

Moderátori: mirosne, Moderátori

Používateľov profilový obrázok
Maek43
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 353
Dátum registrácie: 13 Okt 2016, 10:53
Bydlisko: Hul
Vek: 26

Re: Tester a lambda sonda.

Príspevok od používateľa Maek43 » 18 Sep 2017, 08:24

To mi je jasne, jedná sa mi len o to či skutočne nebude zlá riadiaca keď stačí vypnuť zapnuť a zas to ide :confused: keby bola vadna tak sa neoplati kupovať druhu
0
Keď sa Einsteina opýtali aký je to pocit byť najgeniálnejším žijúcim človekom odpovedal :"Neviem, musíte sa opýtať Nikolu Teslu."

martin knocik
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 1639
Dátum registrácie: 23 Jan 2008, 00:00
Bydlisko: Trenčianska Turná
Vek: 33
Kontaktovať používateľa:

Re: Tester a lambda sonda.

Príspevok od používateľa martin knocik » 18 Sep 2017, 08:58

Riadiace jednotky aut su spravene tak ze pri vypnuti napajania sa vymazu jednorazove chyby. Pokial nemas autodiagnostiku, tak je potrebne zobrat osciloskop a merat signaly. Ak nemas osciloskop, tak na relativne nizkofrekvencne rozsahy signalov v aute by ti mozno stacil aj cinsky "osciloskop" s ARMom a 1MHz vzorkovacou frekvenciou.
0
http://mkbci.com

FEL UNIZA 2015, Ing.

ľudstvo je vírus ktorý napadol Zem

nerobme si ťažkú hlavu z debilov čo nám ani po členky nesiahajú, buďme radi že my dačo dokážeme a smejme sa im akí sú sprostí

Používateľov profilový obrázok
Maek43
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 353
Dátum registrácie: 13 Okt 2016, 10:53
Bydlisko: Hul
Vek: 26

Re: Tester a lambda sonda.

Príspevok od používateľa Maek43 » 18 Sep 2017, 09:55

Mám osciloskop no nemám teraz k dispozícii to auto... čo som čítal na nejakých českých forach tak som našiel podobné problémy a vraj to býva čatý problém fábii a hlavne to býva hnilou kabelážou a zlými kontaktmi alebo upchatým katalyzátorom a zlou lambdou... :pain:

-- Spojený príspevok 18 Sep 2017, 10:03 --

No a vraj, neviem ak ovelmi, ale chýba olej... Neviem ako často zatial som to nevidel ale vraj zmizlo pol litra oleja asi za mesiac aale nieje vidieť že by kvapkal niekde.... Ale toto som ešte neoveril... no žeby zlé tesnenie pod hlavou ?
0
Keď sa Einsteina opýtali aký je to pocit byť najgeniálnejším žijúcim človekom odpovedal :"Neviem, musíte sa opýtať Nikolu Teslu."

Používateľov profilový obrázok
Maek43
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 353
Dátum registrácie: 13 Okt 2016, 10:53
Bydlisko: Hul
Vek: 26

Re: Tester a lambda sonda.

Príspevok od používateľa Maek43 » 18 Sep 2017, 12:13

Tak toto nam ukazala diagnostika
dia.jpg
0
Keď sa Einsteina opýtali aký je to pocit byť najgeniálnejším žijúcim človekom odpovedal :"Neviem, musíte sa opýtať Nikolu Teslu."

joži
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 374
Dátum registrácie: 06 Júl 2014, 10:55
Bydlisko: Lazany

Re: Tester a lambda sonda.

Príspevok od používateľa joži » 18 Sep 2017, 13:06

Rozvody su OK? lebo podla toho čo píše diagnostika očividne valec 3 nemá kompresiu, ani v nom nezapali, vynehava, nespalene palivo ide do výfuku potom lambda ostatným upravuje palivo a nemá to pravidelný chod. Osobne by som skontroloval kompresu v 3tom valci a skontorloval či nie su skočene rozvody.

kupil som 3 roky dozadu bravo 1,2 16V s tým že nema vykon a mieša olej z vodou. Vymenil som tesnenie ale auto stale nemalo výkon ale vodu už nemiešalo, a malo relatívne nepravidlený chod. potom som skontroloval rozvody a boli zle založene o 2 zuby. horiace palivo už išlo do výfuku a zančný časť energie sa vypuštala z valcov von. To robil tiež nejaký mechanik od fordu..... lajoš
0

Používateľov profilový obrázok
Maek43
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 353
Dátum registrácie: 13 Okt 2016, 10:53
Bydlisko: Hul
Vek: 26

Re: Tester a lambda sonda.

Príspevok od používateľa Maek43 » 18 Sep 2017, 13:25

No veď práve sa snažím zistiť kedy mi ho donesie a pozriem rozvody... Už keď budem meniť rozvody zhodím aj hlavu nech vidíím či nieje niekde netesnosť a podobne. Nebolo v servise ani nič ale vraj to začalo tak asi pred rokom a odvtedy sa to zhoršovalo a teraz už skoro vobec nejde, to mi pripadá že sa asi povolil rozvodový remeň a stále viac sa uvolňoval až idu uplne blbo ventili.
0
Keď sa Einsteina opýtali aký je to pocit byť najgeniálnejším žijúcim človekom odpovedal :"Neviem, musíte sa opýtať Nikolu Teslu."

Používateľov profilový obrázok
mr.dred
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 5713
Dátum registrácie: 17 Aug 2011, 00:00
Bydlisko: Handlová
Vek: 58

Re: Tester a lambda sonda.

Príspevok od používateľa mr.dred » 18 Sep 2017, 13:29

Skontroluj kompresiu všetkých valcov.Predchádzajúca strata oleja niečo napovedá. Môže byť prasknutý/zlomený krúžok/krúžky na pieste (podľa diagnózy zrejme ten tretí...). Keby bolo strelené tesnenie pod hlavou - bol by olej v chladiacej kvapaline, chladiaca kvapalina v oleji - tvorila by sa emulzia ,alebo by nadmerne tlakovalo chladiaci okruh.
0
Čo ťa nezabije... to sa vráti a skúsi to znova !!!

joži
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 374
Dátum registrácie: 06 Júl 2014, 10:55
Bydlisko: Lazany

Re: Tester a lambda sonda.

Príspevok od používateľa joži » 18 Sep 2017, 14:46

hlavu nezhaduzj bezdovodne,. Pozri rozvody a potom skontroluj kompresiu v tom 3tom valci. alebo vo všetkych. ale može to byť aj zlomeny kruzok ako píše mr. dred a potom to aj žerie oleja a tým že ak zapali aj v tom valci tak može tlak unikať cez prasknute kružhy za piest a to može sposobovať zhoršený chod motora
ale tipujem to na rozvody, neviem ako to ma skodovka riešene, či je u tých rojvalcov hydraulicky šponovak.... každopadne vysoký unik oleja je toeda dosť zavažný
0

sergej
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 292
Dátum registrácie: 07 Dec 2014, 16:49
Bydlisko: PN/PH
Kontaktovať používateľa:

Re: Tester a lambda sonda.

Príspevok od používateľa sergej » 18 Sep 2017, 15:07

Maek43 napísal:No veď práve sa snažím zistiť kedy mi ho donesie a pozriem rozvody... Už keď budem meniť rozvody zhodím aj hlavu nech vidíím či nieje niekde netesnosť a podobne. Nebolo v servise ani nič ale vraj to začalo tak asi pred rokom a odvtedy sa to zhoršovalo a teraz už skoro vobec nejde, to mi pripadá že sa asi povolil rozvodový remeň a stále viac sa uvolňoval až idu uplne blbo ventili.
Na studium:
http://www.auto.cz/trivalec-1-2-htp-opr ... uje-101010
https://auto.pravda.sk/jazdene-auta/cla ... im-valcov/
http://opravymotoru12htp.webnode.cz/o-nas/
0
Ked to funguje na 1. zapnutie, je to prinajmensom podozrive...

ferguson
Pokročilý člen
Pokročilý člen
Príspevky: 916
Dátum registrácie: 18 Nov 2007, 00:00
Bydlisko: Pod Dubňom
Vek: 35

Re: Tester a lambda sonda.

Príspevok od používateľa ferguson » 18 Sep 2017, 21:36

Tych chyb je tam pozehnane, no verim tomu ze polovica z nich je kvoli tomu, ze si odpajal vstreky, sviecky a kadeco pocas chodu motora. Zmaz najprv chyby a chvilu na tom jazdi, potom ich znovu nacitaj a uvidis co napise.
Inak tieto motory boli dost kazove, odchadzali cievky, vstreky, hydrostely a nasledne sa podpalovali ventily. Taktiez skakali rozvody a dalsie veci ako krivenie hlav, praskanie blokov a kadejake fajnoty. V tvojom pripade su symptomy nejasne, takze treba kontrolovat a merat. Ako ti chalani poradili odmeraj kompresie. Na tvojom mieste by som este dal skontrolovat ci nie je skoceny rozvod a zmerat ventilove vole. Ak nic nepomoze, tak vstreky na stolicu.
Je mi ale divne, ako moze ist ten motor "dobre" na dva valce.
0

Používateľov profilový obrázok
oravan
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 2993
Dátum registrácie: 13 Sep 2014, 01:43
Bydlisko: Martin
Vek: 59

Re: Tester a lambda sonda.

Príspevok od používateľa oravan » 18 Sep 2017, 21:43

to je tá kontrolka toho motora žltá vieš ja tam toho viac preto sa pytam a ešte ako si to diagnostikoval VAGOM u niekoho či v servise lebo servis by Ti hneď povedal čo je tomu
0

Používateľov profilový obrázok
Maek43
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 353
Dátum registrácie: 13 Okt 2016, 10:53
Bydlisko: Hul
Vek: 26

Re: Tester a lambda sonda.

Príspevok od používateľa Maek43 » 19 Sep 2017, 17:38

Tak zmerať kompresiu neviem, snáď len skontrolovať tie kružky keď to rozoberiem.
O tom kružku som aj aj rozmýšlal či nebude na trojke puknutý.
Zatial som dal dolu len kryt vačkovky, jediné čo vidím z rozvodov je koliesko na vačkovke a kusok samotnej reťaze, čakal som že bude povolená ale je dosť našponovaná, no zatial čakám na kluč na remenicu kluky, potom dám dolu kryt a až potom sa uvidí ako su na tom rozvody...

Sergej: ďakujem pekne, to čítanie mi dosť vecí objasnilo o tom motore. :agree:

Na dva valce... ono nešlo to že užasne, ale motor šiel do otačok a držal tiež štartoval hneď.... s tretím valcom už sa nedal pridať plyn nad 2000 a tiež zdochol hocikedy.

No diagnostika bola robená v servise a toto hádzže aj po reštarte. Servisák povedal že za to môžu len rozvody. Idučky som medzi sebou menil a všetky šli rovnako...

-- Spojený príspevok 19 Sep 2017, 17:46 --

Inak možno mi proadíte, vždy keď som robil niečo takéto tak som mal motor vonku ale tento vyťahovať nechcem, má niekto nápad ako vytiahnem remenicu klukovky keĎ je motor v aute ? je tam celkom dosť miesta medzi plechmi a remenicou asi 15cm.... ale sťahovák tam veru nevojde.... Celkom sa mi osvedčilo jemne ťukať dookola kladivkom a ona po chvili vypadne sama ale myslím že na toto by bolo treba vela ťukať :confused:

Len aby bolo jasné, síce neisom mechanik ale nejaký ten motor som už robil, menší aj väčší, aj rozvody som neraz robil ale nemal som tu česť so žiadnym vstrekovacím, preto sa radšej tak pýtam lebo si niesom istý čo všetko tá riadiaca sleduje a aké vymoženosti modernej techniky ma prekvapia :D
0
Keď sa Einsteina opýtali aký je to pocit byť najgeniálnejším žijúcim človekom odpovedal :"Neviem, musíte sa opýtať Nikolu Teslu."

Používateľov profilový obrázok
mr.dred
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 5713
Dátum registrácie: 17 Aug 2011, 00:00
Bydlisko: Handlová
Vek: 58

Re: Tester a lambda sonda.

Príspevok od používateľa mr.dred » 19 Sep 2017, 18:27

Maek43 napísal:Servisák povedal že za to môžu len rozvody
toho si váž....druhého takého asi nenájdeš
Na to aby preskočili rozvody tvorené dvojradovým ozubením a dvojradovou reťazou by museli byť iné "priaznivé" podmienky.....a nejaká vôľa zase nemôže mať také prejavy
Maek43 napísal:Tak zmerať kompresiu neviem, snáď len skontrolovať tie kružky keď to rozoberiem.
na meranie kompresie motora som mal spravený tlakomer (10/15 atm.) kúsok trubky so šróbením podľa typu budíka navarenú na komplet ventil z náklaďákovej duše a z tvrdšej gumy kuželové "tesnenie",ktoré obopínalo trubku s ventilom . Stačilo vybrať sviečky, kužel pritlačiť do diery po sviečke,zatočiť/zaštartovať a odčítať tlak.
Na to aby si pozrel stav krúžkov,musíš toho rozobrať dosť veľa.... demontáž hlavy, olejovej vane.odpojiť ojnice od klukovky - potom môžeš vytlačiť piesty a skontrolovať krúžky.
Najprv to skús s tým premeraním kompresie... za niekym zabehni,požičaj si tlakomer....pokiaľ bude tlak v niektorých valcoch výrazne nižší ,môžu byť príčinou podpálené/netesné/zadreté ventily,polámané struny na ventiloch ,prepálené tesnenie pod hlavou, alebo tie popráskané krúžky na piestoch.
0
Čo ťa nezabije... to sa vráti a skúsi to znova !!!

Používateľov profilový obrázok
Maek43
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 353
Dátum registrácie: 13 Okt 2016, 10:53
Bydlisko: Hul
Vek: 26

Re: Tester a lambda sonda.

Príspevok od používateľa Maek43 » 19 Sep 2017, 18:39

Najdem aj troch len nikto nemá čas na to :D
No men sa zdá že v tejto bola len jednoradová reťaz ale nejak isto to neviem.... Každopádne čo so msa dočítal tak by tam mal byť hydraulický šponovák a vraj sa mohlo stať že keĎ napr parkovalo auto na kopci na rýchlosti tak pri tom ako poskočilo mohla preskočiť reťaz kedže ten hydrošponovák nemal doraz ktorý by tomu zabránil... tož som sa dočítal takže neviem čo an tom pravdy, každopádne všimol som si že parkuje na rýchlosti... nooo neviem :X

No to nieje zlý nápad, z akeho materialu su sviečky ? mám nejaké staré popraskané, dobucham tu keramiku a keby to šlo navariť na trubičku a na koniec dám tlakomer tak by to bolo super.... A ako sa vlastne merá kompresia ? stačí len pomaly otáčať klukovkou ?
0
Keď sa Einsteina opýtali aký je to pocit byť najgeniálnejším žijúcim človekom odpovedal :"Neviem, musíte sa opýtať Nikolu Teslu."

Používateľov profilový obrázok
misocko
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 4337
Dátum registrácie: 14 Jún 2009, 00:00
Vek: 47

Re: Tester a lambda sonda.

Príspevok od používateľa misocko » 19 Sep 2017, 19:13

1. ano , prve HTP trpely spominanym parkovanim so zaradenou rychlostou bez rucnej brzdy a v pohode tam vtedy preskocila retaz.
2. pri merani kompresie otacas motorom za pomoci startera (ziadne pomale prtacanie) a taktiez musis mat pred tlakomerom spetny ventil , cez ktory natlakujes ten tlakomer, bez spetneho ventilu ti bude rucicka len lietat hore dole a ty nezbadas aky je tam tlak. po kazdom valci potom musis ten budik odtlakovat.
0

Používateľov profilový obrázok
mr.dred
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 5713
Dátum registrácie: 17 Aug 2011, 00:00
Bydlisko: Handlová
Vek: 58

Re: Tester a lambda sonda.

Príspevok od používateľa mr.dred » 19 Sep 2017, 19:14

s torzom sviečky som to skúšal, navariť to plameňom ide, ale bolo to strašne nepraktické a takmer nemožné to s manometrom nakrúti do bloku motora. S tým gumeným kužeľom to bolo o inom a zatesnenie dostatočné. Premeranie tlakov trvalo zhruba 10 minút aj s demontážou/montážou sviečok. Takto merané tlaky som mal na vybehanej škodovke120 od 5,5 do 6,5 atm, a na Moskviči 1500 po GO motora od 10,5 do12 atm. Motor mi pretáčal štartérom kolega.
Prílohy
Bez názvu.png
0
Čo ťa nezabije... to sa vráti a skúsi to znova !!!

Používateľov profilový obrázok
Maek43
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 353
Dátum registrácie: 13 Okt 2016, 10:53
Bydlisko: Hul
Vek: 26

Re: Tester a lambda sonda.

Príspevok od používateľa Maek43 » 19 Sep 2017, 19:21

No mám taký manometer, ktorému ručička nejde späť, na najvyššej hodnote ostane kým nestlačím čudlík...

Dobre teda takto to skusim a uvidíme čo to povie, ale asi to nesmiem teraz robiť, keď je všetko rozpojené, až keď poskladám elektriku hlavne, nech nezblbne riadiaca prípadne napojiť priamo len štartér, vďaka chalani :agree:
0
Keď sa Einsteina opýtali aký je to pocit byť najgeniálnejším žijúcim človekom odpovedal :"Neviem, musíte sa opýtať Nikolu Teslu."

dudoo
Pokročilý člen
Pokročilý člen
Príspevky: 522
Dátum registrácie: 31 Júl 2014, 05:27
Bydlisko: Kusok od Cahnova, Brno
Vek: 42

Re: Tester a lambda sonda.

Príspevok od používateľa dudoo » 19 Sep 2017, 19:32

4. príspevok tu : https://forum.skodahome.cz/topic/125961 ... ců-12-htp/
Sú tam tolerancie kompresných tlakov (teda ak sa jedná o Fábiu ii 1,2 htp).
0

Používateľov profilový obrázok
Maek43
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 353
Dátum registrácie: 13 Okt 2016, 10:53
Bydlisko: Hul
Vek: 26

Re: Tester a lambda sonda.

Príspevok od používateľa Maek43 » 19 Sep 2017, 19:42

Ďakujem :thanks: už to len porobiť a zmerať...

Inak tak ma napadá, prečo to tá diagnostiak takto klukato povie ? je tam predsa senzor polohy klukoveho aj vačkoveho hriadela, prečo rovno nepovie že je vačka nakpríklad o zub posunutá ?
0
Keď sa Einsteina opýtali aký je to pocit byť najgeniálnejším žijúcim človekom odpovedal :"Neviem, musíte sa opýtať Nikolu Teslu."

Používateľov profilový obrázok
mr.dred
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 5713
Dátum registrácie: 17 Aug 2011, 00:00
Bydlisko: Handlová
Vek: 58

Re: Tester a lambda sonda.

Príspevok od používateľa mr.dred » 19 Sep 2017, 19:53

zoberte si ale ešte takú vec... vačkový hriadeľ je pre valce spoločný - keby došlo k preskočeniu o zub-dva... zmení sa časovanie ventilov pre všetky valce. Bude to možno strielať do výfuku,alebo do sania ale neduhy budú pre všetky valce spoločné...
Ja by som sa tej tézy okolo špatných rozvodov tak nedržal.
0
Čo ťa nezabije... to sa vráti a skúsi to znova !!!

Napísať odpoveď
  • Podobné témy
    Odpovedí
    Zobrazení
    Posledný príspevok