Strana 3 z 6

Re: Auto - diagnostika, akú ?

Napísané: 07 Dec 2017, 10:33
od používateľa Wicker
alidedko napísal:A teraz pripoj Wurth (WoW) do pocitaca, nastartuj Delphi software a preinstaluj firmware v kabli. Tadaaa, mas DS150E :D
Y
HW je identicky, obal iny.
Mozno v tych lacnejsich pripadoch ;)

-- Spojený príspevok 07 Dec 2017, 10:34 --

Juko_jk, diky kuknem, diesel poznam, tu druhu nie

Re: Auto - diagnostika, akú ?

Napísané: 09 Dec 2017, 23:05
od používateľa delong
juko_jk napísal: dieselpower.cz checksum.cz
a ešte http://www.h-diag.cz :wink:

Re: Auto - diagnostika, akú ?

Napísané: 10 Dec 2017, 08:45
od používateľa Wicker
Super, ďakujem ;)

Re: Auto - diagnostika, akú ?

Napísané: 10 Dec 2017, 08:52
od používateľa alidedko
Jasne, ze v lacnejsich. Ved sa bavime o cinskych kopiach :)

Re: Auto - diagnostika, akú ?

Napísané: 01 Jan 2018, 14:58
od používateľa hpeter

Re: Auto - diagnostika, akú ?

Napísané: 01 Jan 2018, 21:59
od používateľa amater63
Tuhle jsem dělal ,no nějaké doladění,podle, nějakého ruského fora. No co dodat. ( je pro ford...)

Re: Auto - diagnostika, akú ?

Napísané: 04 Feb 2018, 23:05
od používateľa midnight_man
autocom/delphi/CDP/WOW...všetko jeden HW v inom plaste.
Keby cinan mohol, vyrobí tie dosky bez suciastok...
existuje snad 9999 verzii klonu CDP+ (ano autocom bol prvy).
treba hladat najdrahsi = najkvalitnejsi. Casom vas neminie oprava relatok, atd....
na bezne saskovanie a hobby diag je to fajn. Na zlozitejsie veci bud to umre jednotka, narobite skodu, alebo to proste nepojde.

Najvacsi paskvil je ze 2013/3 je posledná verzia ktoru na tom mozete mat. Teraz tu budu vypravat všetci ako majú 2016 a pod...jo majú, loader upravený v corel draw, pripadne kvalitnejsie verzie aj upravené zoznamy áut aby boli kolonky 2016...

dokonca som videl aj take ktore realne mali skopirovane časti databáz z novších verzii, avšak :D si to skúste realne oddiagnostikovat...

///2013/3 prišiel na svet HW kluc....

Ak sa tomu chcete vazne venovat a nieco aj opravit, pohladajte si inzerat ak niekto predáva ORIGINAL verziu s HW klucom, bezne kupite za 300-500€...ziadny problem.

Ak máte specificku znacku, ku kazdej sa da kupit original interface, kedze univerzalna diagnostika je vzdy len univerzalna a 40% chybovych kodov ma uplne nachuja popisky, preklady....cele zle.
Cinan robi kopie snad vsetkych OE interface....su aj take s ktorymi sa vazne da robit (ale ide hlavne o tie softy!!!!).

Neda sa tu napisat problematika celeho sveta OBDII, ak ma niekto konkretnu otazku kludne sa pytajte, konkretne odpoviem...

btw...to elm je dobre akurat na FIAT/ALFA/LANCIA s multiecuscan. Inak je to uplne nanič, zavádza to, klame to....

Re: Auto - diagnostika, akú ?

Napísané: 04 Júl 2018, 23:43
od používateľa misocko
ahojte
co by ste doporucili na diagnostiku (cisto len pozriet , neplanujem nic menit) O3?
doteraz som mal nejaky KKL kabel na notas s WIN7, ten mi vsak oktu nenacita...
idelane zadarmo :lol: , respektive lacno, nechcem to na podnikanie iba doma pozriet ako sa tvari auto.

Ďik.

Re: Auto - diagnostika, akú ?

Napísané: 05 Júl 2018, 08:36
od používateľa bresto100
VCDS


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk

Re: Auto - diagnostika, akú ?

Napísané: 05 Júl 2018, 09:19
od používateľa joži
Mám Elm327. musel som upraviť HW časť obvodu CAN bus-u a už sa to spojí bez problemov.
Nemam tam žiadny prepinač ako je uvadzana uprava na Fordackej stranke.
Viem čitať všetkych talianov, Fordy aj Mazdu, aj peugota, a takisto aj robiť zapisy proxy....

takže nie je ELM ako elm....

VAG som zatial neskusal lebo nemam soft ktorym by som to čital, viem že Ross Tech su dobrí čo sa tyka VAGu ale to musim mať aj od nich HW len SW nestačí od nich stiahnuť.

Kamarat si kupoval s ebayu na VW grupu kabel s diag softvareom zistim link a dam vedeiť tiež som ku chcel kupiť lebo niekedy prijde niekto že chce pozrieť VW ale bez diagnostiky sa chyba hlada velmi tažko.... dam potom vedieť. vraj okolo 20 dolarov to stalo a vie to aj nove auta.

ešte k tomu elmu. pokial nie je funkčna CAN linka/komunikacia tak sa nespojí z vozidlom maximalne s jednotkami ktoré komunikuju K-linkou. ale to povačšine ide len motorovka. Ostatne jednotky, body comp, stahovačky, alarm, abs, esp, posilovač, elektronicke zamky,... komunikuju po CAN linke a pokial nemaš spojenie na CAN buse tak sa k tým jednotkam nedostaneš. V rannom štadiu OBD II aspon u talianov to obsluhoval Bodycomp, ten komunikoval z diagnostikov cez CAN a ostatne jednotky boli k nemu pripojene K-linkou a prostrednictvom neho si cez CAN linku čítal a zapisoval do ostatných jednotiek. ale v dnešenej dobe je už všetko na CANe, ci ua A, B alebo C v tzavislosti od priority a komunikačnej rýchlosti

Re: Auto - diagnostika, akú ?

Napísané: 05 Júl 2018, 09:48
od používateľa Drakoush
...už som sa to raz pýtal, len neviem, kde to skončilo a či sa mi vôbec dostalo relevantnej odpovede, tak skúsim - ako funguje takáto diagnostika? Čo vlastne ide "skrze kábel"?

Ja idem na to laicky - v aute býva väčšinou CAN bus podľa SAE J1939. Ja mám doma prevodník z CAN na USB (Peak USB-CAN/RS232 Hub). Logicky mi vychádza, že už potrebujem len nejakú redukciu z OBD štekra na D-Sub 9pin CAN šteker a tým pádom by som mal mať HW vyriešený a k tomu napasovať už len SW. No laické predstavy sú veľmi ideálne a nie príliš reálne, tak čakám, kedy mi niekto prezradí, v čom je háčik :)


Háááá, ešte by som mohol dodať, že s týmto prevodníkom sa v pohode pichnem na RJ Bosch - Rexroth a s príslušným SW viem do toho naťahať SW. Rovnako viem čítať poruchové kódy z RJ motora (Deutz, Cummins, Scania, Hatz...), ale SW je viacmenej jednoúčelový (WIDIAG - WIrtgen group DIAGnostic software), čiže na nejaké hitlerwágeny to určite nie je ono, resp. vôbec si s ním ani neprdnem.

Re: Auto - diagnostika, akú ?

Napísané: 05 Júl 2018, 15:36
od používateľa midnight_man
každý výrobca má svoju diagnostickú hlavicu....zabudnite na činske kabliky a nejaký univerzálny can bus, ktorý skončil už veľmi dávno.

Vacsina vyrobcov pouziva diagnosticke interface od ACTIA.... môžete si pogoogliť.

niečo je okopčené od cinanov...niečo nie, niekde sú aftermarket ako VCDS (ale aj ten vo verzii hex can 2 na nové 2017+ autá používa ARM dnu)

najpodstatnejší je aj tak soft :)...bez neho si môžete čítať auto ELMkom v rámci OBD ISO normy a dozviete sa gulové. Možno teplotu vody, otáčky a pár nepodstatných parametrov.

čo tam lezie...dáta :D aké? To je tajomstvo za milióny...a tí čo to vedia majú svoje aftermarket diagnostiky k jednotlivým značkám (VCDS, VAG-CAN-PRO, FOCOM (celá rada XXCOMOV pre jednotlive značky).

Avšak vždy platí, že pre plnú podporu a všetky funkcie potrebujete workshop diagnostiku....

programovanie, flashovanie..je zas dalsia kapitola.

Re: Auto - diagnostika, akú ?

Napísané: 08 Júl 2018, 20:34
od používateľa Wicker
Avšak vždy platí, že pre plnú podporu a všetky funkcie potrebujete workshop diagnostiku.... - vieš to trošku priblížiť ?

Chlapi čo skorej riešiť VCDS Profi alebo skorej VAS či ODIS, či ako sa to teda volá teraz, je vlastne možno zakúpiť aj druhé menované ako originál ? Nie je to najmenej peňazí VCDS Profi 15000kč, ale už ma ten môj klon nebaví, ako teraz cez víkend, som potreboval pozrieť zaplnenie DPFka na A6 C7 myslím a merané hodnoty nešli :/.

Ďakujem.

Re: Auto - diagnostika, akú ?

Napísané: 08 Júl 2018, 20:57
od používateľa mato3000
ja mám VCDS profi .... všetky VW sú v pohode v kombinácii s ETKOU

Re: Auto - diagnostika, akú ?

Napísané: 08 Júl 2018, 21:02
od používateľa Amaterr
..

Re: Auto - diagnostika, akú ?

Napísané: 08 Júl 2018, 21:15
od používateľa Wicker
mato3000 napísal:ja mám VCDS profi .... všetky VW sú v pohode v kombinácii s ETKOU
Odkiaľ si bral, ak to nie je tajomstvo

Re: Auto - diagnostika, akú ?

Napísané: 08 Júl 2018, 21:17
od používateľa mato3000
Nejaká česká firma to distribuje, ja poznám človeka čo sa okolo nich trochu motal, alebo motá ... ani neviem furt je niekde v prd**i. Mal som od nich aj na francúzov ... neviem už ako sa to volalo, ale boli to také fasa origoš káble.

-- Spojený príspevok 08 Júl 2018, 20:19 --

myslím, že sú to títo ... http://www.pc-autodiagnostika.cz/zbozi/vag-com-profi
chlapík odtial sa volal tuším p. Kloc, alebo tak nejako

Re: Auto - diagnostika, akú ?

Napísané: 08 Júl 2018, 21:51
od používateľa midnight_man
svoboda.....distributor ROSSTECH kablov a sw pre cesky trh.

Original HEx CAN kabel stoji 280€....na sadu sa mozes vykaslat, nic podstatne tam nie je. Všetko je free na wiki.rosstech ale v EN. Coding-calculator pre dlhe kodovanie jednotiek je sucastou VCDS EN. Uz je hex can2 pre nove vozidla od 2017+ na platforme MQB.

za 280 ho viem cez znameho v cz...(hex can v1) inak je kusok drahsi na eshopoch (origo). Soft pouzijes EN verziu original. Svoboda za svoj cesky preklad pyta peniaze.

Čo nadvazuje na to, čo som pisal o podpore :) ani vcds nie je všemocné. Áno pomer cena/Výkon je super..jednoducha obsluha. Avšak u novších áut a komplikovanejších veciach utreš... samozrejme ho berem do ruky pri kazdom VW..neskor ked treba a je nutne, otvaram odis.

existujú jednotky a verzie softov v jednotkach ktore napr vcds nedonúti do regenerácie DPF...a takychto prikladov je milion. Nie ku kazdej jednotke sú všetky dostupne adaptacie, nastavenia a všetko to čo je k bežným modelom. Ale to už zachádzam daleko.

Je to AFTERMARKET diagnostika, čiže tak.

Prečo žiadna aftermarket diagnostika nebude mať možnosti originálu? :D No prečo...lebo len výrobca automobilu vie, čo v tej jednotke má, aké postupy k jednotlivým jednotkám, nastaveniam, adaptáciám a pod..potrebuje.

Bosch KTS kde mašina stojí 4000€ + ročná licencia len na diag stojí 700€ vám pri ich vlastnej riadiacej jednotke motora BOSCH nebude vedieť spraviť 2/3 vecí. Prečo? Lebo výrobca automobilu má zmluvu s bosch kde bosch 6-7 rokov nemôže mať plnú podporu pre danú jednotku. Po 7 rokoch kto bude dorábať podporu pre také vraky?...

Firmy ako delphi/autocom/launch...musia robiť reverse engineering protokolov, musia pátrať kde čo..aby došli na to jak donútiť jednotku adaptovať nový EGR ventil.

ODIS ako workshop diagnostika je pripravený priamo na jednotky od VAG. Vie všetko čo treba, je to originál, programovali to priamo pre VAG. Avšak legálne to nezaplatíte...treba na to nervy, skúsenosti, vedieť čo kde akú verziu atď. Neodporúčam pre začiatočníkov ;)

Re: Auto - diagnostika, akú ?

Napísané: 08 Júl 2018, 22:18
od používateľa Wicker
Však práve to ma dožralo, nevedel som pozrieť nakoľko je to DPF zanesené, lebo nechcel spustiť regeneráciu ani za chodu, ani na mieste a ani nútenú, tak sme usúdili, že bude asi naozaj plné, vybrali ho von a dali firme vyčistiť, museli to robiť na 2x, založilo sa nastavilo sa oč bolo treba a lala 3,0tdi V6 zrazu ide ako besné a nie ako zdochlina, ale bol to risk no...

tak teda zo zaujímavosti kam ten ODIS až finančne siaha ?

Re: Auto - diagnostika, akú ?

Napísané: 08 Júl 2018, 22:43
od používateľa mato3000
no mne ide, mám A6 3,0TDi .... problém je že pokial nemáš teplý motor a správnu teplotu oleja, tak sa nedá spustiť a nevyhodí žiadnu chybu. či je zapchatý vidíš na zvýšenom tlaku , neviem spameti aký to je kanál. Proste ak tam je nekých X mBar , tak treba regeneráciu, ak nestačí automatická.

inak všetko toto je popísané na už spomínanom --- wiki.rosstech