DIY Riadiaca jednotka motora
Moderátori: mirosne, Moderátori
Re: DYI Riadiaca jednotka motora
niki31 prepáč ale toto tvoje tvrdenie "Optika je ďaleko presnejšia než nejaké magnety a zuby" sa o čo opiera?
Dnešné motory majú magnetický terčík prípadne ocelové zuby a nieje problém. Dnes už snímajú aj pohyb kľuky v oboch smeroch aby pri následnom štarte v režime stop&štart nemuseli opäť synchronizovať vstrekovanie/zapaľovanie a vedeli presne v akej polohe je motor.
A vôbec optiku nepoužívajú lebo si neviem predstaviť na dnešnom motore miesto pre optické snímanie tak aby bola zabezpečená čistota optického snímača. V tom rozdelovači ok ale dnes?
Ale to je vedlajsie. Ak má motor otáčky napr2500 ot/min tak je jedno aký acyklický chod má otáčka stále bude tých otáčiek 2500 ot/min.
Ked ti to skáče výpočtom 100ot hore dole tak to bude riadny problém. a toto "Pre výpočet vstreku je potreba zmerať otáčky počas jednej polotáčky motora. Ja merám čas, za ktorý ubehne 90°na rozdeľovači.
(Jedná sa o motor s optickými snímačmi v rozdeľovači.) Nameraná hodnota sa nakoniec ešte zaokrúhli. Problém je že motor sa neotáča
konštantne ale počas jednej otáčky sa kruhový pohyb kľukovky najprv zrýchľuje a potom spomaľuje. Vo výsledku je nameraný čas po každom meraní odlišný. Skúšal som aj zaokrúhľovanie niekoľkých vzorkov, to sa ukázalo ako nepoužiteľné. Hodnota otáčok po zaokrúhlení nesúhlasila so skutočnosťou." je celé zle. Pretože na začiatku 90stupnov sa nič nedeje /otáčky momentálne merané 3000/, potom je brzdený 2x po 90st/otáčky momentálne merané 2800/ no a jasna že to skáče lebo je to je to tak ! ale vo výsledku 2 otáčiek je ten chod periodický a je jedno ako acyklický počas tých 2 otáčok !
Meraj otáčky po dvoch otočeniach motora to máš cely 4takt cyklus a túto hodnotu používaj. Pre boha ved pri 2500ot/min je to skoro 21zmien hodnoty otáčky za sekundu! Veď to na výpočet vstrekovania stačí. A nie ty to ženieš do nestabilného merania 90st otočenia čo je pre jeden stabilny periodický cyklus motora len jedna osmina chodu ktorá o výsledných otáčkach nemôže dať správny výsledok !!!
Dnešné motory majú magnetický terčík prípadne ocelové zuby a nieje problém. Dnes už snímajú aj pohyb kľuky v oboch smeroch aby pri následnom štarte v režime stop&štart nemuseli opäť synchronizovať vstrekovanie/zapaľovanie a vedeli presne v akej polohe je motor.
A vôbec optiku nepoužívajú lebo si neviem predstaviť na dnešnom motore miesto pre optické snímanie tak aby bola zabezpečená čistota optického snímača. V tom rozdelovači ok ale dnes?
Ale to je vedlajsie. Ak má motor otáčky napr2500 ot/min tak je jedno aký acyklický chod má otáčka stále bude tých otáčiek 2500 ot/min.
Ked ti to skáče výpočtom 100ot hore dole tak to bude riadny problém. a toto "Pre výpočet vstreku je potreba zmerať otáčky počas jednej polotáčky motora. Ja merám čas, za ktorý ubehne 90°na rozdeľovači.
(Jedná sa o motor s optickými snímačmi v rozdeľovači.) Nameraná hodnota sa nakoniec ešte zaokrúhli. Problém je že motor sa neotáča
konštantne ale počas jednej otáčky sa kruhový pohyb kľukovky najprv zrýchľuje a potom spomaľuje. Vo výsledku je nameraný čas po každom meraní odlišný. Skúšal som aj zaokrúhľovanie niekoľkých vzorkov, to sa ukázalo ako nepoužiteľné. Hodnota otáčok po zaokrúhlení nesúhlasila so skutočnosťou." je celé zle. Pretože na začiatku 90stupnov sa nič nedeje /otáčky momentálne merané 3000/, potom je brzdený 2x po 90st/otáčky momentálne merané 2800/ no a jasna že to skáče lebo je to je to tak ! ale vo výsledku 2 otáčiek je ten chod periodický a je jedno ako acyklický počas tých 2 otáčok !
Meraj otáčky po dvoch otočeniach motora to máš cely 4takt cyklus a túto hodnotu používaj. Pre boha ved pri 2500ot/min je to skoro 21zmien hodnoty otáčky za sekundu! Veď to na výpočet vstrekovania stačí. A nie ty to ženieš do nestabilného merania 90st otočenia čo je pre jeden stabilny periodický cyklus motora len jedna osmina chodu ktorá o výsledných otáčkach nemôže dať správny výsledok !!!
0
nie som tu
- genius3258
- Pokročilý člen
- Príspevky: 809
- Dátum registrácie: 10 Aug 2010, 00:00
- Bydlisko: Ružomberok
- Vek: 26
Re: DYI Riadiaca jednotka motora
ak nejde vyložene o ten pocit navrhnúť si vlastnú ecu, použil by som Megasquirt standalone ECU (ebay +- 250€) a vybavené.
Podporuje to všetky možné senzory, MAF, škrtiace klapky.. 1 až 8 valcov atd.. programuje sa to cez TunerStudio. S wideband sondou a meračom pomeru vzduch/ palivo to dokáže naprogramovať každý kto rozumie ako pracuje motor...
Načo vymýšľať teplú vodu keď netreba.
Jediné čo by mohol byť problém je to rozdeľovačové zapaľovanie, ale to by sa dalo riešiť použítím osobitných cievok . či už dvoch alebo štyroch
Podporuje to všetky možné senzory, MAF, škrtiace klapky.. 1 až 8 valcov atd.. programuje sa to cez TunerStudio. S wideband sondou a meračom pomeru vzduch/ palivo to dokáže naprogramovať každý kto rozumie ako pracuje motor...
Načo vymýšľať teplú vodu keď netreba.
Jediné čo by mohol byť problém je to rozdeľovačové zapaľovanie, ale to by sa dalo riešiť použítím osobitných cievok . či už dvoch alebo štyroch
0
Run it, break it, fix it, love it
-
- Ultimate člen
- Príspevky: 1639
- Dátum registrácie: 23 Jan 2008, 00:00
- Bydlisko: Trenčianska Turná
- Vek: 33
- Kontaktovať používateľa:
Re: DYI Riadiaca jednotka motora
Meraš otáčky aj nejakým inym sposobom ako cez ten rozdelovač s optickym senzoom ? O kolko ti kolisu namerano hodnoty ? (pocet tickov casovaca alebo otacok za min ? )Bavime sa o ničom, na motore otáčky nekolíšu ale nameraná hodnota.
Skusal si otestovať samotny ten rozdeľovač s optickym senzorom mimo spalovacieho motora ? Napr pripojiť ten rozdelovač na nejaky velky trojfazovy asynchronny elektromotor a sledovať stabilitu a presnosť merania otačok pri konstantnych otackach elektromotora ?
0
http://mkbci.com
FEL UNIZA 2015, Ing.
ľudstvo je vírus ktorý napadol Zem
nerobme si ťažkú hlavu z debilov čo nám ani po členky nesiahajú, buďme radi že my dačo dokážeme a smejme sa im akí sú sprostí
FEL UNIZA 2015, Ing.
ľudstvo je vírus ktorý napadol Zem
nerobme si ťažkú hlavu z debilov čo nám ani po členky nesiahajú, buďme radi že my dačo dokážeme a smejme sa im akí sú sprostí
-
- Ultimate člen
- Príspevky: 2328
- Dátum registrácie: 25 Jún 2013, 21:06
- Bydlisko: Krajné
- Vek: 57
- Kontaktovať používateľa:
Re: DYI Riadiaca jednotka motora
Takže ty tvrdíš:
Ak tie súčty lietajú tak jedno z tvrdení nebude v poriadku. Mne sa najpohodlnejšie rieši práve to druhé. Ešte som s ním neskončil, tvoje argumenty ma zatiaľ nepresvedčili.
Podobný problém som totiž riešil nedávno aj na tom mojom zariadení kde po zmene motora za iný sa počas jediného merania našli ustrelené hodnoty rýchlosti. Tak sme urobili taký malý pokus s digitálnym skopom a zistilo sa že klame snímač rýchlosti toho nového motora lebo je to tam robené nejako divne. Ja totiž si viem vyrátať presne akej veľkej chyby sa moje meranie môže maximálne dopustiť. A preto som si bol pomerne istý v kramflekoch keď sa ten problém objavil.
U tvojho merania viem figu borovú (ani na akom to beží procesore) a tak overujem všetky možnosti ktoré poznám že vedú k chybnému meraniu času trvania impulzu.
Tak ma napadla ešte jedna vec. Procesor je asi 8 bitový alebo 16bitový, ako máš vyriešený atomický prístup k nameranej hodnote v hlavnom programe? Predpokladám že prerušenie iba odloží 3 byte a nastaví príznak. Je zabezpečené že si hlavný program vyberie vždy tie tri správne byte? Ako?
- používam optický snímač ktorý má vysokú presnosť
- meranie mám urobené presne - tam chyba nieje
- motor má konštantné otáčky
Ak tie súčty lietajú tak jedno z tvrdení nebude v poriadku. Mne sa najpohodlnejšie rieši práve to druhé. Ešte som s ním neskončil, tvoje argumenty ma zatiaľ nepresvedčili.
Podobný problém som totiž riešil nedávno aj na tom mojom zariadení kde po zmene motora za iný sa počas jediného merania našli ustrelené hodnoty rýchlosti. Tak sme urobili taký malý pokus s digitálnym skopom a zistilo sa že klame snímač rýchlosti toho nového motora lebo je to tam robené nejako divne. Ja totiž si viem vyrátať presne akej veľkej chyby sa moje meranie môže maximálne dopustiť. A preto som si bol pomerne istý v kramflekoch keď sa ten problém objavil.
U tvojho merania viem figu borovú (ani na akom to beží procesore) a tak overujem všetky možnosti ktoré poznám že vedú k chybnému meraniu času trvania impulzu.
Tak ma napadla ešte jedna vec. Procesor je asi 8 bitový alebo 16bitový, ako máš vyriešený atomický prístup k nameranej hodnote v hlavnom programe? Predpokladám že prerušenie iba odloží 3 byte a nastaví príznak. Je zabezpečené že si hlavný program vyberie vždy tie tri správne byte? Ako?
0
Ukáž múdremu chybu a on sa ti poďakuje. Ukáž chybu hlupákovi a on sa urazí.
- niki31
- Stály člen
- Príspevky: 172
- Dátum registrácie: 05 Feb 2010, 00:00
- Bydlisko: Žilinský kraj
- Vek: 49
Re: DYI Riadiaca jednotka motora
Už som písal že som rozdeľovač točil motorčekom,samozrejme všetko bolo spustené , pripojené sviečky, vstreky pľuli benzín do vaničky, atd..
Motor som dokonca skúšal roztočiť generátorom, zapojil som ho ako elektromotor. Výsledok? Perfektné stabilné otáčky, na osciloskope nádherný priebeh.
Iný pokus: Všetky veci som späť nahádzal do motora a pripojil osciloskop priamo na optický snímač. Vyradil som procesor, a spustil len analógovú iskru bez akejkoľvek ďalšej regulácie, na sanie som nacapil karburátor a naštartoval . Priebeh bol rovnaký, ostré hrany ale impulz sa naťahoval ako z gumy. Raz bol širší a raz o trocha užší. Kúpil som na ebay nový rozdeľovač a výsledok rovnaký.
Na traktore mám motor z felície 1.6 MPi, spravil som si taký prípravok s preklápacím obvodom a pripojil na hal. 1 impulz ho nahodil a nejaký 64 to zhodil, výsledok ? rovnaký gumový impulz. To ma vedie k záveru že v ECU musí byť nejaká kompenzácia tohto javu.
Musím skrátka nad tým ešte podumať.
Ešte dodám, skúšal som aj znížiť poče vzorkov na polotáčku ale výsledok je rovnaký.
Motor som dokonca skúšal roztočiť generátorom, zapojil som ho ako elektromotor. Výsledok? Perfektné stabilné otáčky, na osciloskope nádherný priebeh.
Iný pokus: Všetky veci som späť nahádzal do motora a pripojil osciloskop priamo na optický snímač. Vyradil som procesor, a spustil len analógovú iskru bez akejkoľvek ďalšej regulácie, na sanie som nacapil karburátor a naštartoval . Priebeh bol rovnaký, ostré hrany ale impulz sa naťahoval ako z gumy. Raz bol širší a raz o trocha užší. Kúpil som na ebay nový rozdeľovač a výsledok rovnaký.
Na traktore mám motor z felície 1.6 MPi, spravil som si taký prípravok s preklápacím obvodom a pripojil na hal. 1 impulz ho nahodil a nejaký 64 to zhodil, výsledok ? rovnaký gumový impulz. To ma vedie k záveru že v ECU musí byť nejaká kompenzácia tohto javu.
Musím skrátka nad tým ešte podumať.
Ešte dodám, skúšal som aj znížiť poče vzorkov na polotáčku ale výsledok je rovnaký.
0
Niki31
Re: DYI Riadiaca jednotka motora
traja sme ti tu napisali aby si skusil merat otacky z vacky , tj 1 impulz na dve otacky....
neche sa mi to citat znovu cele ale:
dobre chapem z posledneho prispevku ze sa snazis merat dlzku nejakeho impulzu (myslim ze takto sa to rozhodne nerobi)? co tak merat cas medzi dvoma nabehmi impulzu?
neche sa mi to citat znovu cele ale:
dobre chapem z posledneho prispevku ze sa snazis merat dlzku nejakeho impulzu (myslim ze takto sa to rozhodne nerobi)? co tak merat cas medzi dvoma nabehmi impulzu?
0
- niki31
- Stály člen
- Príspevky: 172
- Dátum registrácie: 05 Feb 2010, 00:00
- Bydlisko: Žilinský kraj
- Vek: 49
Re: DYI Riadiaca jednotka motora
Samozrejme že merám dve nábežné hrany ale keď pláva šírka impulzu musí plávať aj medzera, nie?
No nasadili ste mi chrobáka do hlavy s tým meraním jednej celej otáčky rozdeľovača. Skúsim otáčky odvodiť od snímača 1 valca.
-- Spojený príspevok 20 Okt 2017, 19:48 --
Aha čo som našiel. Takže v mojom prípade je vlastne vysoká presnosť na závadu, ak som to správne pochopil. Musím teda rádovo znížiť rozlíšenie. Pokiaľ sa mi to potvrdí a podarilo by sa mi nejak extrahovať tú odchylku, dalo by sa to v praxi ďalej využiť.
No nasadili ste mi chrobáka do hlavy s tým meraním jednej celej otáčky rozdeľovača. Skúsim otáčky odvodiť od snímača 1 valca.
-- Spojený príspevok 20 Okt 2017, 19:48 --
Aha čo som našiel. Takže v mojom prípade je vlastne vysoká presnosť na závadu, ak som to správne pochopil. Musím teda rádovo znížiť rozlíšenie. Pokiaľ sa mi to potvrdí a podarilo by sa mi nejak extrahovať tú odchylku, dalo by sa to v praxi ďalej využiť.
0
Niki31
-
- Ultimate člen
- Príspevky: 1639
- Dátum registrácie: 23 Jan 2008, 00:00
- Bydlisko: Trenčianska Turná
- Vek: 33
- Kontaktovať používateľa:
Re: DYI Riadiaca jednotka motora
kes si pouzil mapy 12x12, bolo kolisanie otačok rovnako velké ako pri mape 8x8 ? Jemnejsia mapa alebo presnejšie meranie rozhodne nemoze uskodiť.
Máš tabulku 8x8 po 500 otačkach. Máš linerarnu interpolaciu 4 najbližších susedov, takže maš rozlišenie otáčok 250 otačok. Otáčky ti kolisu o +-100 otáčok, a preskakuje ti hodnota medzi 2 okienkami. Dobry regulator by mal zvladnut kolisanie otačok. Podla mna ti hruba tabulka zbytočne zvyšuje regulačnu odchylku - mapa 8x8 s interpolaciou sa asi sprava mierne oreregulovany P regulator = kmitajuci regulator.
Máš tabulku 8x8 po 500 otačkach. Máš linerarnu interpolaciu 4 najbližších susedov, takže maš rozlišenie otáčok 250 otačok. Otáčky ti kolisu o +-100 otáčok, a preskakuje ti hodnota medzi 2 okienkami. Dobry regulator by mal zvladnut kolisanie otačok. Podla mna ti hruba tabulka zbytočne zvyšuje regulačnu odchylku - mapa 8x8 s interpolaciou sa asi sprava mierne oreregulovany P regulator = kmitajuci regulator.
0
http://mkbci.com
FEL UNIZA 2015, Ing.
ľudstvo je vírus ktorý napadol Zem
nerobme si ťažkú hlavu z debilov čo nám ani po členky nesiahajú, buďme radi že my dačo dokážeme a smejme sa im akí sú sprostí
FEL UNIZA 2015, Ing.
ľudstvo je vírus ktorý napadol Zem
nerobme si ťažkú hlavu z debilov čo nám ani po členky nesiahajú, buďme radi že my dačo dokážeme a smejme sa im akí sú sprostí
- niki31
- Stály člen
- Príspevky: 172
- Dátum registrácie: 05 Feb 2010, 00:00
- Bydlisko: Žilinský kraj
- Vek: 49
Re: DYI Riadiaca jednotka motora
Rozlisenie s interpoláciou je po 1 otáčke nie po 250, interpolácia z jedného okienka vypľuje 5*500= 2500 hodnôt. väčšina z nich je zanedbateľná, pretože sú to desatinné čísla a tie sa orežú. Prechod medzi okienkami je teda plynulý. Kolísanie otáčok nemá vplyv na získanie hodnoty z tabuľky a ani na chod motora ale na zápis novej hodnoty. Skrátka mi nová hodnota nešla do správneho okienka ale vedľa.
0
Niki31
Re: DYI Riadiaca jednotka motora
Tos sme sa dozvedeli o konstrukcii viac.
Za mna jednoznacne snimanie otacok na zotrvacniku. A tam magneticky bohate staci.
genius3258 stale vravim, ze by sa taka naka univerzalna zisla - a ona uz je :--)
Za mna jednoznacne snimanie otacok na zotrvacniku. A tam magneticky bohate staci.
genius3258 stale vravim, ze by sa taka naka univerzalna zisla - a ona uz je :--)
0
- niki31
- Stály člen
- Príspevky: 172
- Dátum registrácie: 05 Feb 2010, 00:00
- Bydlisko: Žilinský kraj
- Vek: 49
Re: DYI Riadiaca jednotka motora
Skús to vysvetliť japoncom.
Ďakujem za reakcie, diskusia mi dala pár nápadov a čo najrýchlejšie ich budem testovať, ako to dopadlo napíšem.
Darmo, človeku niekedy chýba oponentúra ktorá ho donutí zamyslieť sa nad problémom z iného pohľadu.
Ďakujem za reakcie, diskusia mi dala pár nápadov a čo najrýchlejšie ich budem testovať, ako to dopadlo napíšem.
Darmo, človeku niekedy chýba oponentúra ktorá ho donutí zamyslieť sa nad problémom z iného pohľadu.
0
Niki31
Re: DYI Riadiaca jednotka motora
ano, ale medzera Ťa vobec nemusi (nema) zaujimat, dolezita je vzdialenost dvoch nabeznych hran, a ta sa dlzkou impulzou nemeni pri nezmenenych otackach (dufam ze si rozumieme).niki31 napísal:Samozrejme že merám dve nábežné hrany ale keď pláva šírka impulzu musí plávať aj medzera, nie?
ak robis sinchronny generator kde motor musi bezat v stalych otackach, asi by som sa mapou sustredil na dane otacky, ak to bude masina s menicom , tak samozrejme sirsi rozsah otacok.
- Prílohy
-
- hrany.PNG (1.78 KiB) 5040 zobrazení
0
Re: DYI Riadiaca jednotka motora
Ked budes to robit tak amo teraz tj sledovat pocet tikov citaca v uP tak to bude na dve veci.
Skusk toto, snimac daj na zotrvacnik tj budes pocitat zuby. Urci si rozumny casovy interval napr 100ms.
Inkrementuj premenu kazdym impulzom od zuba a po 100ms nacitaj pocet impulzov, a premenu pocitadla vynuluj. Up to bude stihat v pohode.(ci uz budes pouzivat prerusenie a sof premenu alebo vynulujes nejaky citac ktorý sa bude inkrementovat impulzami od snimaca zubov zotrvacnima ne jedno (zavisi od toho co vsetko chces obsluhovat a pocitat up))
Navyse hodnota by mala byt stabilna (relativne). Tak ze na spracovanie vhodnejsie. Hlavne ak to chces pchat do PID regulatora.
Skusk toto, snimac daj na zotrvacnik tj budes pocitat zuby. Urci si rozumny casovy interval napr 100ms.
Inkrementuj premenu kazdym impulzom od zuba a po 100ms nacitaj pocet impulzov, a premenu pocitadla vynuluj. Up to bude stihat v pohode.(ci uz budes pouzivat prerusenie a sof premenu alebo vynulujes nejaky citac ktorý sa bude inkrementovat impulzami od snimaca zubov zotrvacnima ne jedno (zavisi od toho co vsetko chces obsluhovat a pocitat up))
Navyse hodnota by mala byt stabilna (relativne). Tak ze na spracovanie vhodnejsie. Hlavne ak to chces pchat do PID regulatora.
0
Re: DYI Riadiaca jednotka motora
https://hackaday.io/project/4413-speeduino
Mozno tam najdes nieco zaujmave
Mozno tam najdes nieco zaujmave
0
Re: DYI Riadiaca jednotka motora
Na rozdělovač bych se vykašlal a zkusil bych zaexperimentovat s bipolárním hall snímačem přímo na kliku motoru. Na řemenici by byly nalepený dva permanentní magnety ,každej jiným pólem.Chovalo by se to tak,že by jeden magnet v polovině otáčky hall sepnul a druhý po 180° hall vypnul.Hall typu TLE XXXX má nějakou hysterezi.Nedovedu posoudit jakej by to mělo dopad na přesnost snímání otáček motoru.Oprosnímač by byl asi přesnější.
S bipolárním hall mám dobrou zkušenost při použití na snímání otáček vodoměru použitého na olej.
Edit: Narazil jsem na opensource projekt Frankenstein.Ovládají až 12 vstřikovačů. Třeba to někomu bude inspirací.
S bipolárním hall mám dobrou zkušenost při použití na snímání otáček vodoměru použitého na olej.
Edit: Narazil jsem na opensource projekt Frankenstein.Ovládají až 12 vstřikovačů. Třeba to někomu bude inspirací.
0
Re: DYI Riadiaca jednotka motora
Zdravím chcel by som sa vas len opytat nepatri to celkom asi k tejto teme, co rozoberate ale nieje tu niekto kto ma skusenosti s tym ako funguje vypocet spotreby paliva (ktora sa zobrazuje na palubnom pocitaci ) Mam taku diplomovu pracu a tieto veci nemozem nikde zohnat teda som ich nenasiel potreboval by som niejaky clanok ze ake snimace sa pouzivaju pri tychto vypoctoch a ako to cele funguje bol by som velmi vdacny keby ste mi vedeli pomoct ... vopred vam dakujem
0
Re: DYI Riadiaca jednotka motora
xubxo1414: ako nehnevaj sa na mňa ale ideš robiť diplomovku a nevieš gugliť???
0
- lh
- Pokročilý člen
- Príspevky: 715
- Dátum registrácie: 23 Mar 2013, 14:02
- Bydlisko: z južnej strany Poľany
- Vek: 46
Re: DYI Riadiaca jednotka motora
Snímač tlaku paliva, snímač teploty paliva, snímač ABS, interný časovač RJ a rôzne bulharské konštanty a korekčné výpočty. Čo značka, to vlastný prístup. Daj si otázku, z čoho by si to počítal Ty, a máš to. Ako znie zadanie diplomovky, a na akej katedre Ti ju zadali...? len tak zo zvedavosti.
Edit: zabudol som hladinu paliva v nádrži
Edit: zabudol som hladinu paliva v nádrži
0
-
- Podobné témy
- Odpovedí
- Zobrazení
- Posledný príspevok
-
- 10 Odpovedí
- 1865 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa enigma
-
- 12 Odpovedí
- 1847 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa Zaky
-
- 11 Odpovedí
- 1846 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa miroja
-
- 0 Odpovedí
- 1491 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa SIGINT
-
- 1 Odpovedí
- 523 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa AdamVarga