BSM, konektor, relé, spínanie vetrania a klimatizácie v aute
Napísané: 09 Sep 2021, 14:40
EDIT: Upravený názov témy - rozšírenie témy, detailnejšie rozpísanie problému, navrhovaných riešení.
Ahoj,
nestretol sa niekto z vás, nevedeli by ste poradiť, pod akým názvom hľadať tento konektor?
Konektor zakrúžkovaný v modrom, female časť v žltom.
Jedná sa o palubnú jednotku v Citroen. Mám podozrenie, na internete to hlási veľa ludí na odchádzajúce relé v tej jednotke. Výmena nie je možná, je to komplet zaliate. Náhradný diel sa mi nedarí zohnať.
Na tomto videu od 12:05 je vidno ten konektor zvonka.
https://youtu.be/tA0cG2IyHeI?t=725
To relé sa správa tak, že pri väčšej záťaži vypne. Táto hranica "väčšej" záťaže sa postupne znižuje. Kedysi bol problém keď bežala klíma a kabínový vetrák na stupni 3/4. Teraz sa to deje pri 2/4. Keď to vypne musím dlho počkať, než to (asi vychladne) a potom začne znova fungovať.
Keď nepúšťam klimu (elmag. spojka je na tom istom relé), vetráky idú vpohode.
Napadlo mi teda medzi existujúci konektor a dosku "vsunúť" medzikus - jednu stranu napojím na dosku, druhú na ten kábel.
A všetky modifikácie budem robiť na svojom medzikuse.
Konkrétne chcem kúpiť nové relé, +12V zobrať priamo z batérie. Výstup z existujúceho relé použijem ako "signál" - teda aby bola zachovaná logika pripájania v aute.
Ak by časom to pôvodné relé, kt. chcem použiť ako signál úplne odišlo, signál zoberiem z ľubovolnej poistky, kde sa objaví napätie až po naštartovaní.
Alternatíva je tapnúť / rozdeliť konkrétny vodič a napojiť výstup z nového relé tam. Tomuto sa chcem ale vyhnúť, rád by som aby sa tento môj pokus dal vymontovať a auto bolo v pôvodnom stave.
Tiež by sa to dalo vyriešiť fastonmi odpovedajúcej veľkosti, toto riešenie sa mi však nepáči, nakoľko druhý z tých vodičov napája inštrumenty v kabíne a mimo iné airbag. Na vyhotovení konektora vidno, že výrobca si dal veľmi záležať aby nedošlo k náhodnému odpojeniu.
Prípadne ak máte známeho/známu, kontakt na autovrakovisko, kde majú konkrétnu bsm, sem s tým. Mne sa diel zatiaľ nepodarilo nájsť.
Jedná sa o BSM L11-00 z Citroen C4, rv 2006, 1.6HDi.
Díky
Ahoj,
nestretol sa niekto z vás, nevedeli by ste poradiť, pod akým názvom hľadať tento konektor?
Konektor zakrúžkovaný v modrom, female časť v žltom.
Jedná sa o palubnú jednotku v Citroen. Mám podozrenie, na internete to hlási veľa ludí na odchádzajúce relé v tej jednotke. Výmena nie je možná, je to komplet zaliate. Náhradný diel sa mi nedarí zohnať.
Na tomto videu od 12:05 je vidno ten konektor zvonka.
https://youtu.be/tA0cG2IyHeI?t=725
To relé sa správa tak, že pri väčšej záťaži vypne. Táto hranica "väčšej" záťaže sa postupne znižuje. Kedysi bol problém keď bežala klíma a kabínový vetrák na stupni 3/4. Teraz sa to deje pri 2/4. Keď to vypne musím dlho počkať, než to (asi vychladne) a potom začne znova fungovať.
Keď nepúšťam klimu (elmag. spojka je na tom istom relé), vetráky idú vpohode.
Napadlo mi teda medzi existujúci konektor a dosku "vsunúť" medzikus - jednu stranu napojím na dosku, druhú na ten kábel.
A všetky modifikácie budem robiť na svojom medzikuse.
Konkrétne chcem kúpiť nové relé, +12V zobrať priamo z batérie. Výstup z existujúceho relé použijem ako "signál" - teda aby bola zachovaná logika pripájania v aute.
Ak by časom to pôvodné relé, kt. chcem použiť ako signál úplne odišlo, signál zoberiem z ľubovolnej poistky, kde sa objaví napätie až po naštartovaní.
Alternatíva je tapnúť / rozdeliť konkrétny vodič a napojiť výstup z nového relé tam. Tomuto sa chcem ale vyhnúť, rád by som aby sa tento môj pokus dal vymontovať a auto bolo v pôvodnom stave.
Tiež by sa to dalo vyriešiť fastonmi odpovedajúcej veľkosti, toto riešenie sa mi však nepáči, nakoľko druhý z tých vodičov napája inštrumenty v kabíne a mimo iné airbag. Na vyhotovení konektora vidno, že výrobca si dal veľmi záležať aby nedošlo k náhodnému odpojeniu.
Prípadne ak máte známeho/známu, kontakt na autovrakovisko, kde majú konkrétnu bsm, sem s tým. Mne sa diel zatiaľ nepodarilo nájsť.
Jedná sa o BSM L11-00 z Citroen C4, rv 2006, 1.6HDi.
Díky