"Simulácia" zapojených smeroviek prívesu
Moderátori: mirosne, Moderátori
"Simulácia" zapojených smeroviek prívesu
Zdravím, vopred informujem, že nie som zástanca riešení typu "rovnač na ohýbač", ale vozidlo nie je moje, tak to do detailov nebudem riešiť. Ide o to, že pri odpojenom prívese vozidlo vôbec neindikuje zapnuté smerovky, aj napriek tomu, že vonku normálne blikajú. Pri pripojenom prívese to indikuje. Stačí mi teda kúpiť túto zástrčku a zapojiť ju takto? Jedná sa o 24V sústavu, myslím že žiarovky budú klasika 21W ako v obyčajnom aute. Ich odpor síce vychádza na 27 Ω, tak to je vlastne druhá časť otázky, či to takto presne musí byť aj dodržané, alebo stačí ten jeden odpor 33 Ω, ktorý je v rezistorovom rade. Ďakujem.
0
Re: "Simulácia" zapojených smeroviek prívesu
Možno by som bol najprv na 100% istý, či nie sú žiarovky led..?
0
-
- Power user
- Príspevky: 11703
- Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
- Bydlisko: Prešporok (BA)
- Vek: 71
Re: "Simulácia" zapojených smeroviek prívesu
Aj 27R je v rade odporov E12.
Skús experimentálne dať aj vyššiu hodnotu odporov, možno tam len "trochu chýba", (nech to tak nekúri).
Výkon 20 W je aj "kapánek" málo na 33R odpor povedzme pri 28 V ! Našťastie, smerovky blikajú ...
Skús experimentálne dať aj vyššiu hodnotu odporov, možno tam len "trochu chýba", (nech to tak nekúri).
Výkon 20 W je aj "kapánek" málo na 33R odpor povedzme pri 28 V ! Našťastie, smerovky blikajú ...
1
1
Druhotriedny nadriadený si nikdy nevyberie prvotriedneho ale treťotriedneho podriadeného.
Re: "Simulácia" zapojených smeroviek prívesu
Tak menší update, ako najskôr by som upravil, že zásuvka je 15-pólová, čiže trochu iné zapojenie, ale detail...
Odpory som u nás zohnal iba 22 alebo 33 Ω, začal som tými 33 a fungovalo to (síce blikali len tie kocky - štvorce - ktoré blikajú vedľa šípky pri pripojenom prívese, a neblikali priamo šípky, čiže asi bude kompletne pokazená indikácia smeroviek samotného vozidla... ale lepšie ako nič)
Zatiaľ som nemal možnosť skúšať s naštartovaným autom a zároveň tie obrovské odpory nevošli priamo do koncovky, takže som sa rozhodol pre iné riešenie, a to 12ks 3,3 Ω 2W odporov v sérii, výpočtami pri 28V to vychádza presne na 21W... Otázka ale je, či je výkon žiarovky udávaný pri 24V, alebo 28V... Čiže snáď finálna verzia takto
samozrejme je vo finálnej podobe všetko izolované bužírkami a páskou!
Pochopiteľne existuje ešte zjednodušené zapojenie, ale to hlási chybu žiarovky pri zapnutí výstražných smeroviek. Ale pri blikaní na jednu stranu funguje perfektne a ušetrí jeden odpor.
A fanatik, ktorý to dočítal až sem, mi môže odpovedať, prečo je celkovo 12 kusov 2W odporov (24W) fyzicky menších približne o 3/4 ako jeden 20W odpor?
Odpory som u nás zohnal iba 22 alebo 33 Ω, začal som tými 33 a fungovalo to (síce blikali len tie kocky - štvorce - ktoré blikajú vedľa šípky pri pripojenom prívese, a neblikali priamo šípky, čiže asi bude kompletne pokazená indikácia smeroviek samotného vozidla... ale lepšie ako nič)
Zatiaľ som nemal možnosť skúšať s naštartovaným autom a zároveň tie obrovské odpory nevošli priamo do koncovky, takže som sa rozhodol pre iné riešenie, a to 12ks 3,3 Ω 2W odporov v sérii, výpočtami pri 28V to vychádza presne na 21W... Otázka ale je, či je výkon žiarovky udávaný pri 24V, alebo 28V... Čiže snáď finálna verzia takto
samozrejme je vo finálnej podobe všetko izolované bužírkami a páskou!
Pochopiteľne existuje ešte zjednodušené zapojenie, ale to hlási chybu žiarovky pri zapnutí výstražných smeroviek. Ale pri blikaní na jednu stranu funguje perfektne a ušetrí jeden odpor.
A fanatik, ktorý to dočítal až sem, mi môže odpovedať, prečo je celkovo 12 kusov 2W odporov (24W) fyzicky menších približne o 3/4 ako jeden 20W odpor?
0
-
- Power user
- Príspevky: 11703
- Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
- Bydlisko: Prešporok (BA)
- Vek: 71
Re: "Simulácia" zapojených smeroviek prívesu
"Otázka ale je, či je výkon žiarovky udávaný pri 24V, alebo 28V..."
Myslím si, že rozptyl parametrov žiarovky môže byť značný. A určite sa s dobou používania aj mení, (vlákno sa "odparuje"). Až napokon to žiarovka vzdá.
Presne na aké napätie je žiarovka navrhnutá/ vyrobená, asi nezistíš. Bolo by možno zaujímavé pomerať pár rovnakých žiaroviek rôznych sérií/ výrobcov na regulovateľnom zdroji. No čo s tým ?
V každom prípade, 24 V sieť v automobile musí dosahovať najmenej 28 V, keď motor beží. Inak by sa baterka(y) nedokázala nabiť.
Myslím si, že rozptyl parametrov žiarovky môže byť značný. A určite sa s dobou používania aj mení, (vlákno sa "odparuje"). Až napokon to žiarovka vzdá.
Presne na aké napätie je žiarovka navrhnutá/ vyrobená, asi nezistíš. Bolo by možno zaujímavé pomerať pár rovnakých žiaroviek rôznych sérií/ výrobcov na regulovateľnom zdroji. No čo s tým ?
V každom prípade, 24 V sieť v automobile musí dosahovať najmenej 28 V, keď motor beží. Inak by sa baterka(y) nedokázala nabiť.
1
1
Druhotriedny nadriadený si nikdy nevyberie prvotriedneho ale treťotriedneho podriadeného.
Re: "Simulácia" zapojených smeroviek prívesu
Vďaka... No uvidím, keď to zapojím, mohlo by to ísť... A náhodou tú otázku na konci príspevku nevieš?
0
-
- Ultimate člen
- Príspevky: 6224
- Dátum registrácie: 20 Júl 2007, 00:00
- Vek: 41
Re: "Simulácia" zapojených smeroviek prívesu
chladenie, resp. odvod tepla. plocha musi byt min. rovnaka.
Ked si prestavis vela malych odporov nastojato v kruhu, tak vzduch prudi aj vnutri, teda ochladzuje vela malych ploch.
Ale ked mas jeden obrovsky odpor, tak on sa chladi len na povrchu, a preto potrebuje vacsiu plochu.
Ked si prestavis vela malych odporov nastojato v kruhu, tak vzduch prudi aj vnutri, teda ochladzuje vela malych ploch.
Ale ked mas jeden obrovsky odpor, tak on sa chladi len na povrchu, a preto potrebuje vacsiu plochu.
1
1
Jedním z největších projevů nedůvěry v Boha je hromosvod na kostele.
Re: "Simulácia" zapojených smeroviek prívesu
No... Aby som to uzavrel - funguje to. Štvorce blikajú.
ALE až po týchto všetkých patáliách som si všimol, že bočné smerovky neblikajú (boli tak nenápadné, že som si na začiatku nevšimol ani samotné svietidlo), po rozobratí som zistil, že niekto odstrihol káble pretože pätice boli zhnité a skratovali. Objednali sa nové smerovky aj s päticami a už je to OK, blikajú aj šípky. No to je tak, keď sa začína pri riešení problému od konca
ALE až po týchto všetkých patáliách som si všimol, že bočné smerovky neblikajú (boli tak nenápadné, že som si na začiatku nevšimol ani samotné svietidlo), po rozobratí som zistil, že niekto odstrihol káble pretože pätice boli zhnité a skratovali. Objednali sa nové smerovky aj s päticami a už je to OK, blikajú aj šípky. No to je tak, keď sa začína pri riešení problému od konca
0