Regulácia starej transformatorovej autonabíjačky
Moderátori: mirosne, Moderátori
Re: Regulácia starej transformatorovej autonabíjačky
Ďakujem za vysvetlenie. Možno vyskúšam to XH-M604. Len otázka, že keď to pripojím nebude to už vyhladené bez tej vybíjacej medzery? A mimo tému by som sa opýtal, že mám ešte modelársku nabíjačku turnigy accucell 6, výkon 60W ktorá tiež vie nabíjať PB. Nemáte s ňou skúsenosti či aj tam sa dá dosiahnúť nejaká vybíjacia medzera keď ju budem napájať nejakým jednocestne usmerneným trafom? Alebo tá elektronika v nej to už vyhladzuje bez medzery ? Teraz to napájam nejakým led trafom 12V 10A z aliex...
0
-
- Power user
- Príspevky: 11714
- Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
- Bydlisko: Prešporok (BA)
- Vek: 71
Re: Regulácia starej transformatorovej autonabíjačky
"Možno vyskúšam to XH-M604."
Snáď to zvládne aj nefiltrované pulzačné nabíjacie napätie a nebude to vystrájať kraviny ...
Snáď to zvládne aj nefiltrované pulzačné nabíjacie napätie a nebude to vystrájať kraviny ...
0
Druhotriedny nadriadený si nikdy nevyberie prvotriedneho ale treťotriedneho podriadeného.
Re: Regulácia starej transformatorovej autonabíjačky
No tak teraz som už uplne mimo. Ale ak som to správne pochopil tak ani turnigy nemôžem napájať jednocestným trafom? Som amatér preto sa pýtam a hlavne ma to zaujíma. Tak prosím napíšte mi k tomu viac. Ďakujem
0
-
- Power user
- Príspevky: 11714
- Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
- Bydlisko: Prešporok (BA)
- Vek: 71
Re: Regulácia starej transformatorovej autonabíjačky
Jednocestne usmernené napätie je dosť problém:
- výkonový, nakoľko sa "nesymetricky" magnetuje jadro, trafák sa presycuje, efektívna hodnota prúdu (ohrieva vinutia) je vyššia, takže výstupný prúd trafa môže byť tak max. 30 - 40% prúdu sekundáru.
- napäťový, nakoľko napätie lieta od nuly až po špičkové a potom späť počas 10 ms a počas druhých 10 ms je nula. A je otázne, ako na to zareaguje neznáma elektronika.
Ak trváš na nabíjaní jednocestne usmerneným prúdom, (a súčasnom vybíjaní povedzme žiarovkou v druhej polperióde), musíš to riešiť maximálne jednoducho. Trafák a dióda musia byť predimenzované, (koeficient 0,3 - 0,4), nakoľko tam tečú veľké impulzné prúdy, preto sú tam aj veľké tepelné straty. No a obmedzenie napätia povedzme na 14,4 V by som riešil úplne primitívne, odpor, zenerka (14,4 V + 1,2 V) a výkonový darlington. Tejto elektronike pulzné napätie určite vadiť nebude ...
- výkonový, nakoľko sa "nesymetricky" magnetuje jadro, trafák sa presycuje, efektívna hodnota prúdu (ohrieva vinutia) je vyššia, takže výstupný prúd trafa môže byť tak max. 30 - 40% prúdu sekundáru.
- napäťový, nakoľko napätie lieta od nuly až po špičkové a potom späť počas 10 ms a počas druhých 10 ms je nula. A je otázne, ako na to zareaguje neznáma elektronika.
Ak trváš na nabíjaní jednocestne usmerneným prúdom, (a súčasnom vybíjaní povedzme žiarovkou v druhej polperióde), musíš to riešiť maximálne jednoducho. Trafák a dióda musia byť predimenzované, (koeficient 0,3 - 0,4), nakoľko tam tečú veľké impulzné prúdy, preto sú tam aj veľké tepelné straty. No a obmedzenie napätia povedzme na 14,4 V by som riešil úplne primitívne, odpor, zenerka (14,4 V + 1,2 V) a výkonový darlington. Tejto elektronike pulzné napätie určite vadiť nebude ...
0
Druhotriedny nadriadený si nikdy nevyberie prvotriedneho ale treťotriedneho podriadeného.
Re: Regulácia starej transformatorovej autonabíjačky
A to moje trafo by sa nedalo prerobiť podľa tvojho návrhu?
0
-
- Power user
- Príspevky: 11714
- Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
- Bydlisko: Prešporok (BA)
- Vek: 71
Re: Regulácia starej transformatorovej autonabíjačky
To ako čo ťa oslovilo ?
- jednocestné usmernenie, vyhoď jednu diódu. Prúd 3,5 A obmedz tak na 1,5 A, (povedzme tou žiarovkou 12 V/ 21 W v sérii).
- sériový stabilizátor na 14,4 V. Schéma: https://cs.wikipedia.org/wiki/Stabiliz% ... %9Bt%C3%AD , obrázok "Zdokonalený stabilizátor", tranzistor Q výkonový darlington (napríklad prvý 10 A: https://www.gme.sk/darlingtonuv-tranzistor-bdx33c-to220 ), zenerka 16 V/ 1,3 W, odpor R 1k, chladič (kus Al plechu). Na výkonové odľahčenie tranzistora sa dá pred neho, (medzi Rv a kolektor), dať výkonový odpor napríklad okolo 0R33/ 5 W, ( https://www.gme.sk/rd-0r33-5w-5 ).
- jednocestné usmernenie, vyhoď jednu diódu. Prúd 3,5 A obmedz tak na 1,5 A, (povedzme tou žiarovkou 12 V/ 21 W v sérii).
- sériový stabilizátor na 14,4 V. Schéma: https://cs.wikipedia.org/wiki/Stabiliz% ... %9Bt%C3%AD , obrázok "Zdokonalený stabilizátor", tranzistor Q výkonový darlington (napríklad prvý 10 A: https://www.gme.sk/darlingtonuv-tranzistor-bdx33c-to220 ), zenerka 16 V/ 1,3 W, odpor R 1k, chladič (kus Al plechu). Na výkonové odľahčenie tranzistora sa dá pred neho, (medzi Rv a kolektor), dať výkonový odpor napríklad okolo 0R33/ 5 W, ( https://www.gme.sk/rd-0r33-5w-5 ).
0
Druhotriedny nadriadený si nikdy nevyberie prvotriedneho ale treťotriedneho podriadeného.
Re: Regulácia starej transformatorovej autonabíjačky
V tom obrázku je drobná chyba. Kdo ji odhalí vyhrává bluďišťáka.
0
Re: Regulácia starej transformatorovej autonabíjačky
Len trafo nieje v serii zapojené. Sekudáre prepojiť do serie a na kladný vývod dať KY 710. Teraz sú tie diody zapojené na mínuse. Či je jedno kde je to usmernené? Ako už bolo spomenuté je to rozptylové trafo či že prúd bude regulovať a tým pádom netreba žiarovku do serie? A paralelne tam dať 12v 5w žiarovku na vybíjanie a poistky tam nechám ako sú. Napätie ustrážim merákom. Ak by to takto mohlo byť tak to ako amater viem spraviť a nebudem špekulovať.
0
-
- Power user
- Príspevky: 11714
- Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
- Bydlisko: Prešporok (BA)
- Vek: 71
Re: Regulácia starej transformatorovej autonabíjačky
Prepáč, zrejme máš pravdu. Až teraz som si prečítal ten popis z AR. A tam konštatujú, že medzi nabíjaním 6 V a 12 V autobatérií sa neprepína a je to surovo zaistené len rozptylom trafáka. (Čosi sa prepína len pri motocyklových batériách.)
Je úplne jedno, kde sa prúd usmerňuje. Na skúšku odletuj jednu diódu a uvidíš, ako to začne "vrčať" (presýtenie trafa), prehrievať sa (ak začneš "cítiť" izoláciu, tak to takto ďalej netráp). Pomeraj si nabíjací prúd a pod.
Ak bude treba znížiť nabíjací prúd, tak radšej dať výkonový odpor/ žiarovku na primár, (treba to prepočítať prevodovým pomerom). Zníži sa tým sýtenie trafa.
Ak to bude O.K., môžeš dať paralelne obe diódy, nech sa spoločne menej hrejú.
Nedokážem posúdiť, aký je tvrdý ten trafák a ako reaguje na náhodný skrat nabíjacích šnúr. No dá sa predpokladať, že to dopadne tragicky pri prepólovaní baterky, (prskne poistka i diódy). Ak si chceš spraviť úplne "blbuvzdornú" nabíjačku, tak namiesto 5 A poistky zapoj napríklad žiarovku 24 V/ 250 W, ( https://www.mall.sk/usporne-led-ziarovk ... 0qEALw_wcB ). A pri skrate, resp. prepólovaní sa len žiarovka rozsvieti. Bežné nabíjanie takmer neovplyvní.
Je úplne jedno, kde sa prúd usmerňuje. Na skúšku odletuj jednu diódu a uvidíš, ako to začne "vrčať" (presýtenie trafa), prehrievať sa (ak začneš "cítiť" izoláciu, tak to takto ďalej netráp). Pomeraj si nabíjací prúd a pod.
Ak bude treba znížiť nabíjací prúd, tak radšej dať výkonový odpor/ žiarovku na primár, (treba to prepočítať prevodovým pomerom). Zníži sa tým sýtenie trafa.
Ak to bude O.K., môžeš dať paralelne obe diódy, nech sa spoločne menej hrejú.
Nedokážem posúdiť, aký je tvrdý ten trafák a ako reaguje na náhodný skrat nabíjacích šnúr. No dá sa predpokladať, že to dopadne tragicky pri prepólovaní baterky, (prskne poistka i diódy). Ak si chceš spraviť úplne "blbuvzdornú" nabíjačku, tak namiesto 5 A poistky zapoj napríklad žiarovku 24 V/ 250 W, ( https://www.mall.sk/usporne-led-ziarovk ... 0qEALw_wcB ). A pri skrate, resp. prepólovaní sa len žiarovka rozsvieti. Bežné nabíjanie takmer neovplyvní.
0
Druhotriedny nadriadený si nikdy nevyberie prvotriedneho ale treťotriedneho podriadeného.
Re: Regulácia starej transformatorovej autonabíjačky
No prepína sa buď 6V alebo 12V tak ako je to na fotkách. Preto som vravel, že sekundár je paralelne a teraz ho zapojím do serie s jednou diodou alebo dve paralelne ako si vravel.
0
- miroja
- Power user
- Príspevky: 2581
- Dátum registrácie: 01 Feb 2010, 00:00
- Bydlisko: stredny Liptov
- Vek: 62
Re: Regulácia starej transformatorovej autonabíjačky
Mozno sa mylim, ale podla fotiek co si sem dal sa prud reguluje zrejme na primare (zeby sa zapajalo jedno, alebo dve primarne vinutia do serie)? Tomu nasvedcuje aj ten packovy prepinac, ktory sa vyrabal len na zatazenie okolo 2A. Poloha auto 12V/6V jeden primar (alebo oba paralene??), motorka 6V oba primare do serie. Fakt by pomohlo, keby si nakreslil aspon schemu toho primara, priapadne aspon nejako rozkresli kam idu vodice toho prepinaca prudu.
Na sekundare to vyzera len na dvojcestne usmernenie trafa so strednym vyvodom. Ak by sa nejako bastrngovalo s prepinanim na sekundarnej strane, tak by tam bol asi aj vykonnejsi prepianc nez ten, co tam je teraz.
Inak, ta zelena farba na jednom zo sekundarov je farba, alebo medienka?
Co dat za usmernovac filtracny kondik a DC/DC menic ak by mu stacilo vstupne napatie co da tato nabijacka.
Ja pouzivam taketo DC/DC menice,ktore napajam zdrojom z NB (19V).
Tento je na max 5A (cinskych), ma mody CI aj CV, voltmeter,ampermeter ...
Nakoniec, nemusis mat vyhradeny NB zdroj len na nabijacku. Ak zozenies konektor, mozes nabijat ked nepotrebujes NB.
Na sekundare to vyzera len na dvojcestne usmernenie trafa so strednym vyvodom. Ak by sa nejako bastrngovalo s prepinanim na sekundarnej strane, tak by tam bol asi aj vykonnejsi prepianc nez ten, co tam je teraz.
Inak, ta zelena farba na jednom zo sekundarov je farba, alebo medienka?
Co dat za usmernovac filtracny kondik a DC/DC menic ak by mu stacilo vstupne napatie co da tato nabijacka.
Ja pouzivam taketo DC/DC menice,ktore napajam zdrojom z NB (19V).
Tento je na max 5A (cinskych), ma mody CI aj CV, voltmeter,ampermeter ...
Nakoniec, nemusis mat vyhradeny NB zdroj len na nabijacku. Ak zozenies konektor, mozes nabijat ked nepotrebujes NB.
0
- miroja
- Power user
- Príspevky: 2581
- Dátum registrácie: 01 Feb 2010, 00:00
- Bydlisko: stredny Liptov
- Vek: 62
Re: Regulácia starej transformatorovej autonabíjačky
Pod chybou myslis, ze mu chyba oznacienie zaciatkov vinutia toho pomocneho trafa? Ano, ak by to zapojil nespravne tak neocitava ale pricitava...
0
Re: Regulácia starej transformatorovej autonabíjačky
Prepojil som sekundáre a nerobilo to nič, žiadne napätie. A áno dvojcestne záporne usmernené so stredovým vývodom. Po spojení primárov paralelne N L sa to rozbehlo, ale strašný hukot a hriali sa primáre. 1A poistka hneď praskla. Napätie na sekundáry bolo cca 16V. Ten prepínač je tak zapojený, že vrch je prepojený, na strede sú N z primára a na spodku je na pravej strane prívod L a jeden primár L a na druhej strane N z poistky a druhý primár L. Keď že nie som z odboru tak tomuto zapojeniu nerozumiem. Hádam som to dobre napísal.
0
- miroja
- Power user
- Príspevky: 2581
- Dátum registrácie: 01 Feb 2010, 00:00
- Bydlisko: stredny Liptov
- Vek: 62
Re: Regulácia starej transformatorovej autonabíjačky
Takze:spibe napísal: ↑01 Dec 2022, 14:23Ten prepínač je tak zapojený, že vrch je prepojený, na strede sú N z primára a na spodku je na pravej strane prívod L a jeden primár L a na druhej strane N z poistky a druhý primár L. Keď že nie som z odboru tak tomuto zapojeniu nerozumiem. Hádam som to dobre napísal.
1, potvrdzuje to moj nazor, ze regulacia vykonu nabijacky je na PRIMARE trafa, obmedzenie prudu je dane konstrukciou samotneho trafa.
2, Skusil som si to nakreslit ako si popisal zapojenie, no nemalo to logiku. Tak mi napadlo, ze ak sa ten popis upravi tak, ze vyvody tych primarov su zapojene "nakriz", cize ak je vpravo v strede N jednej cievky primaru a L tej istej cievky je zapojeny vlavo dole a podobne aj s druhou cievkou primaru cize tiez "nakriz", mohlo by to fungovat. Podla fotky na vedlajsej strane by to tak mohlo byt. V takom zapojeni by to fungovalo ako som pisal vyssie. Pre motyklove AKU oba primare do serie, pre automobilove AKU primare paralelne.
Skus to este raz pozriet ako je to zapojene, pripadne zmerat odpor priamo na svorkovnici, kde je pripojena sietova snura, ale ta MUSI BYT VYTIAHNUTA vtedy zo zasuvky pri jednej a druhej polohe prepinaca.
Je mozne, ze pri tvojom prepajani primarov si nedodrzal zaciatky a konce vinuti a preto to zralo tolko prudu.
0
Re: Regulácia starej transformatorovej autonabíjačky
Orientoval som sa podľa farby káblov. No ale teraz som sa lepšie pozrel a jeden je tmavo šedý a druhý čierny. Tým pádom je to na kríž tak oko vravíš. Tak čo sa s tým dá robiť? Ako zapojiť primár a sekundár a chcem jednocestne usmernené a bez toho prepínania.
0
Naposledy upravil/-a spibe v 01 Dec 2022, 16:48, upravené celkom 1 krát.
- Jirka84
- Ultimate člen
- Príspevky: 2501
- Dátum registrácie: 21 Mar 2012, 20:30
- Bydlisko: kousek na sever od Olomouce
- Vek: 73
Re: Regulácia starej transformatorovej autonabíjačky
Omlouvám se všem , co si přečetli a dokonce i reagovali na můj předchozí příspěvek. V PC mám taky původní vícero zapojení i s ODKAZEM !!!, ale tento je špatný (chybička se vloudila mezi klávesnici a židli = taky nejsem neomylný...)
proto mám a k omluvě přikládám původní zdroj i s původním textem, kde byly obě verze zapojení.
Jsem hlavně za svoji chybu...
ORIGINÁLNÍ ZAPOJENÍ:
proto mám a k omluvě přikládám původní zdroj i s původním textem, kde byly obě verze zapojení.
Jsem hlavně za svoji chybu...
ORIGINÁLNÍ ZAPOJENÍ:
0
LAIK se DIVÍ, odborní žasne nad schopnostmi LAIKA...
...nejen tady jsi bastlíři doma... ...taky pro radost i poučení
Zábava pro naše polovičky - Církvice (Čáslav = ČR)
..mladí nedělají vždy , co se jim říká...
...nejen tady jsi bastlíři doma... ...taky pro radost i poučení
Zábava pro naše polovičky - Církvice (Čáslav = ČR)
..mladí nedělají vždy , co se jim říká...
- miroja
- Power user
- Príspevky: 2581
- Dátum registrácie: 01 Feb 2010, 00:00
- Bydlisko: stredny Liptov
- Vek: 62
Re: Regulácia starej transformatorovej autonabíjačky
Jednocestne usmernenie nema s primarom nic spolocne.
Ak odpojis jednu diodu na sekundari, budes mat jednocestne usmernenie z polovice sekundaru. Ak chces mat jednocestne usmernenie z celeho sekundaru, odpoj spolocny vyvod sekundarov od odvodov (ale vyvody nechaj spojene vo "vzduchu"), odpoj jeden privod z trafa k diode (ten vyvod z trafa bude jeden pol jsm napatia) a druhy pol dostanes z druheho konca diody, ktora zostala pripojena k sekundaru.. Snad som to popisal zrozumitelne.
Otazka je, ake napatie bude mat takto upraveny sekundar. Nesmie mat malo, (aby si vobec baterku mohol nabijat), ale zas ani moc, aby si ju neprebijal. Je mozne, ze sa to s touto nabijackou pri aktualnom sietovom napati 230 a viac ani nepodari.
Ja som v nudzi nedavno nabijal jeden AKU "nabijackou" s podobnym principom regulacie (prud regulovany tvrdostou trafa, napatie transformacnym pomerom trafa) a zrejme som si vtedy dorazil jeden aku. Nabijacka zostala pripojena prilis dlho a napatie na AKU vybehlo az za 16V a mna nenapadlo dostatocne zavcasu skontrolovat na ake napatie sa to vydriapalo.... Moja chyba, nabijal som neznamou nabijackou, u ktorej som si nepreveril parametre.
Ja by som videl dve cesty.
1, nerobit ziadne zasahy do samotnej nabijacky, len ju doplnit o voltmeter a ked napatie na svorkach AKU stupne na cca 14,8 (moze sa lisit podla vyrobcu a konstrukcie AKU) nabijanie vypnut.
2, na vystup nabijacky pripojit elyt (5G alebo viac) a zan DC/DC menic (naprikald taky, ako som dal obrazok). Na nom nastavit maximalne vystupne naptie a maximalny nabijaci prud podla potreby. Tento menic nabija aku najskor konstantnym prudom (podla toho, co si nastavis) a ked prud zacne klesat a napatie stupat prechadza do rezimu konstantneho napatia. Staci sa potom pozriet na jeho ampermeter a ak ukazuje hodnotu blizku nule, vies ze uz dalej nema vyznam nabijat.
Ak odpojis jednu diodu na sekundari, budes mat jednocestne usmernenie z polovice sekundaru. Ak chces mat jednocestne usmernenie z celeho sekundaru, odpoj spolocny vyvod sekundarov od odvodov (ale vyvody nechaj spojene vo "vzduchu"), odpoj jeden privod z trafa k diode (ten vyvod z trafa bude jeden pol jsm napatia) a druhy pol dostanes z druheho konca diody, ktora zostala pripojena k sekundaru.. Snad som to popisal zrozumitelne.
Otazka je, ake napatie bude mat takto upraveny sekundar. Nesmie mat malo, (aby si vobec baterku mohol nabijat), ale zas ani moc, aby si ju neprebijal. Je mozne, ze sa to s touto nabijackou pri aktualnom sietovom napati 230 a viac ani nepodari.
Ja som v nudzi nedavno nabijal jeden AKU "nabijackou" s podobnym principom regulacie (prud regulovany tvrdostou trafa, napatie transformacnym pomerom trafa) a zrejme som si vtedy dorazil jeden aku. Nabijacka zostala pripojena prilis dlho a napatie na AKU vybehlo az za 16V a mna nenapadlo dostatocne zavcasu skontrolovat na ake napatie sa to vydriapalo.... Moja chyba, nabijal som neznamou nabijackou, u ktorej som si nepreveril parametre.
Ja by som videl dve cesty.
1, nerobit ziadne zasahy do samotnej nabijacky, len ju doplnit o voltmeter a ked napatie na svorkach AKU stupne na cca 14,8 (moze sa lisit podla vyrobcu a konstrukcie AKU) nabijanie vypnut.
2, na vystup nabijacky pripojit elyt (5G alebo viac) a zan DC/DC menic (naprikald taky, ako som dal obrazok). Na nom nastavit maximalne vystupne naptie a maximalny nabijaci prud podla potreby. Tento menic nabija aku najskor konstantnym prudom (podla toho, co si nastavis) a ked prud zacne klesat a napatie stupat prechadza do rezimu konstantneho napatia. Staci sa potom pozriet na jeho ampermeter a ak ukazuje hodnotu blizku nule, vies ze uz dalej nema vyznam nabijat.
0
-
- Power user
- Príspevky: 11714
- Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
- Bydlisko: Prešporok (BA)
- Vek: 71
Re: Regulácia starej transformatorovej autonabíjačky
Prečo vymýšľaš sprostosti, keď to doteraz fungovalo ! Kázal som ti, aby si len odpojil jednu diódu. Nič neprehadzuj, nezapájaj do série, ani iné kraviny. Keď tam bolo dostatočné napätie na nabíjanie pri dvojcestnom usmernení, tak tam také isté napätie (v špičke) je aj pri jednocestnom usmernení. (Na meráku samozrejme nameriaš menej.) Že (zatiaľ) použiješ len pol sekundáru, to je jedno. Ten výstupný prúd omnoho väčší, ako je polovica pôvodného nabíjacieho prúdu, nemôže byť. Trafo je "jednosmerne" magnetizované, tým veľmi presýtené, tečie tam veľký nesymetrický magnetizačný prúd, preto bude výrazne viac hučať a tak isto aj hriať !
Ak to bude použiteľné, tak v druhom kroku môžeš rozpojiť sekundáre, (ak sa vôbec dajú, čiže vinutia sú vyvedené samostatne). A aj z druhého vinutia a diódy môžeš spraviť tak isto jednocestný usmerňovač a tieto správne spojiť paralelne. Ale to ti moc nepomôže, lebo primár je furt ten istý a nedokážeš ho zdvojiť. Ale toto nechajme radšej na potom, keď tomu moc nerozumieš, lebo sa totálne domotáš ...
Ak to bude použiteľné, tak v druhom kroku môžeš rozpojiť sekundáre, (ak sa vôbec dajú, čiže vinutia sú vyvedené samostatne). A aj z druhého vinutia a diódy môžeš spraviť tak isto jednocestný usmerňovač a tieto správne spojiť paralelne. Ale to ti moc nepomôže, lebo primár je furt ten istý a nedokážeš ho zdvojiť. Ale toto nechajme radšej na potom, keď tomu moc nerozumieš, lebo sa totálne domotáš ...
0
Druhotriedny nadriadený si nikdy nevyberie prvotriedneho ale treťotriedneho podriadeného.
Re: Regulácia starej transformatorovej autonabíjačky
OK. Po odpojení jednej diody som nameral len cca 2v a hučalo a hrialo sa. Tak že ostane ako bola, keď iná cesta nie je to jednocestne usmerniť.
0
-
- Power user
- Príspevky: 11714
- Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
- Bydlisko: Prešporok (BA)
- Vek: 71
Re: Regulácia starej transformatorovej autonabíjačky
Jednocestne usmerniť sa inak nedá, len jednou diódou na výstupe jedného vinutia.
Naprázdno to nemá prečo hučať a ani 2 V tam nemôžeš na DC rozsahu multimetra namerať. Niečo robíš zle ! (Pri dvoch diódach a dvojitom vinutí sekundáru s vyvedeným stredom sa to inak nedá urobiť, ako odpojiť jedno vinutie či jednu diódu).
Naprázdno to nemá prečo hučať a ani 2 V tam nemôžeš na DC rozsahu multimetra namerať. Niečo robíš zle ! (Pri dvoch diódach a dvojitom vinutí sekundáru s vyvedeným stredom sa to inak nedá urobiť, ako odpojiť jedno vinutie či jednu diódu).
0
Druhotriedny nadriadený si nikdy nevyberie prvotriedneho ale treťotriedneho podriadeného.
-
- Podobné témy
- Odpovedí
- Zobrazení
- Posledný príspevok