Oprava navijáku 12v
Moderátori: mirosne, Moderátori
Re: Oprava navijáku 12v
Viete mi ešte niekto napísať, či je nejaký rozdiel medzi týmito dvoma relé? Lebo nemyslím si, žeby som jeden pár relé pokazil, avšak po pripojení k batérii vždy iskria. Tie druhé lacnejšie relé idú v pohode. Samozrejme okrem toho že jedno je 40A a druhe 30A.
0
-
- Pokročilý člen
- Príspevky: 677
- Dátum registrácie: 10 Máj 2009, 00:00
- Bydlisko: Novosad
- Vek: 29
Re: Oprava navijáku 12v
Tak teraz už to dáva zmysel. To 30A relé nemá prepínacie kontakty (NO + NC), ale obidva kontakty sú spojené a slúžia iba na spínanie. Stačí sa pozrieť na schému na tom relé.
0
Re: Oprava navijáku 12v
Podľa hlúpeho obrázku je jasné že jedno je prepínacie, druhé spínacie.
V podstate máš šťastie že pri náhodnom zapájaní si neutrpel žiadne popáleniny ani postriekanie kyselinou.
V podstate máš šťastie že pri náhodnom zapájaní si neutrpel žiadne popáleniny ani postriekanie kyselinou.
0
Re: Oprava navijáku 12v
ponaučenie :
- nie je rele ako rele , hoci majú rovnaké prípojky ..... treba si pozerať aj schému nakreslenú na obale
- nie je rele ako rele , hoci majú rovnaké prípojky ..... treba si pozerať aj schému nakreslenú na obale
0
-
- Pokročilý člen
- Príspevky: 528
- Dátum registrácie: 31 Júl 2014, 05:27
- Bydlisko: Kusok od Cahnova, Brno
- Vek: 42
Re: Oprava navijáku 12v
K čomu vlastne slúži také relé, ktoré má kontakt 87 a 87a na pevno spojené?
0
- mr.dred
- Ultimate člen
- Príspevky: 5742
- Dátum registrácie: 17 Aug 2011, 00:00
- Bydlisko: Handlová
- Vek: 58
Re: Oprava navijáku 12v
k zmiatnutiu súpera ..lebo ho nemôžu označiť ako NC (no connect) lebo podľa správnosti by to bolo "normally closed" čiže "rozpínací kontakt" , tak prepojili 87 a 87a a uviedli to do schémy... v mnohých prípadoch to zjednodušuje "montáž" káblových zväzkov , prípadne ich rozpojenie pri hľadaní možnej závady...
0
Čo ťa nezabije... to sa vráti a skúsi to znova !!!
Re: Oprava navijáku 12v
Neučený majster, hotový kat.
Naozaj ti mohli zhorieť nielen relátka ale aj káble,preto si vždy treba najprv nafotiť alebo nakresliť pôvodné zapojenie a až potom rozoberať.No a hlavne skontrolovať si na relátku nákres, ak tam je .
No taký nákres ako na tom 40 A relátku stojí tiež za trt, lebo nechápem prečo, nemôžu automobiloví eletroelektrikári používať štandardné elektrotechnické značky v schémach,ale vždy si vymyslia svoje -svojské, aby sa v tom nik iný nevyznal.To by bol taký problém nakresliť tie kontakty logicky ,v polohe v ktorej sa nachádzajú bez napätia ??? prečo musia byť tie dva krúžky oba nalepené na tej strednej šikmej čiarke??
Takto to evokuje dojem, že bez napätia je stredný kontakt trvale spojený s ľavým kontaktom, a pri zapnutí sa prepne na pravý- Či naopak???? , je to nelogické a aj ja som s toho jeleň, tak sa nečudujem ,že sa človek pri tom natrápi zbytočne.
V tom sa naozaj ani divá sviňa nezorientuje, ak si to nevie , alebo nemá ako premerať.
A to nie je jediná taká blbá autoschéma,stretávam sa s tým v každej schéme od autoelektriky, že sú takto nezmyselne kreslené prepínače či zapojenia blokov
Naozaj ti mohli zhorieť nielen relátka ale aj káble,preto si vždy treba najprv nafotiť alebo nakresliť pôvodné zapojenie a až potom rozoberať.No a hlavne skontrolovať si na relátku nákres, ak tam je .
No taký nákres ako na tom 40 A relátku stojí tiež za trt, lebo nechápem prečo, nemôžu automobiloví eletroelektrikári používať štandardné elektrotechnické značky v schémach,ale vždy si vymyslia svoje -svojské, aby sa v tom nik iný nevyznal.To by bol taký problém nakresliť tie kontakty logicky ,v polohe v ktorej sa nachádzajú bez napätia ??? prečo musia byť tie dva krúžky oba nalepené na tej strednej šikmej čiarke??
Takto to evokuje dojem, že bez napätia je stredný kontakt trvale spojený s ľavým kontaktom, a pri zapnutí sa prepne na pravý- Či naopak???? , je to nelogické a aj ja som s toho jeleň, tak sa nečudujem ,že sa človek pri tom natrápi zbytočne.
V tom sa naozaj ani divá sviňa nezorientuje, ak si to nevie , alebo nemá ako premerať.
A to nie je jediná taká blbá autoschéma,stretávam sa s tým v každej schéme od autoelektriky, že sú takto nezmyselne kreslené prepínače či zapojenia blokov
1
1
Lenivosť je matka pokroku.Lenivý človek rozmýšla,ako by si robotu uľahčil a tak niečo vynájde.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.
- pablox
- Ultimate člen
- Príspevky: 1752
- Dátum registrácie: 19 Júl 2006, 00:00
- Bydlisko: Ruzomberok
- Vek: 33
- Kontaktovať používateľa:
Re: Oprava navijáku 12v
To máš ako keď si niekto zmyslel, že odpradávna používané farby pre ovládacie tlačidlá ŠTART=ZELENÁ a STOP=ČERVENÁ sa odrazu odporúča používať ŠTART=prednostne BIELA a STOP=prednostne ČIERNA
Na aktualizačnej príprave nám do prednášajúci definoval tak, že zelená/červená má ostať cestárom a čierna/biela elektrikárom.
A na toto nové značenie si neviem zvyknúť, predsa aj z dopravy je každému jasné, čo znamená červená/zelená.
Na aktualizačnej príprave nám do prednášajúci definoval tak, že zelená/červená má ostať cestárom a čierna/biela elektrikárom.
A na toto nové značenie si neviem zvyknúť, predsa aj z dopravy je každému jasné, čo znamená červená/zelená.
0
Meranie radiačného pozadia https://radmon.pablox.net/
Moja osobná webstránka http://www.pablox.net
Moja meteostanica http://www.teplomer.pablox.net
Moja osobná webstránka http://www.pablox.net
Moja meteostanica http://www.teplomer.pablox.net
Re: Oprava navijáku 12v
Uz roky u nas stoja dva stroje od dvoch roznych vyrobcov , a produkuju ten isty produkt , na jednom cerveny majak znamena nevstupovat , stroj v prevadzke a na druhom cervena , stroj stoji a zelene presne naopak , ale uz nik nad tym nepozastavi , skratka je to axioma
0
Re: Oprava navijáku 12v
skôr tie dva spojené kontakty slúžia len ako mostik-rozbočka,lebo sa tam dajú pripojiť naraz nezávisle dva drôty.
pablox,
ešte dobre že ten mudrc čo vymyslel čierne tlačítko,nevymyslel k nemu aj čiernu kontrolku bol by dostal Nobelovku za objav čierneho svetla
pablox,
ešte dobre že ten mudrc čo vymyslel čierne tlačítko,nevymyslel k nemu aj čiernu kontrolku bol by dostal Nobelovku za objav čierneho svetla
0
Lenivosť je matka pokroku.Lenivý človek rozmýšla,ako by si robotu uľahčil a tak niečo vynájde.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.
-
- Podobné témy
- Odpovedí
- Zobrazení
- Posledný príspevok
-
- 4 Odpovedí
- 1457 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa Zaky
-
- 7 Odpovedí
- 777 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa mr.dred
-
- 2 Odpovedí
- 1341 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa cs001
-
- 13 Odpovedí
- 1836 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa Sani1
-
- 6 Odpovedí
- 2710 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa enigma